ادن آزار در سن 32 سالگی از فوتبال خداحافظی کرد

حالا وقت لذت بردن از زندگیست!

ایمان گودرزی
روزنامه‌نگار
در فوتبالی که هنوز بازیکنانی مانند رونالدو و مودریچ 38 ساله و مسی 36 ساله هنوز در حال بازی کردن و لذت از فوتبال هستند، کمی غافلگیرکننده‌ است که استعداد نابی مانند ادن آزار در هیچ سطحی از این بازی جایی نداشته باشد و با انتشار پیامی از فوتبال خداحافظی کند. آزار که هنوز فقط 32 سال دارد، یکی از خطرناک‌ترین مهاجمان اروپا در اوج قدرتش بود و در طول 7 سال حضورش در چلسی، بارها در بین بهترین بازیکنان لیگ برتر قرار می‌گرفت. چلسی در سال 2012 آزار را با 32 میلیون پوند از لیل به خدمت گرفت و او 352 بازی برای این باشگاه انجام داد و 110 گل به ثمر رساند. در طول سال‌های حضورش کنار شیرهای آبی لندن، دو قهرمانی لیگ برتر، دو لیگ اروپا، جام حذفی و جام اتحادیه را به دست آورد. او چهار بار به عنوان بهترین بازیکن سال باشگاه و سه بار برنده بهترین بازیکن سال بلژیک شد. در سال 15/2014، زمانی که چلسی عنوان قهرمانی لیگ برتر و جام EFL را به دست آورد، آزار به دلیل عملکرد درخشانش در طول فصل به عنوان بهترین بازیکن سال لیگ برتر انگلیس انتخاب شد. او در سال 2019 با قراردادی به ارزش 130 میلیون پوند از چلسی به رئال مادرید پیوست اما نتوانست فرم خود در لیگ برتر اسپانیا را تکرار کند. در طول چهار سال پر از آسیب‌دیدگی با مادرید، او فقط 76 بازی انجام داد. این بازیکن بلژیکی در تابستان 2023، یک سال قبل از پایان قراردادش، به صورت توافقی رئال مادرید را ترک کرد و با وجود شایعات مختلف، با هیچ باشگاه دیگری قرارداد نبست.
آزار پس از مصدومیتی که در اولین فصل حضورش در رئال مادرید، در بازی لیگ قهرمانان اروپا مقابل پاری سن ژرمن در فصل 2020/2019 متحمل شد، هرگز نتوانست درخشش قبل را داشته باشد و در ادامه حضورش در برنابئو فقط با مصدومیت‌های مختلف دست و پنجه نرم کرد. او پس از کسب موفقیت با تیم‌های لیل و بویژه چلسی و کسب مقام سومی با تیم ملی بلژیک در جام جهانی 2018 تصمیم به ترک فوتبال گرفت. او در دوران حضورش در رئال، در 76 بازی 7 گل به ثمر رساند که 10 تای آن در تمامی رقابت‌ها در فصل 23/2022 به ثمر رسید. از جمله جام‌های کسب شده در این باشگاه می‌توان به دو قهرمانی لالیگا، یک قهرمانی لیگ قهرمانان و یک کوپا دل ری اشاره کرد.
 
اعلام بازنشستگی
بازیکن بلژیکی صبح روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای به صورت رسمی بازنشستگی خود را از فوتبال حرفه‌ای اعلام کرد. او با انتشار پستی در اینستاگرامش نوشت: «شما باید به خودتان گوش دهید و در زمان مناسب توقف کنید. پس از 16 سال و بیش از 700 بازی، تصمیم گرفتم به عنوان یک فوتبالیست به دوران حرفه‌ای خود پایان دهم. من موفق شدم به تمام آرزوهایم در فوتبال برسم، در زمین‌های زیادی در سراسر جهان بازی کرده‌ام و به اندازه کافی از این بازی لذت برده‌ام. در طول دوران حرفه‌ای‌ام خوش شانس بودم که با مدیران، مربیان و هم‌تیمی‌های بزرگی آشنا شدم. از همه برای این لحظات عالی تشکر می‌کنم و دلم برای همه شما تنگ خواهد شد. همچنین می‌خواهم از باشگاه‌های لیل، چلسی و رئال مادرید که در آنها بازی کردم و همچنین از RBFA برای انتخاب من به عنوان بهترین بازیکن بلژیک تشکر کنم. یک تشکر ویژه از خانواده‌ام، دوستانم، مشاورانم و افرادی که در روزهای خوب و بد به من نزدیک بوده‌اند. در نهایت، یک تشکر بزرگ از شما، هوادارانم، که همیشه حامی من بودید و هر جا که بازی کردم برای تشویق من آمدید. اکنون زمان آن است که از حضور در کنار عزیزانم لذت ببرم و تجربیات جدیدی داشته باشم. دوستان بزودی شما را خارج از زمین می‌بینم.»

جستجو
آرشیو تاریخی