صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • منهای فوتبال
  • هانگژو
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال ایران
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پانزده - ۱۷ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پانزده - ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

پرسپولیس یک – گل‌گهر صفر

شب جام و شهاب

یکشنبه 16/7/1402، هفته هفتم از بیست و سومین دوره لیگ برتر، ورزشگاه آزادی، ساعت: 19:15
 تماشاگر: 25 هزارنفر
گل: شهاب زاهدی (40)
داور: پیام حیدری
کمک‌ها: سعید قاسمی و امیر محمد داودزاده
اخطار: سروش رفیعی، علیرضا بیرانوند و دانیال اسماعیلی‌فر (پرسپولیس) محسن فروزان (گل‌گهر)
پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، میلاد سرلک (مسعود ریگی- 53)، سعید صادقی، سروش رفیعی (گئورگی گولسیانی-89)، امید عالیشاه (سینا اسدبیگی -89)، شهاب زاهدی (میلاد سورگی-89)، یاسین سلمانی (محمد عمری-8)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی
گل‌گهر:
محسن فروزان، سید ابوالفضل رزاق‌پور، علیرضا علیزاده، مهران گلزاری (میشل تی‌ورده-60)، بهنام برزای، علی‌اصغر عاشوری، مهدی تیکدری‌نژاد، مسیح زاهدی، روبرتو تورس (مهدی ممی‌زاده- 60)، سامان فلاح و احمدرضا زنده‌روح (حمید بوحمدان-60)
سرمربی: مارینوس اوزونیدیس
پرسپولیس با یک تغییر تقریباً قابل پیش بینی مقابل تیمی قرار گرفت که محمدرضا اخباری دروازه‌بان چهار هفته ابتدایی‌اش را در اختیار نداشت اما به نظر می‌رسید سرمربی یونانی سیرجانی‌ها با بهترین ارنج ممکن آمده که یحیی را غافلگیر کند.
پرسپولیس در شروع بازی و در دست گرفتن نبض مسابقه مشکل داشت و گل‌گهر اجازه نمی‌داد بازی مد نظر سرخ‌ها شکل بگیرد. مصدومیت یاسین سلمانی و تعویض اجباری او قبل از دقیقه 10 برنامه‌های یحیی را نیز بهم ریخت و اوضاع سخت‌تر شد اما بعد از 10 دقیقه سردرگمی، پرسپولیس موفق شد مالکیت را در اختیار گرفته و کم‌کم به حریفش مسلط شود.
با این وجود بعد از یکی دو ارسال ناقص پرسپولیس برای خلق اولین موقعیت گل تا دقیقه 31 منتظر ماند که در این لحظه عمری بازیکن تعویضی نتوانست پاس عمقی اسماعیلی‌فر را به ثمر بنشاند. دو دقیقه بعد پاس به جلوی عالیشاه باز هم توسط مدافعان میهمان دفع شد.
بعد از برتری نسبی پرسپولیس، گل‌گهر هم با یک حمله سریع موقعیتی خطرناک ایجاد کرد تا نشان دهد برای دفاع صرف نیامده. در این لحظه ضربه سر برزای به شکل خطرناکی از مقابل دروازه پرسپولیس عبور کرد و در حالی که بیرانوند فقط تماشا می‌کرد خطر از بیخ گوش او و تیمش گذشت.
دقیقه 34 پرسپولیس بالاخره توانست اولین شوت به دروازه را با ضربه زمینی شهاب زاهدی تجربه کند اما توپ به شکل خطرناکی به تور کنار دروازه خورد و گل نشد. دو دقیقه بعد اشتباه مدافعان گل‌گهر در بازیسازی با پاس صادقی برای زاهدی همراه شد اما مهاجم پرسپولیس در موقعیتی بسیار خوب توپ را به بالای دروازه زد.
دقیقه 40 یک کرنر و یک ضربه سر دیگر باز هم از شهاب زاهدی شانس دیگری بود که از دست رفت اما چند لحظه بعد این بار سانتر رو به جلوی دانیال اسماعیلی‌فر و لمس هوشمندانه توپ توسط زاهدی او و پرسپولیس را به گل اول رساند.
پرسپولیس در وقت‌های تلف شده باز هم با پاس صادقی و ضربه زاهدی می‌توانست به گل دیگری برسد اما این بار ضربه شهاب بی‌دقت و ضعیف بود و با فاصله بسیار زیاد از مقابل دروازه عبور کرد.
پرسپولیس نیمه دوم را هم تهاجمی آغاز کرد و در سه چهار دقیقه نخست سه موقعیت خوب ساخت. یک بار ارسال عالیشاه را دانیال می‌توانست گل کند که موفق نبود. بار دوم شوت سرضرب صادقی با فاصله زیاد از بالای دروازه عبور کرد و دفعه سوم پاس به جلوی عالیشاه با دفع اشتباه مدافعان حریف می‌توانست موقعیت دیگری برای شهاب زاهدی باشد که او قدرشناس نبود.
بعد از این با مصدومیت سرلک، پرسپولیس از ریتم خوبش خارج شد ضمن اینکه اوزونیدیس با سه تعویض همزمان در فاز تهاجمی تیمش را تبدیل به تیم خطرناک‌تری کرد. مهاجم هلندی گل‌گهر به محض ورودش با یک ضربه سر دروازه پرسپولیس را تهدید کرد و در حالی که همه تصور گل داشتند بیرو توپ را از درون دروازه بیرون کشید و کمک داور موقعیت را گل اعلام نکرد.
دقیقه 67 هم اشتباه بیرانوند، مهاجم هلندی را می‌توانست به یک گل بادآورده برساند که بیرو در این صحنه خوش‌شانس بود.
پرسپولیس در دقایق 68 و 72 دو موقعیت خوب دیگر داشت که یک بار همکاری عمری و عالیشاه به گل منجر نشد و بار دوم شوت عمری به نتیجه نینجامید.
پرسپولیس در 20 دقیقه پایانی عقب نشست تا از گل زده‌اش دفاع کند. فشار گل‌گهر اما تنها یک موقعیت در دقیقه 88 ساخت که ضربه ایستگاهی عاشوری با ضربه سر تی‌ورده دروازه پرسپولیس را تهدید کرد اما در نهایت با چیزی حدود 8 دقیقه وقت تلف شده پرسپولیس به خواسته‌اش رسید تا با این سه امتیاز دوباره صدرنشین شود.

جستجو
آرشیو تاریخی