صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • منهای فوتبال
  • هانگژو
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال ایران
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهارده - ۱۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهارده - ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

مس رفسنجان صفر - استقلال یک پیروزی استقلال با گل به خودی مدافع مس

مستقلال !

شنبه 15/7/1402، هفته هفتم بیست و سومین دوره لیگ برتر، ورزشگاه شهدای مس رفسنجان، ساعت:17:45، تماشاگر: هزار نفر
داور: حسن اکرمی
کمک‌ها: محمدرضا منصوری، مهدی سیفی
اخطار: فرشید باقری (مس رفسنجان) مهرداد محمدی (استقلال)
گل: میثم تیموری (گل به خودی_52)
مس رفسنجان:
داود نوشی صوفیانی، محمد نژادمهدی (82-منتظر محمد)، علی عدنان، حسن جعفری (87-محمدحسین کریم‌زاده)، میثم تیموری، جلال علی‌محمدی، فرشید باقری، محسن آذرباد (82-مهدی ترکمان)، مهدی محبی، سجاد شهباززاده (60-محمدخدابنده‌لو)، لوسیانو پریرا
سرمربی: ساکت الهامی
استقلال:
سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، ایمان سلیمی، مهرداد محمدی (71-پیمان بابایی)، سعید مهری (71-مهدی مهدی‌پور)، یامگا (87-صالح حردانی)، زبیر نیک‌نفس، جعفر سلمانی (71-ابوالفضل جلالی)، آرمان رمضانی (82-ارسلان مطهری)، آرش رضاوند
سرمربی: جواد نکونام

استقلال بعد از گذشت یک ماه از بازی با استقلال خوزستان در حالی وارد میدان بازی با مس رفسنجان شد که جواد نکونام ترکیب متفاوتی نسبت به آن بازی روانه میدان کرد. ورود نیک‌نفس و رمضانی به ترکیب اصلی استقلال از جمله تصمیمات غیرقابل پیش‌بینی سرمربی استقلال بود. جواد نکونام ظاهراً به جهت آنکه استحکام تیمش را بیشتر کند مهدی‌پور و مطهری را که بازیکنان تکنیکی‌تری محسوب می‌شوند و در کار دفاعی ضعیف‌ترند در ترکیب اصلی قرار نداد تا شاید با این حربه به سمت موفقیتی دیگر قدم بردارد.
نتیجه تلاش استقلال در نیمه اول گلی در پی نداشت. از آن سو مسی‌ها نیز نتوانستند گزندی به دروازه استقلال وارد کنند. میزبان البته در تلاش بود در همان دقایق آغازین نیمه اول ضربه کاری را به دروازه استقلال وارد آورد. شوت علی عدنان در همان دقایق نخست نفس را در سینه آبی‌ها حبس کرد اما استقلال خیلی زود توانست با حملات بیشتر مس را در لاک دفاعی فرو ببرد. اولین ضربه به سمت دروازه مس را مهرداد محمدی نواخت. بعد از آن ارسال سلمانی و ضربه سر رمضانی که در شرایطی عالی قرار گرفته بود، استقلال را تا آستانه گلزنی پیش برد. اگر رمضانی قدر این فرصت را می‌دانست استقلال دقیقه 19 به گل می‌رسید اما این موقعیت به سادگی از دست رفت.
رمضانی که در این بازی فرصتی مناسب در اختیار داشت تا ارزش‌های خود را به اثبات برساند دقیقه 40 شوت محکمی به سمت دروازه مس زد که نوشی صوفیانی با واکنشی سریع آن را مهار کرد.
در واقع تمام فعل و انفعالات بازی در نیمه اول به همین صحنه‌ها مربوط می‌شد و استقلال با وجود برتری نسبی در قیاس با مس رفسنجان نتوانست از فرصت‌های خود بهره ببرد و دست خالی راهی رختکن شد تا شاید با تغییر روش بازی و احتمالاً تعویض‌هایی که جواد نکونام انجام می‌دهد، تیم دیگری را راهی میدان کند.
در نیمه دوم جواد نکونام تیمش را مانند نیمه اول راهی میدان کرد و هیچ تعویضی انجام نداد. اشتهای تیم نکونام در دقایق آغازین این بار گل باارزشی در پی داشت و دقیقه 52 ارسال سعید مهری بعد از عبور از روی سر رمضانی به اشتباه با پای میثم تیموری وارد دروازه مس شد تا استقلال مزد برتری نسبی‌اش را بگیرد.
بعد از این گل مسی‌ها که دوست نداشتند بازنده این بازی لقب بگیرند، به سرعت به سمت دروازه استقلال یورش بردند. ماحصل این حمله شوت سنگینی بود که فرشید باقری با شدت بالا به سمت دروازه استقلال روانه کرد که سیدحسین حسینی با واکنشی سریع مانع از فرو ریختن دروازه تیمش شد.
روند بازی نشان می‌داد که استقلال بعد از گلی که به شکل اتفاقی توسط مدافع مس به ثمر رسید، به دنبال حفظ نتیجه است. به هر حال دستیابی به حداکثرامتیاز ممکن این بازی بیرون خانه بردی بزرگ برای استقلال به حساب می‌آمد و نکونام نیز در تلاش بود به این دستاورد بزرگ برسد. 3 تعویض همزمان استقلال در دقیقه 41 و ورود توأمان بابایی، جلالی و مهدی‌پور نشان داد که نکونام به دنبال انتقال نیروهای تازه‌نفس به این میدان است تا آنچه اندوخته از کف نرود.
تاکتیک نکونام برای عبور از دل کویر به خوبی جواب داد و دقایق باقیمانده به گونه‌ای گذشت که دروازه استقلال بسته ماند. هر چند که در این راه باید نقش سیدحسین حسینی و دیگر مدافعان استقلال را غیرقابل انکار دانست چرا که دو، سه موقعیت طلایی نصیب کرمانی‌ها شد اما دروازه‌بان استقلال با واکنش‌های به موقع مانع از فرو ریختن دروازه‌اش شد تا 3 امتیاز شیرین از دل کویر به دست آید و آبی‌ها با 12 امتیاز دوباره به صدر جدول بازگردند و امتیاز با ارزشی را دشت کنند. اهمیت این پیروزی بیرون خانه بدون شک در آینده بیشتر نمود پیدا خواهد کرد.

ZOOM
نکونام: این برد تقدیم به هواداران

جواد نکونام بعد از پیروزی مقابل مس رفسنجان این جملات را به زبان آورد: «‌این برد را به هواداران‌مان تبریک می‌گویم که امروز آمده بودند و بعد از مدت‌ها توانستیم آنها را ببینیم. به تیم‌مان تبریک و به بازیکنان‌مان خسته نباشید می‌گویم. در حدود 6 هفته بازی نداشتیم. از شرایط مسابقه کاملاً دور بودیم. بازیکنان ما در تیم ملی و تیم امید بودند. این شرایط را برای ما سخت کرد. خیلی ناقص تمرین کردیم. این هم ثمره‌اش بود چون آخر بازی تیم ما خسته شده بود. بازی رسمی نداشتیم و فقط بازی دوستانه داشتیم ولی بچه‌های ما زحمت کشیدند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی