صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • منهای فوتبال
  • هانگژو
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال ایران
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و دوازده - ۱۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و دوازده - ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

حسینی: پرسپولیس نه اما وکیل بازیکن احتمالاً پرونده را به CAS می‌برد

قاضی هلندی علیه لوکادیا رأی داد

 

شکایت پرسپولیس از لوکادیا به نتیجه رسید و باشگاه به آنچه می‌خواست دست یافت. در روزهایی که بحث بازگرداندن این مهاجم هلندی به پرسپولیس مطرح شده رأی آمده و حالا باشگاه پرسپولیس از آنچه کمیته انضباطی فیفا مقرر کرده خشنود است. در عین حال باشگاه می‌تواند این رأی را هم به دادگاه عالی ورزش ارائه دهد اما به گفته امیرعلی حسینی معاون امور بین‌الملل باشگاه پرسپولیس که مسئول این پرونده بوده باشگاه نیازی به این کار ندارد. حسینی به پرسش‌های ما درباره این رأی جواب می‌دهد.

محمد قراگزلو
خبر‌نگار
 برد بزرگی بود اما به نظر می‌رسد پرسپولیس می‌تواند این رأی را هم به دادگاه عالی ورزش ارجاع دهد؟
 بله طرفین این حق را دارند که این کار را انجام دهند اما دلیلی ندارد باشگاه ما دنبال چنین مساله‌ای برود. ما دو خواسته داشتیم که هر دو تا به نتیجه رسید. لوکادیا خوانده اول بود و باشگاه چینی‌اش خوانده دوم که هر دو محکوم شدند.
به نظرتان این مبلغی که در رأی آمده یعنی 324 و 200 دلار متناسب با مبلغ قراردادی است که لوکادیا در پرسپولیس داشته و به قراردادش متعهد نمانده؟
 بله، ببینید این یک رویه حقوقی دارد که خواهان خواسته‌ای را مطرح می‌کند اما تا وقتی خواسته‌ات کامل شود و مطمئن باشی که می‌بری یا نه مسائلی را عنوان می‌کنی. دوم اینکه وکلا هم مثل پزشکان تا مرحله آخر پیش می‌روند. به همین خاطر احتمال دارد وکیل لوکادیا این رأی را به دادگاه عالی ورزش ببرد. ما هم می‌توانیم ببریم اما دلیلی ندارد.
گراندز رأی را کمیته انضباطی فیفا داده؟
 گراندز یا شرح تفصیلی رأی را ما درخواست نکردیم. اگر شما خواستار شکایت به دادگاه عالی ورزش باشید این گراند برای شما ارسال می‌شود و احتمالاً برای وکیل لوکادیا ارسال شود.
آیا شما مسئول پیگیری این پرونده بودید یا یک تیم حقوقی پشت این پیروزی قرار داشتند؟
 ببینید آقای درویش با چند نفر از وکلا مذاکره کردند که به نتیجه نرسید یا طرفین نتوانستند خواسته‌های باشگاه را اجابت کنند به همین خاطر در یکی از جلسات هیأت مدیره از من خواستند تا پیگیر این پرونده باشم. من قبل‌تر در پرونده شکایت النصر، سوپرجام و چند پرونده دیگر مشارکت داشتم که خوشبختانه به موفقیت انجامیده بود.
شما تحصیلات حقوقی دارید؟
 بله.
پس به نوعی مولتی پلیر (بازیکن همه کاره) باشگاه پرسپولیس هستید؟
 شما لطف دارید.
درباره لوایحی که نوشته شد تا این رأی صادر شود هم توضیح می‌دهید؟
 لوایح را خودم نوشتم. ابتدا به نظر می‌رسید در این پرونده همه چیز 50-50 است و فرصت دفاع وجود داشت. به همین خاطر وکیل لوکادیا که انگار خیلی هم دست به قلم بود لایحه‌های 100- 200 تا 250 صفحه‌ای می‌نوشت.
چند لایحه رد و بدل شد و چقدر زمان برد تا رأی صادر شود؟
 زمانش را خاطرم نیست اما از همان زمان که در رسانه باشگاه اعلام کردیم از لوکادیا شکایت شده تا الان زمان برد. هر یک از طرفین هم دو بار لایحه فرستادند.
قاعدتاً چون شما خواهان بودید لایحه اول را شما نوشتید؟
 بله، ما شکایت کردیم بعد دفاعی که خوانده باید ارائه می‌داد در جواب‌شان بود، اینطوری فاز تحقیقاتی بسته شد و بعد یک تیم داوری سه نفره رأی دادند. جالب اینکه رئیس این هیأت یک شخص هلندی بود که ملیت‌اش با آقای لوکادیا یکی بود.
حالا این مبلغ 324200 دلار را باشگاه چینی باید بدهد یا لوکادیا؟
 لوکادیا باید بدهد اما باشگاه چینی هم باید ضمانتش را بکند ضمن اینکه جریمه‌ای که روی این مبلغ می‌آید به صورت روزشمار است. دادگاه عالی ورزش هم یک هزینه‌ای دریافت می‌کند. اول شما باید هزار فرانک واریز کنید تا طرح شکایت مجدد شود بعد هم باید 20 تا 45 هزار یورو پرداخت شود تا روند دادرسی ادامه اشته باشد. در عین حال باید بگویم به خاطر ضمانتی که باشگاه چینی کرده اگر این مبلغ در موعد مقررش پرداخت نشود باشگاه چینی از سه پنجره نقل و انتقالاتی محروم خواهد شد و اگر تا شش ماه پرداخت نشود با شکایت پرسپولیس، کمیته انضباطی فیفا وارد می‌شود و آن وقت جرایم ثانویه را برایشان در نظر می‌گیرند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی