صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • منهای فوتبال
  • هانگژو
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال ایران
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و دوازده - ۱۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و دوازده - ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

بدهی‌ به خارجی‌ها درحال پرداخت است

خطیر: فصل بعد استقلال مقابل ستاره‌های جهان بازی می‌کند

تیم حقوقی باشگاه استقلال در تلاش است تا به سرعت موانع موجود بر سربازگشت به لیگ قهرمانان آسیا را از پیش‌رو بردارد. غیبت استقلال در لیگ قهرمانان آسیا تا همین‌جا هم که دو هفته از بازی‌ها گذشته و استقلال دراین رقابت حضور نداشته برای مسئولان این باشگاه بشدت گران تمام شده و بسیاری از هواداران این باشگاه غیبت در آسیا را دستمایه‌ای برای نقدهای تند علیه مدیران این باشگاه کرده‌اند.
با توجه به فضای موجود اگر بار دیگر استقلال از آسیا حذف شود، فشار هواداری بیشتر خواهد شد اما مسئولان باشگاه استقلال قصد ندارند مسبب تکرار اتفاقاتی باشند که درفصل جاری لیگ قهرمانان آسیا رخ داد و استقلال به سادگی از حضور دراین رقابت محروم شد.
به همین دلیل باشگاه استقلال پیگیر پرداخت بدهی‌های خارجی است تا بار دیگر دیون به‌جا مانده به خارجی‌ها موجب جلوگیری از حضور این باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا نشود. باشگاه استقلال اخیراً اقداماتی در راستای بازگشایی پنجره نقل و انتقالات انجام داده تا حضور بازیکن جدیدش در ترکیب این تیم با مشکل مواجه نشود اما آنچه باشگاه استقلال را تهدید می‌کند، بدهی به ساپینتو است. این مربی بابت باقی مانده حقوق خود از باشگاه استقلال شکایت کرده که مدیران این باشگاه در تلاشند بدهی به مربی سابق را بزودی پرداخت کنند تا در مسیر بررسی پرونده باشگاه استقلال برای صدور مجوز حرفه‌ای و متعاقباً بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا، مانعی ایجاد نشود.
اصل بدهی به ساپینتو حدود 200 هزار یورو است و این مربی خواستار جریمه دیرکرد هم شده است. اما گفته می‌شود مدیران باشگاه استقلال به دنبال رایزنی با این مربی هستند تا اصل بدهی را در اندک زمانی پرداخت کنند که باید دید وکیل ساپینتو این پیشنهاد را خواهد پذیرفت یا خیر. اما درحالی که بدهی‌ به خارجی‌ها تا حدی برای استقلال تهدید‌آمیز شده، علی خطیر، مدیرعامل باشگاه استقلال تأکید دارد که استقلال به طور قطع فصل آینده درلیگ قهرمانان آسیا بازی خواهد کرد.

تأکید خطیر به حضور درآسیا
خطیر دراین راستا صبحت‌های کوتاهی با ایران ورزشی انجام داده است: «اجازه نمی‌دهیم هیچ بدهی به خارجی‌ها باقی بماند تا خدای ناکرده دوباره باعث حذف از لیگ قهرمانان آسیا شود. من و همکارانم در باشگاه استقلال درحال بررسی مواردی از این دست هستیم تا اگر بازیکن یا مربی خارجی شکایتی انجام داده که موجب اعلان حکم از سوی فیفا علیه باشگاه استقلال شود، ما آن را پیگیری کرده و بدهی را پرداخت کنیم تا موضوع بدهی باعث حذف دوباره استقلال از آسیا نشود. تا زمانی که قرار است پرونده استقلال از سوی کمیته تعیین وضعیت بررسی شود، مجدانه پیگیر این موضوع خواهیم بود و دیگر اجازه نمی‌دهیم استقلال به دلیل داشتن بدهی خارجی از آسیا کنار گذاشته شود. موضوع بدهی به ساپینتو را هم پیگیری خواهیم کرد تا دیونی که به این مربی باقی مانده باعث حذف ما از آسیا نشود.» خطیر به گفتن این جمله نیز تأکید کرده است: «هواداران استقلال مطمئن باشند فصل بعد تیم محبوب‌شان مقابل ستاره‌های جهان که در لیگ‌های عربی بازی می‌کنند به میدان خواهد رفت و شاهد حضور استقلال در مسابقات آسیایی خواهیم بود.»
با توجه به اظهاراتی که خطیر انجام داده اولاً باید منتظر تسویه حساب با همه خارجی‌ها بود و در مرحله بعد تأیید مدارک استقلال از سوی کمیته تعیین وضعیت که درهمین فدراسیون فوتبال مدارک را ارزیابی خواهند کرد. استقلال علاوه بر ساپینتو باید تکلیف بدهی به آمانوف و سیلوا را هم مشخص کند تا بدهی به این دو بازیکن خارجی نیز موجب رد مدارک ارسالی از سوی باشگاه استقلال به کمیته تعیین وضعیت نشود.
اینکه خطیر با اطمینان از بازگشت استقلال به لیگ قهرمانان آسیا صحبت به میان آورده جالب توجه است اما درعین حال نباید بدهی به خارجی‌ها را نیز ساده گرفت و ممکن است هرلحظه باشگاه استقلال با یک پرونده جدید مالی مواجه شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی