صحبت‌های جالب غبیشاوی، هافبک تیم امید

بازیکنان در فرودگاه همدیگر را شناختند!

انگار می‌خواستیم به میهمانی برویم

محمدمحمدی سدهی
روزنامه‌نگار
حسرت‌های تیم فوتبال امید ایران تمامی ندارد؛ تیمی که ناکامی‌هایش در صعود به المپیک به بیش از 5 دهه رسید و علاوه بر این تیم امید در بازی‌های آسیایی هانگژو 2022 هم نتوانست حتی به جمع 4 تیم پایانی راه یابد. شکست یک گله امیدهای فوتبال کشورمان مقابل تیمی نه چندان نامدار به نام هنگ کنگ نتیجه عجیب و غریبی بود. حالا به نظر می‌رسد این تیم تا زمان برگزاری مسابقاتی در این رده، رها می‌شود؛ اتفاقی که در سال‌های اخیر بارها برای تیم امید رخ داد و باعث شد تا بازیکنان این رده انگیزه چندانی برای درخشش در این رده سنی نداشته باشند .محمدرضا غبیشاوی، هافبک تیم فوتبال امید و فولاد خوزستان در خصوص ناکامی این تیم در بازی‌های آسیایی هانگژو به «ایران ورزشی» می‌گوید: «بازی‌های آسیایی به بهترین نحو ممکن و با میزبانی خوب چینی‌ها به پایان رسید اما ما نتوانستیم در این مسابقات به نتیجه‌ای که مدنظرمان بود، دست یابیم. هدف تیم امید قهرمانی در این بازی‌ها بود چرا که تیم خوبی داشتیم و می‌توانستیم به این هدف برسیم. حذف تیم ملی از بازی‌های آسیایی جزو اتفاقات فوتبالی است که نمی‌شد پیش‌بینی کرد.»
او صحبت‌های خود را اینگونه ادامه می‌دهد: «در بازی با هنگ کنگ روز عجیبی را پشت سر گذاشتیم، نباید به این تیم می‌باختیم. عجیب‌تر از همه این بود که توپ‌های ما در بازی با هنگ کنگ وارد دروازه نشد، این در حالی است که موقعیت‌های زیادی برای به تساوی کشیدن و حتی برد در این بازی داشتیم. هنگ کنگ تیمی نبود که بتواند برای ما خطرساز شود و فکرش را نمی‌کردیم که به این تیم ببازیم. پس از پایان بازی با هنگ کنگ باخت به این تیم را باور نداشتیم و همه بچه‌ها در شوک بودند. تیم آمده بود تا در بازی‌های آسیایی قهرمان شود. تیم‌های آسیایی پیشرفت خوبی دارند و در واقع با برنامه‌ریزی وارد مسابقات می‌شوند که این برنامه‌ریزی باعث می‌شود تا در مسابقات به هدف‌شان نزدیک شوند. تیم امید کشورمان بازیکنان خوب و بزرگی داشت و اکثر بازیکنان ما بزرگسال بودند و در لیگ در کنار هم بازی کردند. سیدحسین حسینی و ارسلان مطهری بازیکنانی بودند که بازی‌های آسیایی برای‌شان کوچک بود چرا که هر دو جزو بازیکنان باتجربه بودند که سابقه حضور در تیم ملی بزرگسالان را داشتند.»
 پیش از برگزاری بازی‌های آسیایی تیم امید نتوانست جواز حضور در مسابقات المپیک پاریس را کسب کند. غبیشاوی در خصوص این ناکامی تیم امید می‌گوید: «این بدترین اتفاق ممکن بود. ما موقعیت خوبی برای حضور در المپیک داشتیم و می‌توانستیم طلسم ناکامی‌های‌مان برای حضور در المپیک را بشکنیم که البته با بدشانسی مواجه شدیم و نتوانستیم به هدف‌مان برسیم. تیم امید ناکامی‌های زیادی داشت و این نتایج و عدم حضور تیم ملی در المپیک تأثیر منفی روی فوتبال‌مان دارد. در واقع ناکامی تیم امید باعث می‌شود تا بازیکنان این رده ناامید شوند. صعود به المپیک و قهرمانی در بازی‌های آسیایی به یک برنامه‌ریزی خوب وابسته است، موضوعی که هیچ‌وقت در تیم امید وجود نداشت.»
 او که 6 سال پیش با تیم نوجوانان به عنوان پنجمی جام جهانی دست یافت، بیان می‌کند: «آن تیم رها نشد و شاکله تیم نوجوانان حفظ شد که همین موضوع باعث شد تا تیم به این عنوان دست یابد. بازیکنان تیم نوجوانان حدود 2 سال در کنار هم بودند و شناخت خوبی از همدیگر داشتند اما به نظر می‌رسید تیم امید قرار است به میهمانی برود چرا که بازیکنان در فرودگاه همدیگر را شناختند! این در حالی است که تیم امید پیش از حضور در مسابقات انتخابی المپیک و بازی‌های آسیایی به اردوهای زیادی نیاز داشت و متأسفانه مسئولان فدراسیون برنامه خاصی برای این تیم نداشتند. متأسفانه این بار هم تیم امید ناکام شد، امیدوارم که روزی این ناکامی‌ها پایان یابد.»
هافبک تیم امید با اشاره به این موضوع که این صحبت‌ها بهانه نیست، می‌افزاید: «تیم امید از همان ابتدا رها شده بود و هیچ فردی مسئولیت این تیم را قبول نمی‌کرد، در ابتدا مهدی مهدوی‌کیا را به عنوان مربی تیم معرفی کردند اما مهدوی‌کیا به دلیل عدم برنامه‌ریزی مسئولان همکاری خود را با فدراسیون فوتبال ادامه نداد و رضا عنایتی هدایت تیم را برعهده گرفت که این موضوع باعث شد تا زمان را از دست بدهیم. مسئولان در فاصله 2 الی 3 ماهه تیم را جمع کردند، و این در حالی بود که نمی‌توان در این زمان کم کار خاصی انجام داد.»

جستجو
آرشیو تاریخی