صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • منهای فوتبال
  • هانگژو
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال ایران
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پانزده - ۱۷ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پانزده - ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

داداش‌زاده: چمن نباید بهانه شود

یحیی جواب بدهد چرا عبدی رفت؟

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار

بهزاد داداش‌زاده هافبک اسبق پرسپولیس معتقد است قبل از دیدار مقابل النصر اتفاقاتی رخ داد که در شأن باشگاه بزرگ پرسپولیس نبود. هافبک اسبق پرسپولیس معتقد است اگر بازیکنان در حد و قواره واقعی خودشان ظاهر شوند هیچ تیمی قادر به شکست این تیم به راحتی نخواهد بود.
  به نظرتان چرا پرسپولیس در شروع لیگ قهرمانان آسیا در خانه شکست بدی را متحمل شد؟
به نظرم اقداماتی که از سوی مدیرعامل پرسپولیس برای استقبال از رونالدو رخ داد به نوعی فوتبال ایران را کوچک کرد و ما با اتفاقاتی که در فرودگاه رخ داد بازی را به تیم النصر باختیم. پرسپولیس بزرگترین تیم ایران و پرطرفدارترین تیم آسیاست از این رو باید به گونه‌ای برخورد می‌شد که شأن فوتبال ما حفظ می‌شد نه اینکه آن اتفافات در فرودگاه رخ دهد که ما خودمان و جایگاهمان را زیر سؤال ببریم.
 در بازی دوم پرسپولیس مقابل الدحیل چه اتفاقی رخ داد که پرسپولیس تیم الدحیل را در خانه‌اش شکست داد؟
به نظرم تنها چیزی که می‌تواند موجب باخت پرسپولیس شود وارد شدن به بحث حاشیه‌ای است اتفاقاتی از قبیل اینکه بازیکنان خودشان را فراموش کنند و غرق در موارد غیرفنی و حاشیه‌ای تیم حریف شوند و به نوعی توانایی‌های خودشان را فراموش کنند.
 در خصوص بازی پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان چه نظری دارید؟
به هر حال ما در آن بازی میزبان تیم حریف هستیم از این رو با حضور تماشاگرانمان باید بهترین بازی را ارائه داده و با ارائه یک بازی هوشمندانه و هجومی حریف را شکست داده و بعد از برد خوب و مهم خارج از خانه مقابل الدحیل در خانه هم یک بازی دیگر را هم به سود خودمان خاتمه دهیم تا اوضاع‌مان را در جدول به بهترین شکل ممکن ارتقا دهیم و خودمان را به عنوان یکی از مدعیان اصلی صعود نشان دهیم.
 در رابطه با چمن ورزشگاه آزادی و کیفیت‌اش که شاید مشکلاتی را برای بازیکنان پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان به وجود آورد چه صحبتی دارید؟
کیفیت چمن خیلی خوب نیست اما به هر حال به نسبت بازی مقابل النصر، چمن ورزشگاه کیفیت بهتری پیدا کرده است از این رو به نظرم پرسپولیس می‌تواند و باید تیم تاجیکستانی را در ورزشگاه آزادی شکست دهد و چمن ورزشگاه نباید بهانه‌ای برای بد بازی کردن باشد. قصد قیاس ندارم چون هر زمان و هر برهه‌ای شرایط خاص خودش را داشته و دارد. زمان ما کیفیت زمین چمن بدتر از حالا بود و باور کنید برای یک بغل پا زدن و کنترل توپ باید کلی پای خودمان را بالا می‌آوردیم اما با این وجود سعی می‌کردیم بهترین بازی را ارائه دهیم چون می‌دانستیم تماشاگر پرسپولیس فقط انتظار برد از ما را دارد و نتیجه دیگری را قبول نمی‌کند هر چند که خودمان هم به جهت بردها و شرایط دیگر به گونه‌ای بار آمده و شخصیت‌مان شکل گرفته بود که نتیجه‌ای جز برد به دل‌مان نمی‌چسبید. ضمن اینکه نباید فراموش شود پرسپولیس در همین چمن نه چندان خوب ورزشگاه آزادی قهرمان جام در جام آسیا شده و موفق شده بسیاری از تیم‌ها حتی تیم‌های بزرگ را شکست دهد.
 توصیه‌تان به هواداران پرسپولیس چیست؟
پرسپولیس در شرایط حساسی قرار دارد و به عنوان مدافع عنوان قهرمانی لیگ باید باز هم این عنوان را کسب کند از این رو هواداران باید به عنوان یار دوازدهم از پرسپولیس حمایت کنند تا تیمشان هم در لیگ برتر و هم در آسیا باز هم قهرمانی و عناوین  برتر را کسب کند.
 در رابطه با ترکیب خط میانی پرسپولیس که تقریباً زیاد دچار تغییر و تحول می‌شود چه صحبتی دارید؟
پرسپولیس در خانه نباید به هیچ وجه مقابل هر حریفی با دو هافبک دفاعی بازی کند و حتماً باید سروش در کنار یکی از هافبک‌های دفاعی بازی کند. هافبکی که به احتمال زیاد سرلک خواهد بود و استفاده از روش 1-4-1-4 یا به نظرم 3-3-4 می‌تواند بهترین روش برای پرسپولیس باشد.
 کمبودهای پرسپولیس را تنها در خط میانی می‌دانید یا معتقدید در پست دیگری هم با کمبود مواجه است؟
به نظرم بعضی از سوالات را باید خود سرمربی پاسخ بدهد اینکه چرا عبدی را کنار گذاشت یا زاهدی را آورد. پرسپولیس در خط حمله و دفاع چپ کلاسیک و یک گلر ذخیره دچار کمبود است از این رو حتماً باید در این سه پست تقویت شود چون ممکن است مشکلاتی در این زمینه برای پرسپولیس به وجود آید که جبرانش سخت باشد و تیم با مشکلات زیادی مواجه شود.
 در خصوص نبیل باهویی چه صحبتی دارید؟
این بازیکن خیلی دیر جذب شد و تا او را در زمین نبینیم قادر نیستیم که در خصوص او نظر فنی بدهیم اما چیزی که مشخص است به این نکته باز می‌گردد که این بازیکن هر چقدر هم خوب باشد حداقل تا نیم‌فصل زمان می‌خواهد تا توانایی خودش را به شکل کامل نشان دهد از این رو به نظرم ما می‌توانیم باز هم به بازیکنانی مانند عالیشاه که با عشق و تعصب با کارایی بالا برای پرسپولیس کار می‌کنند حساب باز کنیم ضمن اینکه من به یحیی توصیه می‌کنم که از قدرت سرزنی گولسیانی بهتر استفاده کند و حداقل در نیمه دوم از این بازیکن و قدرت سرزنی و گلزنی‌اش به نحو احسن استفاده کند چون حضور بازیکنی مانند گولسیانی موجب می‌شود که مدافعان حریف در زمین خودشان باقی بمانند.
در رابطه با تقویم فیفادی و مشکلاتی که باشگاه‌ها به این بهانه با آن مواجه شدند چه نظری دارید؟
متأسفانه تقویم ما با برنامه کنفدراسیون آسیا به هیچ وجه همخوانی ندارد از این رو نه فدراسیون مقصر است نه باشگاه‌ها به همین دلیل است که در فوتبال ما هیچکس به خوبی تکلیف خودش را نمی‌داند. در این تعطیلات هم به نظرم پرسپولیس بیشتر از هر تیمی متضرر خواهد شد چون تیم شکل خوبی داشت و می‌توانست بهترین نمایش‌ها و بازی‌ها را ارائه داده و هر تیمی را با چالش جدی مواجه سازد.

جستجو
آرشیو تاریخی