صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • منهای فوتبال
  • هانگژو
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال ایران
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پانزده - ۱۷ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پانزده - ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

رئال مادرید با بازگشت وینیسیوس به اوج رسید

تعطیلات خوش بگذرد!

رئال مادرید بازی آسانی در برنابئو داشت و با چهار گل از سد اوساسونا گذشت، دو گل از جود بلینگام، یکی از وینیسیوس و یکی از خوسلو که یک پنالتی هم خراب کرد. رئال با این پیروزی مطمئن از صدرنشینی به تعطیلات ناشی از بازی‌های ملی می‌رود؛ واکنش تیم کارلوآنچلوتی به باخت 3 بر یک  دو هفته قبل مقابل اتلتیکومادرید عالی بود و چهار برد متوالی در رقابت‌های مختلف به دست آوردند از جمله برابر ناپولی در لیگ قهرمانان و همچنین تیم دوم جدول، خیرونا. رئال در بازی بعدی خود شنبه 29 مهر میهمان سویا خواهد بود.
 
مدافع میانی تخصصی
با مصدومیت ادر میلیتائو و داوید آلابا و محرومیت ناچو، رئال تنها یک مدافع میانی تخصصی داشت، رودیگر. آنچلوتی در کنفرانس خبری قبل از بازی گفت از فرلان مندی یا اورلین شوامنی برای بازی در کنار او استفاده می‌کند و دومی را انتخاب کرد ضمن اینکه‌ مندی دفاع چپ بازی کرد. شوامنی به عنوان مدافع میانی غیرتخصصی بازی خوبی انجام داد. او مثل فصل قبل این فصل را هم خیلی خوب شروع کرده است.
 
مودریچ مثل همیشه
لوکا مودریچ برای چهارمین بار در این فصل در ترکیب اصلی قرار گرفت. با توجه به حرف‌های زیادی که درباره کم بازی کردن او زده می‌شود، انگیزه کافی داشت. اما جالب اینکه عقب رفته بود و نزدیک ادواردو کاماوینگا قرار داشت؛ این یادآور روزهای بازی سامی خدیرا و ژابی آلونسو بود که یکی کثیف بازی می‌کرد و دیگری پاس‌ها را پخش می‌کرد. عملکرد این کروات عالی بود، او 84 تا از 93 پاسش را به مقصد رساند و سه پاس کلیدی داشت ضمن اینکه برای گل اول خطوط حریف را به هم ریخت.
 
بلینگام بدون توقف
جود بلینگام واقعاً عالی است. این انگلیسی دو گل دیگر زد تا تعداد گل‌هایش در 10 بازی برای رئال مادرید را به 10 برساند. دیوانه کننده است. آیا کسی قبل از این هم توانسته چنین کاری کند؟ خب، بله، باید به خودش ببالد چون آخرین کسی که توانست در 10 بازی اولش برای رئال همین تعداد گل بزند، بهترین گلزن تاریخ باشگاه شد، کریستیانو رونالدو. وقتی یادتان می‌آید بلینگام اصلاً قرار نبوده مهاجم باشد، آمارش بهت‌انگیزتر می‌شود. او در سه فصل بازی برای دورتموند تنها 25 گل زده بود.
 
عاقبت ضعف
به نظر می‌رسد کناررفتن فران گارسیا کاملاً درست بوده. بعد از دربی مادرید که او واقعاً ضعیف بود، 13 دقیقه به عنوان یار تعویضی مقابل لاس پالماس در زمین بوده و در سه بازی بعدی به میدان نرفته. کاماوینگا مقابل خیرونا و ناپولی در ترکیب اصلی بود و در این بازی نوبت مندی شد. کمی تلخ است چون او در هفته‌های اول فصل که تقریباً در همه دقایق بازی می‌کرد، خیلی امیدوارکننده نشان داد اما این تیم رئال مادرید است و حالا خوب متوجه می‌شود بازی‌های ضعیف عواقب دارد.
 
بااستعداد چندپسته
این بهترین بازی کاماوینگا نبود چون به عنوان هافبک دفاعی به کار گرفته شد اما آیا جای تعجب دارد؟ خوب بودن کاماوینگا در هر پستی که بازی می‌کند، تبدیل به یک عادت شده و آنچلوتی بیشترین استفاده را از چندپسته بودن او می‌کند هرچند شاید این فرانسوی جوان از گشتن در همه جای زمین خسته شده باشد؛ به ندرت دو بازی پشت سر هم در یک پست بازی می‌کند. در این فصل تنها در دو بازی پیاپی مقابل سلتاویگو و ختافه نقش یکسانی داشته(مدافع چپ). باید این بازیکن مستعد را در یک پست ثابت کرد.
 
پیشرفت وینیسیوس
خاگوبا آراساته مربی اوساسونا برای مقابله با وینیسیوس از خسوس آرسو در دفاع راست استفاده کرد که از همه بازیکنانش در این پست جوان‌تر است. او یک ساعت خوب بود اما همین که اوساسونا به دنبال جبران نتیجه برآمد، مهاجم برزیلی فضای بهتری پیدا کرد. او بعد از بازگشت از مصدومیت هنوز ایده‌آل نشده اما گل سوم را زد و گل چهارم را ساخت ضمن اینکه وسط هفته قبل هم یکی از گل‌های تیمش را به ناپولی زده بود.
 
مؤثر مثل والورده
فدریکو والورده کلاس خود را مقابل اوساسونا نشان داد. او اگرچه گل نزد اما یکی از بهترین بازیکنان زمین بود با دو پاس گلی که داد، گل دوم بلینگام و گل وینیسیوس. او پنج پاس کلیدی داد، دو بار دریبل موفق داشت و درصد صحت پاس‌هایش بیش از 90 درصد بود ضمن اینکه چهار تکل موفق زد و در هر دو طرف زمین مؤثر بود.

جستجو
آرشیو تاریخی