صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • منهای فوتبال
  • هانگژو
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال ایران
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سیزده - ۱۵ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سیزده - ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

3ملی‌پوش یا 4ملی‌پوش؛ مسأله این است

آماده برای تعطیلی!

حمیدرضا عرب
خبر‌نگار
اگر تیم المپیک ایران به جمع چهار تیم مرحله نهایی بازی‌های آسیایی می‌رسید بازی استقلال مقابل مس رفسنجان هم به مانند بازی‌های قبل برگزار نمی‌شد اما حذف از این رقابت‌ها موجب شد استقلال دوباره در صحنه لیگ برتر به میدان برود وامروز مقابل تیم مس رفسنجان قرار بگیرد.
بازگشت استقلال به لیگ برتر اما به معنای تداوم حضور این تیم نیست. بلافاصله بعد از بازی با مس رفسنجان بار دیگر بازی‌های استقلال به حالت تعلیق درخواهد آمد و تنها حسن حذف تیم المپیک ایران از بازی‌های آسیایی برگزاری بازی استقلال مقابل رفسنجانی‌ها است و بار دیگر استقلال به حالت تمرینی روزهای گذشته بازخواهد گشت و احتمالاً جواد نکونام ناچار به برگزاری بازی‌های تدارکاتی خواهد شد تا تیمش را قدری آماده نگه دارد.
صرفنظر ازاینکه وضعیت موجود تا چه اندازه از بعد روانی در بازیکنان اثرات منفی خواهد گذاشت و عملکرد را برای مربیان نیز دشوار خواهد کرد، این پرسش به وجود آمده که چند بازیکن از استقلال به تیم ملی فراخوانده خواهند شد و استقلال چه میزان بازیکن در تیم ملی خواهد داشت؟

روزبه چشمی
قطعی‌ترین گزینه استقلال برای حضور در فهرستی که از سوی قلعه‌نویی اعلام می‌شود، روزبه چشمی است. این بازیکن بعد از درخشش درجام جهانی و گلزنی مقابل ولز از جایگاه رفیعی در سطح ملی برخوردار شده و حتی با انجام بازی‌های متوسط نیز به تیم ملی دعوت خواهد شد. درواقع چشمی تا زمانی که در فرم بدنی نسبتاً مناسبی هم قرار داشته باشد به دلیل برخورداری از تجربه ملی به تیم ملی دعوت خواهد شد. البته چشمی در فصل جاری یکی از بازیکنان قابل قبول استقلال بوده و حضورش در تیم ملی نیز بسیار اثربخش خواهد بود.

محمدحسین مرادمند
درخشش درلیگ این فصل مرادمند را نیز بعد از یک وقفه قابل توجه به فهرست ملی‌پوشان بازگرداند. قلعه‌نویی به طورکلی روی بازیکنان فیزیکی نظرمساعد دارد و نمایش مطلوب این بازیکن در چهار هفته آغازین لیگ‌برتر کافی بود تا سرمربی تیم ملی او را هم در لیست خود قرار دهد. با توجه به اینکه مرادمند در اردوی قبلی تیم ملی یکی از خوب‌های تیم ملی لقب گرفت، حضورش در تیم ملی بسیار محتمل است. با حضور مرادمند در لیست جدید که بعد از برگزاری بازی‌های این هفته اعلام خواهد شد، تعداد ملی‌پوشان استقلال به عدد دو خواهد رسید.

صالح حردانی
بعد ازاینکه رامین رضاییان در بازی با بلغارستان مصدوم شد، امیرقلعه‌نویی بلافاصله نام صالح حردانی را در فهرست نهایی تیم ملی قرارداد و این بازیکن را به اردو فراخواند. صالح بازیکن مطمئنی در پست دفاع راست است و به دلیل رفتار مناسبی که دارد و همواره درخدمت تیم است، گزینه‌ای ایده‌آل برای این سطح محسوب می‌شود اما بازگشت صالح منوط به تصمیم‌گیری دوباره امیرقلعه‌نویی است چرا که رامین رضاییان برای حضور دراردوی جدید تیم ملی اعلام آمادگی کرده اما به هرحال محتمل است که حردانی همچنان در سبد ملی‌پوشان دیده شود و در اردوی اردن حضوریابد.
سیدحسین حسینی
به سیدحسین حسینی گفته شده بود که بعد از حضور دربازی‌های آسیایی به فهرست تیم ملی دعوت خواهد شد. اینکه حسینی دوباره از سوی قلعه‌نویی فراخوانده شود هنوز مشخص نیست اما او را هم می‌توان درمیان بازیکنانی قرار داد که به احتمال زیاد در لیست تیم ملی دیده خواهد شد. حسینی با دو بازی درجام جهانی از تجربه بسیار مناسبی برای بازی در تیم ملی برخوردار است و درکنار بیرانوند می‌تواند یک زوج قابل اعتماد را برای پست دروازه‌بانی تشکیل دهد. واقعیت این است که هیچ یک از دروازه‌بان‌های حال حاضر درلیگ برتر تجربه حسینی را ندارند و به احتمال زیاد قلعه‌نویی نیز این ویژگی را مورد توجه قرار خواهد داد.

چند ملی‌پوش
انتظار استقلال را می‌کشد؟!
تردیدی نباید داشت بازیکنی همچون مهدی‌مهدی‌پور و یا جعفرسلمانی و حتی ابوالفضل جلالی(اگر آماده باشد) به کار تیم ملی خواهند آمد و تعاریف نیست اگر بگوییم استقلال بالقوه قابلیت داشتن شش تا هفت ملی‌پوش را دارد اما به هرحال سرمربی تیم ملی محدودیت‌های خاص خود را برای دعوت از بازیکنان به تیم ملی دارد و به طور قطع این تعداد ملی‌پوش از استقلال دعوت نخواهد شد، مگر اینکه حضور دراردوی اردن محصور به بازیکنان داخلی شود که طبق آخرین اطلاعات از اردوی تیم ملی قرار است همه لژیونرها نیز به اردن بروند و درتورنمنت شرکت کنند. به هرحال حتی اگر استقلال در بدبینانه‌ترین حالت ممکن دو بازی در تیم ملی داشته باشد، جوادنکونام راضی به بازگشت به بازی‌های لیگ‌برتر نخواهد شد و ترجیح می‌دهد درشرایطی مقابل رقبا قرار بگیرد که از همه ظرفیت‌های موجود بهره‌مند باشد. بنابراین تعطیلی بعد از بازی با مس رفسنجان قطعی به نظر می‌رسد و کادرفنی و بازیکنان استقلال باید خود را آماده یک پروسه سخت آماده‌سازی کرده و بازیکنان را تا بازگشت ملی‌پوشان و شروع دوباره لیگ‌برتر در شرایط آمادگی نگه دارد. البته این ماجرا دست کم تا زمانی که تیم ملی به جام‌ ملت‌های آسیا برود ادامه خواهد داشت و یک تعطیلی دیگر نیز استقلال و دیگر تیم‌های حاضر درلیگ‌برتر را به واسطه حضور تیم ملی در جام ملت‌های آسیا در انتظار خواهد گذاشت.

جستجو
آرشیو تاریخی