صفحات
شماره هفت هزار و چهارصد و هفده - ۱۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفده - ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

رئیس هیأت فوتبال تهران بالاخره مشخص شد

تا اطلاع ثانوی با میرشاد

مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال استان تهران پس از مدت‌ها کش و قوس برگزار شد و در نهایت میرشاد ماجدی با کسب ۲۷ رأی از ۴۶ رأی مأخوذه به ریاست این هیأت رسید. ماجدی هم‌اکنون به عنوان عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته جوانان فدراسیون نیز فعالیت می‌کند.  وی پیش از این سابقه سرپرستی فدراسیون را هم در کارنامه داشته است. در این مجمع، مجید کیومرثی ۱۶ و مهرداد سراجی نیز ۳ رأی به دست آوردند.  پیش از این و پس از کنار رفتن حبیب‌الله شیرازی از ریاست هیأت تهران، احمدرضا براتی به عنوان سرپرست هیأت فوتبال استان تهران فعالیت می‌کرد. این مجمع انتخاباتی در آکادمی ملی المپیک و با حضور مهدی تاج رئیس، مهدی محمدنبی و منصور قنبرزاده نواب‌ رئیس فدراسیون فوتبال و علی جوادی مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان تهران برگزار شد. مدت زمان ریاست ماجدی در هیأت فوتبال استان تهران، ۱۸ ماه است که زمان باقیمانده یک دوره چهارساله خواهد بود و پس از آن دوباره مجمع انتخاباتی برگزار خواهد شد.

ماجدی: دسیسه‌ها علیه من ناکام ماند
میرشاد ماجدی پیش از آغاز برگزاری انتخابات هیأت فوتبال استان تهران اظهار داشت: «خوشحالم در این انتخابات شرکت دارم. من بچه تهران هستم و بعد از ۳۵ سال بازی کردن و مدیریت کردن در فوتبال این استان، وظیفه خودم دانستم که در این انتخابات شرکت کنم.»
وی در رابطه با اینکه همراه علیرضا سهرابی، محمدعلی خالقی‌راد و علیرضا سهرابی در این مجمع حاضر شده و قرار است با این افراد ائتلاف تشکیل دهد، افزود: «باید از تمام پتانسیل‌ خود استفاده کنیم تا بتوانیم در این انتخابات آرای خوب‌مان را بیاوریم.
ائتلاف صورت دادیم. هر سه از کارشناسان خوب فوتبال هستند و نیاز تهران حضور این افراد تحصیلکرده است.»
کاندیدای ریاست هیأت فوتبال استان تهران در مورد انتشار فایل صوتی در آستانه مجمع از او تأکید کرد: «بنده شکایتی تنظیم کردم و از فردا وکیل من پیگیر کار خواهد بود. به سر نخی نمی‌رسند. حال من از شما می‌پرسم.
 نوع صحبت‌ها و نوع حرف زدن‌ها مشخص است که دسیسه علیه من است. من اصلاً صحبت نکردم در آن فایل. فایل صوتی همه جامعه فوتبال را زیر سؤال برده است. سر نخ را کمک کنید پیدا کنید و به جامعه معرفی کنید. من قطعاً پیگیری می‌کنم.»
وی در مورد اینکه شانس اصلی برای ریاست هیأت فوتبال است، گفت: «یک رأی خودم دارم و دو دوست من هم اگر در مجموع رأی دهند می‌شود سه رأی. میرشاد ماجدی تجربه و وضعیتش مشخص است.»
ماجدی در مورد اینکه هیأت فوتبال استان تهران سرانجام پس از ۱۵ سال یک رئیس به خود می‌بیند گفت: «۱۵ سال این هیأت با یک روش و یک استراتژی جلو رفته است و همه فوتبالی‌ها با تغییر مخالف هستند. کار زمانبر است. هر کسی به عنوان رئیس معرفی می‌شود باید برنامه داشته باشد. یادمان نرود انتخابات یک سال و نیمه است و نمی‌شود برنامه بلندمدت داشت.»
وی در مورد ادعای سراجی که گفته پول خرج نکنید و در فضای سالم رقابت کنید، گفت: «من در مورد خودم حرف می‌زنم. این هیجانات در همه انتخابات وجود دارد. امیدوارم سالم باشد.»
 
تاج: فوتبال تهران باید منظم و ارزان شود
مهدی تاج عصر روز سه‌شنبه پس از انتخاب میرشاد ماجدی به ریاست هیأت فوتبال استان تهران، اظهار داشت: «باید از احمدرضا براتی سرپرست هیأت تهران برای تلاش‌هایش در چند ماه گذشته و برگزاری منظم و بدون حاشیه مجمع تشکر کنم. مجمع به خوبی برگزار شد و همه سعی کردیم در این مدت با نامزدها دیداری نداشته باشیم.»
وی گفت: «با ماجدی در فدراسیون همکار هستیم و دو مرتبه یکدیگر را ملاقات کردیم که برای امور فدراسیون بود. حتی حسین خبیری بارها با من تماس گرفت که نظرم روی چه فردی است اما پاسخی ندادم. ماجدی با فوتبال آشناست و در زمان ریاست خودم وارد بخش مدیریتی شد.»
رئیس فدراسیون فوتبال، بیان کرد: «توانمندی فوتبال تهران بسیار بالاست. ۴۰۱ تیم در شهر تهران و ۲۷۱۲ مسابقه در شهر تهران برگزار شده است. اگر به کل استان تعمیم دهیم بسیار بیشتر است. این آمار با هیچ پدیده اجتماعی قابل مقایسه نیست. کدام ورزش یک میلیون نفر را هر هفته به ورزشگاه‌ها می‌کشاند؟»
تاج ادامه داد: «فوتبال در تهران نیاز به نظم دارد و باید فوتبالش ارزان شود.
گزارش‌هایی در این خصوص داریم و ماجدی باید مانع گرانی شود و می‌بایست برنامه‌ریزی مدونی نسبت به ارزان‌سازی فوتبال داشته باشد. انتظار دیگر از تهران در فوتبال ساحلی است.»
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «درآمد فوتبال در فوتبال توزیع نشده است. مگر می‌شود تاکسی را در همین تهران سوار کنید اما ۷۰ الی ۸۰ درصد پول مسافر را نگیرید؟!
حق پخش تلویزیونی ۷۰ درصد درآمد موجود فوتبال است،‌ این باید یک‌جایی دیده شود. از نمایندگان مجلس ممنونم که این را در برنامه توسعه آورده‌اند.»
وی اظهار داشت: «می‌دانستم AFC بزودی ابلاغ خواهد کرد که باشگاه‌ها باید با مسئولان پخش، قرارداد خود را بیاورند. اینکه مجلس در مطالعاتش دیده کار بسیار خوبی است. درآمد عمده ما از فیفا و AFC است. اگر این درآمد را نگیریم، اداره فوتبال سخت است.»
رئیس فدراسیون فوتبال در مورد نتایج تیم امید کشورمان، عنوان کرد: «نتایج تیم امید هم باید بررسی و مشخص شود. این خیلی مهم است که برای این تیم، مدیریت واحد در نظر گرفته شود. کارگروهی را برای بررسی نتایج آن در نظر گرفته‌ایم.»
وی ادامه داد: «امیدوارم دو سیستم VAR که به ایران منتقل شده در کشورمان بمانند. یک دستگاه دیگر هم از فیفا می‌آید تا با سه سیستم کار را ادامه دهیم.»
 
قنبرزاده: رأی پرسپولیس هنوز قطعی نیست
منصور قنبرزاده در حاشیه انتخابات رئیس هیأت فوتبال استان تهران و در جمع خبرنگاران تأکید کرد: «مجمع هیأت فوتبال استان در حال برگزاری است و به عنوان عضو مجمع در آن حضور دارم، بدون شک هر فردی که انتخاب شود فدراسیون و جامعه فوتبال از وی حمایت خواهند کرد چرا که فوتبال استان تهران برای ما بسیار مهم بوده و باید به آن کمک کرد.»
وی در واکنش به وضعیت زیرساخت‌های فوتبال در استان تهران و نقش سازمان لیگ خاطرنشان کرد: «باید اجازه داد تا رئیس جدید انتخاب شود اما فراموش نکنیم که سازمان لیگ مسئولیت برگزاری رویدادها را بر دوش دارد و باید به این نکته توجه داشت.»
او در خصوص اینکه برای جرایم در نظر گرفته دو تیم پرسپولیس و سپاهان صحبت‌های بسیاری شنیده می‌شود، گفت: «این آرا هنوز قطعی نیست و باید در کمیته استیناف بررسی شود اما در شأن مقامات قضایی ما نیست که صحبت‌های اینچنینی مطرح شود. ارکان قضایی فوتبال کاملاً مستقل بوده و در این مدت این را نشان داده‌اند.»
نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد آخرین وضعیت قرارداد دو بازیکن سپاهان هم گفت: «باید تشکر کرد که مطابق با دستورالعمل اصلاحات انجام شده است و عیسی ‌آل‌کثیر و بازیکن خارجی این تیم مشکلی از این بابت ندارند. بحث مورد نظر در این خصوص بود که در قرارداد آل‌کثیر، سال دوم قرارداد این بازیکن اصلاح شد که بحث کارگزار بود و در نهایت حذف شد. در خصوص بازیکن خارجی هم این اتفاق افتاد، البته بحث سقف بودجه سال اول نبود و به سال دوم باز می‌گشت.»

ZOOM

اتفاق بد
برای
اصحاب رسانه
در حاشیه این انتخابات، شاهد برخورد توهین‌آمیز مسئولان برگزار کننده با عکاسان خبری بودیم که انتخابات هیأت فوتبال استان تهران را تحت‌الشعاع قرار داد. در حالی پیش از برگزاری این انتخابات، رسانه‌ها عکاسان مورد نظرشان را برای پوشش تصویری این رخداد معرفی کرده بودند که عصر دیروز عکاسان پس از چند ساعت معطلی در نهایت اجازه عکاسی پیدا نکردند و پشت درهای بسته ماندند. به طور قطع مسئولان برگزار کننده انتخابات هیأت فوتبال استان تهران باید پاسخگوی بی‌احترامی به جامعه رسانه و عکاسان باشند و درباره ممانعت از ورود عکاسان به این مجمع پاسخگو باشند.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی