صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • منهای فوتبال
  • هانگژو
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال ایران
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و دوازده - ۱۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و دوازده - ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

سه‌گانه‌ای که آغازش امیدها بودند

فوتبال در بیراهه

اکبر منتشلو
روزنامه‌نگار

فوتبال کشورمان روزهای حساسی را سپری می‌کند؛ روزهایی که می‌تواند سرنوشت چند سال آینده فوتبال کشورمان را رقم بزند. از یک طرف تیمی تشکیل شده به نام تیم امید و برخی بازیکنان جوان و بااستعداد کشورمان در تلاش بودند در رقابت‌های این تیم خودی نشان دهند تا هم ناکامی‌های چند ساله این تیم را جبران کنند و هم بتوانند روزهای بهتری را در فوتبال آینده کشورمان داشته باشند که متأسفانه با وجود همه تلاش‌ها و زحمات بازیکنان و کادر فنی تیم امید، این تیم از رقابت‌ها آن هم در مقابل تیمی ضعیف، تن به شکست داد و از دور رقابت‌ها خارج شد، به طوری که رئیس فدراسیون فوتبال بعد از این بازی راهش را گم کرد! و رختکن تیم امید را پیدا نمی‌کرد.
بازی‌های تیم امید خوب پیش می‌رفت تا اینکه اتفاقی رخ داد؛ برخی باشگاه‌ها خواستار بازگشت بازیکنان‌شان شدند و فدراسیون فوتبال هم به آن تن داد تا در نهایت امیدهای امیدها، ناامید شود.
از طرف دیگر سه نماینده کشورمان در رقابت‌های آسیایی به میدان می‌روند و در تلاش هستند تا بتوانند در برابر تیم‌های تا دندان تجهیز شده آسیایی بخصوص تیم‌های کشورهای حوزه خلیج فارس، اسم و رسمی دست و پا کنند و نتایج خوبی بگیرند.
پرسپولیس به عنوان یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان در اولین دیدار مقابل تیم النصر در آزادی شکست خورد تا به خوبی نشان دهد که نمایندگان کشورمان در آسیا با چه شرایطی روبه‌رو هستند. هر چند پرسپولیس در دومین بازی توانست با یک گل از سد حریف عبور کند و سه امتیازی شود، اما همگان به خوبی به مشکلات، ضعف‌ها و وضعیت این تیم آگاه هستند و مهمتر اینکه حریفان این تیم هم کاملاً شرایط متفاوتی با پرسپولیس دارند. سپاهان دیگر نماینده کشورمان در اولین بازی‌اش، مقابل تیم عراقی به تساوی رضایت داد و در دومین بازی هم، به خاطر حاضر نشدن حریف در بازی، فعلاً سه امتیاز بازی دوم را نیز کسب نکرده است. البته سپاهان شرایط بهتری هم از نظر تیمی دارد، اما مشخص نیست این تیم تا چه اندازه بتواند در این رقابت‌ها دوام بیاورد و با اتفاقاتی که در لیگ برتر برای این تیم رخ می‌دهد، تا کجا می‌تواند پیش برود.
نساجی مازندران دیگر نماینده کشورمان، در اولین بازی به سه امتیاز بازی با تیم هندی دست یافت، اما در دومین بازی تفاوت سطح این تیم با تیم‌های حاضر در رقابت‌های آسیایی کاملاً مشخص شد و با 3 گل در خانه خودش شکست را پذیرفت. این شرایط لیگ قهرمانان آسیا است و خیلی نمی‌توان امیدوار بود که نتایج بهتری از نتایج و سرنوشت تیم امید، در انتظار نمایندگان کشورمان باشد.
سومین موضوع این روزهای فوتبال کشورمان، مربوط به تیم ملی کشورمان می‌شود که با هدایت امیر قلعه‌نویی خود را برای رقابت‌های جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند و با اعتراضات برخی تیم‌های باشگاهی به خاطر تعطیلی بازی‌های لیگ برتر روبه‌رو شده است و از طرف دیگر تیم امید با انتخاب‌های امیر قلعه‌نویی به چنین سرنوشتی دچار شد و حتی به جمع چهار تیم برتر آسیا هم نرسید.
حالا چه سرنوشتی در انتظار تیم ملی بزرگسال کشورمان است، خدا می‌داند. موضوع مهم دیگر فوتبال کشورمان در این روزها به لیگ برتر فوتبال برمی‌گردد که ظاهراً شکست و یا پیروزی برای این رقابت‌ها مطرح نیست، اما با وضعیتی که لیگ برتر پیدا کرده، برخی مربیان وضعیت این رقابت‌ها را بیشتر به طنز تشبیه می‌کنند تا رقابت‌های حرفه‌ای فوتبال و حسابی از شرایط این رقابت‌ها ناراضی هستند که در وهله اول نتیجه برنامه‌ریزی‌های بی‌حساب و کتاب سازمان لیگ فوتبال است.
به نظر می‌رسد فوتبال کشورمان راهش را گم کرده است و در حالی که شاهد برنامه‌ریزی دقیق سایر کشورها در فوتبال هستیم، فوتبال کشورمان حسابی در بیراهه پیش می‌رود و سه‌گانه‌ای که با حضور امیدها در رقابت‌ها و نمایندگان کشورمان در آسیا شروع شده بود، فعلاً با شکست و حذف شدن امیدها روبه‌رو شده‌ایم و انگار سرنوشت مشابهی را باید برای دیگر موضوعات فوتبال انتظار کشید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی