صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • منهای فوتبال
  • هانگژو
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال ایران
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و یازده - ۱۲ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و یازده - ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

به هانگژو آمده‌ایم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم

شهرام هروی: برای طلایی شدن برنامه ویژه ای داریم

رضا عباسپور
روزنامه نگار

تیم ملی کاراته ایران پس از ورود به هانگژو تاکنون چند جلسه تمرینات خود را دنبال کرده تا نهایتاً از روز سیزدهم تا شانزدهم مهرماه برای کسب بهترین و مرغوب‌ترین مدال بازی‌های آسیایی به مصاف رقبای قدرتمندی از کشورهای مدعی آسیایی برود. سرمربی تیم ملی سید شهرام هروی پیش از شروع دوئل ستاره‌های کاراته ایران درگفت‌و‌گوی اختصاصی با ایران ورزشی تأکید دارد که تمامی بچه‌های ملی‌پوش کاراته ایران که به هانگژو آمدند، هدف‌شان ایستادن روی سکوی قهرمانی و کسب خوشرنگ‌ترین مدال‌های این دوره از بازی‌ها است. بنابراین از روزی که وارد هانگژو شدند، بی‌وقفه تمرینات پایانی خود را دردستور کار قرار دادند تا روی تاتامی و درمیدان اصلی مقابل رقبای مدعی و عنواندارآسیایی کم نیاورند و از عملکرد فنی خود پشیمان نباشند.


سعی می‌کنیم بهترین عملکردمان را در هانگژو داشته باشیم

سید شهرام هروی سرمربی موفق تیم ملی کاراته کشورمان با بیان اینکه چینی‌ها همواره میزبانی‌های عالی و شایسته‌ای را در مسابقات مختلف خصوصاً بازی‌های المپیک و بازی‌های آسیایی داشتند، درخصوص حضور
ملی پوشان کاراته در دهکده ورزشکاران و شرایط تیم ملی کاراته برای کسب مدال‌های خوشرنگ طلا تأکید دارد: «ما از روزی که وارد چین و شهر هانگژو شدیم، پس از استقرار در محل اسکان تیم‌های ورزشی و مختصر استراحتی که به خاطر مسیر طولانی به بچه‌ها دادیم، بلافاصله و بی‌درنگ تمرینات‌مان را استارت زدیم تا بدن بچه‌ها با شرایط اقلیمی و آب و هوایی که هانگژو دارد وفق پیدا کند. خود ملی‌پوشان هم بدون وقفه تمرینات نهایی‌شان را مرور می‌کنند تا در آوردگاه اصلی روی تاتامی مسابقه از عملکرد فنی خود پشیمان نباشند. ما مدت‌ها است برای حضور در بازی‌های آسیایی تلاش کردیم و اردوهای متعددی را پشت سرگذاشتیم تا اینجا در هانگژو بتوانیم از اعتبار کاراته ایران در قاره آسیا به بهترین شکل ممکن دفاع کنیم. تمام تمرکز و تلاش ما هم این خواهد بود که بهترین عملکرد خود را دراین دوره از بازی‌ها برای صید خوشرنگ‌ترین مدال‌ها داشته باشیم. باقی ماجرا قطعاً دست خداوند است و دعای خیر هموطنان که مطمئناً بدرقه تمامی ورزشکاران ملی‌پوش ایران است. میزبانی چینی‌ها هم تا الان عالی و مثل همیشه درجه یک بوده. چون چینی‌ها برای ورزش وقهرمانان ورزشی ارزش و اهمیت ویژه‌ای قائل هستند. بنابراین این میزبانی خوب و تحسین‌برانگیزچینی‌ها قابل پیش‌بینی بود.»

ملی پوشان کاراته کشورمان که مثل سایرتیم‌های ورزشی دردهکده ورزشکاران هانگژو حضور دارند قرار است رقابت‌های خود را در این دوره از مسابقات طی روز‌های 13 تا 16 مهرماه برگزار کنند. سارا بهمنیار در وزن 50- کیلوگرم، فاطمه سعادتی در وزن 55- کیلوگرم، آتوسا گلشانژاد در وزن 61- کیلوگرم، مبینا حیدری در وزن 68- کیلوگرم بانوان ملی‌پوش ایران هستند که قرار است به مصاف رقبای قدرتمند آسیایی خود برای صید مدال بروند. همچنین امیر مهدیزاده در وزن 67- کیلوگرم، بهمن عسگری در وزن 75- کیلوگرم، مهدی خدابخشی در وزن 84- کیلوگرم و نهایتاً سجاد گنج‌زاده در وزن 84+ کیلوگرم نیز مردان کاراته کشورمان هستند که شانس زیادی برای درو کردن خوشرنگ‌ترین مدال را در بازی‌های آسیایی دارند. شهرام هروی سرمربی مردان است و فرحناز ارباب نیز به عنوان سرمربی و لیدرفنی بانوان کاراته کشورمان را در هانگژوی چین هدایت می‌کنند. شمارش معکوس برای شروع مبارزات ملی‌پوشان کاراته ایران روی تاتامی‌های هانگژو آغاز شده و باید منتظر بمانیم وببینیم که آیا کاراته می‌تواند از نظر کسب مدال طلا بین رشته‌های اعزامی گل سرسبد باشد یا اینکه باید منتظر اتفاق‌هایی تلخ مشابه رشته‌های ورزشی که ناکام هانگژو را ترک کردند، باشیم.

مصدوم نداریم، بچه‌ها آماده و سرحال هستند

سرمربی تیم ملی کاراته ایران در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو از آمادگی بدنی و انگیزه بالای ستاره‌های اعزامی برای کسب بهترین و خوشرنگ‌ترین مدال بازی‌های آسیایی خبر می‌دهد: «همان‌طوری که خودتان ترکیب تیم ملی را می‌بینید، ما با بهترین و باتجربه‌ترین کاراته‌کاهای ملی‌پوش خود به هانگژو آمدیم تا مرغوب‌ترین مدال‌های این دوره را درو کنیم و شگفتی‌ساز کاروان ورزش ایران در هانگژو باشیم. مهدی‌زاده، عسگری، خدابخشی و گنج‌زاده دراوزانی که هستند، جزو ستاره‌های نامدار کاراته آسیا و جهان به شمار می‌روند. آنها تقریباً هم سابقه طولانی حضور در بازی‌های آسیایی، رقابت‌های جهانی و المپیک را دارند هم مدال‌های خوشرنگی را درادوار گذشته به خود اختصاص دادند. بنابراین اینجا در هانگژو همه چیز برای کاراته ایران مهیا است تا ما بتوانیم با درخشش ملی‌پوشان و عبور از رقبای مدعی سکوهای قهرمانی و مدال‌های خوشرنگ را کسب کرده و برای کاروان ورزش کشور افتخارآفرین باشیم. خداراشکر بچه‌ها آسیب‌دیدگی ندارند و سرحال و باانگیزه منتظر حضور روی تاتامی بازی‌های آسیایی برای کسب بهترین نتیجه هستند. اینجا لازم است از مسئولان محترم کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تشکر ویژه داشته باشیم که در این مدت کاراته را مورد حمایت و لطف خود قرارداده‌اند. امیدوارم با مدال‌های خوشرنگی که بدست می‌آوریم بتوانیم هم دل مردم عزیز ایران را شاد کنیم هم اینکه پاسخ حمایت مسئولان کشور را به بهترین شکل ممکن بدهیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی