خطر از بیخ گوش تن هاخ گذشت اما...

این منچستریونایتد مشکلات زیادی دارد

وقتی بازی خانگی مقابل برنتفورد به وقت‌های تلف شده رسید، اریک تن‌هاخ خطر را بیخ گوش خود حس می‌کرد اما دو گل از اسکات مک تأمینای همه چیز را تغییر داد و منچستریونایتد یک شکست خفت‌بار دیگر را با بردی هیجان‌انگیز و به یادماندنی عوض کرد برای همین بود که مربی هلندی بعد از مسابقه به زمین رفت و تک تک بازیکنانش را در آغوش گرفت.
بازیکنان هم در زمین جشن گرفتند و دور افتخار کوچکی زدند... به خاطر شکست برنتفورد. تن‌هاخ اهمیت آن دو گل را خیلی خوب درک می‌کرد، بازیکنان هم می‌دانستند مثل هواداران.
جدا از بازی تأثیرگذار مک تأمینای که همیشه بازیکنی کم‌حاشیه و بی‌ادعا بوده، دو گل او نشان داد یونایتد تیم بی‌دل و جرات، بدون روحیه جنگندگی و بی‌اعتماد به نفس نیست. دقت دفاعی ندارد، یک دروازه‌بان باکلاس ندارد، برنامه بازی مشخص و مؤثری ندارد اما تلاشش را می‌کند.
آن مبارزه‌طلبی قدیمی با دو گل به سبک گذشته نتیجه‌ای را تغییر داد که می‌توانست سؤال‌های جدی درباره آینده تن‌هاخ مطرح کند. حالا این مربی و تیمش با روحیه به تعطیلات بازی‌های ملی می‌روند و حداقل اینکه تن‌هاخ می‌داند می‌تواند روی بازیکنانی حساب کند که پیش از این جای خاصی در برنامه‌هایش نداشتند.
پاس هری مگوایر برای گل دوم مک تأمینای نباید فراموش شود و بیخود نبود که آندره‌اونانای پراشتباه بعد از سوت پایان به شکل ویژه مگوایر را بغل کرد. سرو صدا و خوشحالی هواداران هم می‌تواند به تیمی روحیه ببخشد که در بیشتر دقایق بازی سردرگم بود.
مگوایر برای نخستین بار در این فصل در لیگ برتر در ترکیب اصلی قرار گرفت و دلیل آن نبود تمام بازیکنان دفاعی یونایتد بود که انتخاب اول تن‌هاخ محسوب می‌شوند. تیم تن‌هاخ مشکلات زیادی دارد اما یک فهرست پر از مصدوم مقابل او است و مگوایر شاید آخرین انتخاب او بود. حداقل او به صورت مستقیم روی گل نیمه اول ماتیاس ینسن تقصیر نداشت اما دیگران هستند، کاسیمیرو به خاطر اینکه اینقدر راحت توپ لو داد، ویکتور لیندلوف به دلیل دفع ناقصش یا اونانا که باز هم نتوانست واکنش خوبی نشان دهد. تن‌هاخ چند روز قبل درباره گلر کامرونی گفت: «او توانایی این را دارد که بهترین دروازه‌بان جهان شود.» اونانا تا الان که این قابلیت‌ها را پوشانده و اشتباهات زیادی داشته.
هواداران میزبان در هر توپ ساده‌ای که اوایل نیمه دوم دریافت می‌کرد، بشدت تشویقش می‌کردند. البته او پشت سر خط دفاعی بازی می‌کند که دفاع کردن را فراموش کرده اما اونانا در حال حاضر مثل یک کم تجربه بازی می‌کند.
کاسیمیرو هم گاهی می‌درخشد و اگرچه هنوز چند سالی از فوتبال او مانده اما فعلاً که شایسته جایگاهش نیست حتی در این تیم کاملاً معمولی یونایتد. همین را باید درباره مارکوس رشفورد گفت. او در دقیقه 77 باخت به کریستال پالاس تعویض شد و در دیدار مقابل گالاتاسرای هم بعد از 68 دقیقه بیرون کشیده شد. او در این بازی 62 دقیقه دوام آورد اما خدا می‌داند چطور. معلوم نیست اعتماد به نفسش پایین آمده یا انگیزه‌اش اما هر چه هست نقش او در تیم فعلی منچستریونایتد روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود.
اما مک تأمینای اگرچه در برنامه‌های ابتدایی تن‌هاخ جایی نداشته اما مشارکت او در این فصل یونایتد واقعاً قابل توجه است و باید به مربی یونایتد آفرین گفت که در دقایق پایانی به او فرصت بازی داد وقتی گزینه‌های دیگر هم در اختیارش بود.
این یعنی مسابقه‌ای که می‌توانست یک نقطه تاریک در کارنامه تن‌هاخ باشد حالا به یک دستاورد کوچک و شخصی اما بشدت مورد نیاز تبدیل شده است. خودش اینها را می‌دانست که اینگونه بازیکنانش را در آغوش می‌گرفت.
بازی بعدی یونایتد 29 مهر در زمین شفیلدیونایتد برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی