صفحات
شماره هفت هزار و چهارصد و هفده - ۱۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفده - ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

وی ای آر به فصل بیست و سوم نمی‌رسد

تعمدی در کار است؟!

مهدیه دریابیگی
روزنامه‌نگار

بازهم خطای داوری سرو صدای زیادی در لیگ به پا کرد و نشان داد نبود وی ای آر چقدرمی‌تواند در اجرای عدالت تأثیر‌گذار باشد. درجایی که امیرمحمد داوود‌زاده کمک داور بین‌المللی لیگ برتر در جاگیری خود اشتباه کرد و نتوانست گل گل گهر سیرجان را ببیند سرآغاز جنجالی شد که صدای این اعتراض گوش لیگ‌برتر را کر کرد و حتی افشاریان هم نتوانست کتمان کند کمک داور بازی اشتباه کرده است. به همین دلیل باردیگر اهالی فوتبال به این نکته اشاره کردند که ورود سیستم رادیویی به لیگ از نان شب هم برای این فوتبال واجب‌تر است، اما تعدادی براین باور هستند که نیاوردن این سیستم تعمدی است. در جایی که خیابانی نیز با حرف‌های جنجالی این روزها تعمدی بودن نبود سیستم وی ای آر در لیگ برتر ایران را تأیید کرد.
 
حرف‌های جنجالی آقا جواد
جواد خیابانی روی آنتن زنده تلویزیون عنوان کرد که برخی‌ها سیستم بازبینی وی ای آر را تعمداً به ایران نمی‌آورند تا نتایج لیگ را دستکاری کنند و داوران و مجموعه فعال در لیگ برتر فوتبال را متهم کرد. شاید این حرف‌های جنجالی که انگشت اتهام را سمت عده‌ای خاص نشانه رفته باعث شود که آقا جواد در کمیته انضباطی پاسخگو باشد، اما این بار گزارشگر جنجالی فوتبال بدون هیچ مصلحت اندیشی حرف‌هایی به زبان آورد که جنجال زیادی به پا کرد.

داوران لیگ برتر کار با
وی ای آر را بلد نیستند!
 طی هفته‌ای که گذشت در دو بازی، دو گل صددرصد دیده نشد و داوران بازی‌های مورد نظر بشدت زیر سؤال رفتند و قطعاً با محرومیت مواجه می‌شوند، اما تنها محرومیت دردی را دوا نمی‌کند و هر چقدر لیگ به روزهای حساس خود نزدیک شود قطعاً اینگونه اشتباهات تاوان سنگینی برای کمیته داوران خواهد داشت. در شرایطی که حریفان آسیایی با ورود سیستم وی ای آر، هم خطای داوران خود را به حداقل می‌رسانند و هم اینکه در رقابت‌های بین‌المللی مشکلی نخواهند داشت. اما عدم ورود این سیستم به لیگ برتر ایران باعث شد تا ای‌اف‌سی در رقابت‌های آسیایی این سیستم را به صورت قرضی به فوتبال ایران وارد کند، اما نکته اینجا است که پیش از این رقابت‌ها قرار بود شش داور ایرانی به عربستان رفته و به یادگیری سیستم وی ای آر بپردازند، اما این سفر لغو شد. با لغو این سفر در بین داوران لیگ برتر فقط موعود بنیادی فر است که این سیستم را آموزش دیده و سایر داوران لیگ با سیستم ویدویی بیگانه هستند به این معنا که برای ورود وی ای آر باید چند ماهی وقت صرف شود تا داوران لیگ برتر آموزش یافته و بتوانند با سیستم ویدیویی کار کنند. یعنی اینکه ما خیلی نباید خوشبین باشیم که با ورود وی ای آر در فصل بیست و سوم اشتباهات داوران‌مان به حداقل برسد.

جستجو
آرشیو تاریخی