صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • منهای فوتبال
  • هانگژو
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال ایران
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهارده - ۱۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهارده - ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اینترمیامی بدون لئو تیم متفاوتی است

مسی، ارتش یک نفره

عجیب نیست اگر بگوییم در چند ماه اخیر دو ورژن متفاوت از اینترمیامی را دیده‌ایم، یکی با لیونل مسی و دیگری بدون او. با فوق ستاره آرژانتینی این تیم غیرقابل توقف می‌شود و بدون او کاملاً تیم دیگری است. حالا امیدهای این تیم برای صعود به پلی‌آف به مویی بند است و برای اینکه به آرزویشان برسند باید تصمیم‌های سختی بگیرند.
 
اصل داستان
در چند هفته اخیر کسانی که MLS را دنبال می‌کنند به دنبال پاسخی روشن به این سؤال بوده‌اند که آیا مسی می‌تواند در این فصل بازی کند یا نه؟ او در جریان بازی ماه گذشته آرژانتین مقابل اکوادور در مقدماتی جام جهانی بعد از زدن یک گل عالی مصدوم شد و مقابل بولیوی بازی نکرد. بازگشتش به اینترمیامی اما کوتاه بود و فقط 30 دقیقه مقابل اف سی تورنتو دوام آورد. آسیب‌دیدگی‌اش بدتر شده بود و باشگاه هم آشکارا اطلاع‌رسانی نمی‌کرد. اما مسی در سفرها تیمش را همراهی نمی‌کرد و در بازی‌های خانگی روی سکوها نظاره‌گر مسابقه بوده. موضوع روشن نبود تا اینکه مربی آرژانتین از سلامت او نشانه داد.
 
دعوت به آرژانتین
لیونل اسکالونی برای بازی با پاراگوئه و پرو به ترتیب در 20 و 25 مهر، مسی را دعوت کرد. اگرچه فهرست اولیه او 34 نفره است و معلوم نیست مسی بازی کند اما امید می‌رود او به این دیدارها برسد همان‌طوری که خراردو تاتا مارتینو، مربی میامی خبر داده بود او به بازگشت نزدیک شده است.
 
با مسی یا بدون او
الان مثل خاطره‌ای دور شده اما اینتر در آغاز کار با مسی توقف‌ناپذیر شده بود و در ضمن 9 پیروزی متوالی خود قهرمان جام اتحادیه شد. با حضور مسی تیمش 11 بازی بدون باخت داشت و او روی 19 گل مؤثر بود، 11 گل زد و 8 تا ساخت. تا قبل از آمدن او میامی یکی از بدترین‌ها بود اگر بدترین نبود اما با آمدن او همه چیز عوض شد. در این شش بازی بدون او یک برد، سه باخت و دو تساوی داشتند و با شکست در فینال اوپن آمریکا شانس رسیدن به دومین جام را از دست دادند. چهارشنبه شب هم 4 بر یک به شیکاگو فایر باختند.
 
شانس پلی‌آف
اینتر غیر از بازی بامداد یکشنبه با سینسیناتی دو بازی دیگر دارد و چیزی شبیه معجزه این تیم را به پلی آف می‌رساند. در حال حاضر در کنفرانس شرق چهاردهم هستند و تیم نهم آخرین سهمیه را می‌گیرد؛ فعلاً مونترال در این جایگاه است با پنج امتیاز و یک بازی بیشتر از میامی. این فاصله قابل جبران است اما تیم‌های زیادی این وسط هستند که باید طبق دلخواه میامی نتیجه بگیرند، شارلوت درست بالای سرشان است و دو بازی با هم دارند. اما میامی با نیویورک ردبولز، دی سی یونایتد و نیویورک سیتی‌اف‌سی بازی ندارد و از کنترل اینتر خارج هستند. خیلی اتفاقات باید بیفتد تا میامی کارش در این فصل تمام نشود.
 
تصمیم بزرگ
اینکه میامی نمی‌خواهد درباره مسی ریسک کند، قابل درک است. او از هر بازی مهم‌تر است و اگر مصدومیتش تشدید شود برای خودش، تیم و لیگ فاجعه درست می‌شود اما از طرف دیگر این فصل تیم روی تیغ است. باشگاه باید تصمیم بزرگی بگیرد درباره اینکه آیا به او هر چند برای دقایقی کوتاه بازی بدهد و با این کار خودش را حفظ کند یا به او استراحت بدهد و خطر حذف زودهنگام از این فصل را به جان بخرد. بازی بامداد امروز برای میامی حکم مرگ و زندگی دارد و اگر از این فرصت استفاده نکنند، شاید فرصت دیگری نداشته باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی