صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • منهای فوتبال
  • هانگژو
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال ایران
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پانزده - ۱۷ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پانزده - ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

پشت پرده تغییر داوران بازی استقلال و مس

بلیت نبود با چارتر استقلال رفتند!

مهدیه دریابیگی
روزنامه‌نگار
بعد از نزدیک چهل روز تعطیلی سرانجام استقلال روز یکشنبه در کرمان به مصاف تیم مس رفسنجان رفت و توانست با شکست میزبان چهارمین پیروزی خود از پنج بازی را به دست آورد. اما نکته اینجا بود که قبل از شروع این بازی اتفاقاتی افتاد که باعث تنش شده و دو تیم را به حاشیه برد. حاشیه قبل بازی را هم کمیته داوران تدارک دید! وقتی کمک داوران بازی را تغییر داد صدای تیم استقلال در آمده و به این تغییر ناگهانی شکایت  کردند بد نیست لحظه به لحظه اتفاقات داوری و هیاهویی که در این راستا به وجود آمده را با هم مرور کنیم تا مشخص شود که چگونه حواشی قبل از دیدار استقلال و مس رفسنجان به وجود آمد.
 چرا کمک داوران بازی تغییر کرد؟
 در فاصله یک روز تا بازی مس رفسنجان و استقلال، یکدفعه کمیته داوران ، کمک داوران بازی را تغییر داد تا همین تغییر صدای باشگاه استقلال را در آورد. در همین راستا نصرالله خواجه‌گیری مدیر اجرایی تیم استقلال گفت: «پیش از این قرار بود محمدرضا منصوری و مهدی سیفی، به عنوان دو کمک داور حسن اکرمی را برای قضاوت این بازی همراهی کنند، اما ناگهان حمیدرضا افشون و حامد صفایی جایگزین آنها شدند. پرسش اینجاست که چرا در بازی‌های مس رفسنجان در دو هفته متوالی کمک داوران به شکلی غیرمنتظره تغییر می‌کنند؟! » لازم به یادآوری است در بازی هفته پنجم مس رفسنجان و آلومینیوم اراک نیز به‌طور ناگهانی مهدی شفیعی و امین قدیری جایگزین محمدعلی پورمتقی و امین زاهدی دو کمک داور مسابقه شدند که این موضوع حتی با اعتراض باشگاه آلومینیوم مواجه شده بود. اما دلیل این تغییر چه بود و در اتاق فکر خداداد افشاریان چه گذشت که یکدفعه کمک داوران بازی را تغییر داد و به جای آنها افراد جدیدی را گذاشت(یکی از آنها حمیدرضا افشون خواهر‌زاده افشاریان بود.) اینطور که گفته می‌شود تهیه بلیت برای کرمان کار سختی است و پرواز زیادی به این شهر نمی‌شود به همین دلیل کمیته داوران که نتوانسته بودند برای کمک داوران این بازی بلیت تهیه کنند ترجیح دادند دو کمک داوری را جایگزین قبلی‌ها کنند که در اطراف شهر کرمان بودند و دسترسی بهتری به این شهر داشتند.
 
چرا داور بازی
با چارتر استقلال رفت؟
نکته بعدی که این بار صدای تیم مس رفسنجان را در آورد این بود که داور و داور چهارم بازی با چارتر استقلال به شهر کرمان سفر کردند که همین نکته این بار صدای مسی‌ها را در آورد. سرپرست تیم مس رفسنجان دراین خصوص گفت: «سوال ما ازاستقلال این است که چرا آنها در یک اقدام غیرحرفه‌ای، داور وسط و داور چهارم بازی را با پرواز اختصاصی و چارتر خود به رفسنجان آوردند!» دلیل این اتفاق هم توسط کمیته داوران اینطور توضیح داده شد: «چون پرواز به کرمان کم است ما مجبور بودیم داور و داور چهارم را با چارتر استقلال به کرمان بفرستیم.» البته مرسوم نیست که داور بازی با چارتر تیمی که قرار است برای‌شان قضاوت کند عازم سفر شود اما فدراسیون فوتبال مدعی است که چون پرواز به سمت کرمان کم است همیشه برای تهیه بلیت داورانی که باید در این شهر قضاوت کنند به مشکل می‌خورند مجبور هستند راهکاری بیندیشند و این بار تصمیم گرفتن مشکل تهیه بلیت را با چارتر استقلال حل کنند.
فصل قبل اکرمی از بازی استقلال محروم شد
 شاید کمتر کسی بداند که حسن اکرمی داور بازی استقلال و مس رفسنجان فصل پیش هم برای قضاوت این بازی انتخاب شد، اما به دلیل اینکه کمیته داوران نتوانست بلیتی برای این داور تهیه کند تا به کرمان برود، اکرمی را کنار گذاشت و داور دیگری را برای قضاوت این بازی معرفی کرد! هر ساله به گفته مسئولان کمیته داوران این مشکل برای تهیه بلیت وجود دارد و در صورتی که نام داور بازی اعلام شده باشد و یکدفعه او را عوض کنند تیم‌ها به این تغییر ناگهانی اعتراض می‌کنند. این بار هم به دلیل اعلام قبلی کمیته داوران یکدفعه پیش از شروع بازی جنجال بزرگی به وجود آمد و اقدام کمیته‌داوران شائبه‌برانگیز شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی