صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • منهای فوتبال
  • هانگژو
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال ایران
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و یازده - ۱۲ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و یازده - ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۵

آغاز رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی در هانگژو

مصاف ملی‌پوشان ایران با پیرمردهای نامدار

مراسم قرعه‌کشی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برگزار شد و کشتی‌گیران ایران حریفان خود را شناختند؛ رقبایی نامدار اما این‌بار در بازی‌های آسیایی کشتی‌گیران کره‌شمالی هم حضور دارند که این برخلاف دوره‌های قبل جهانی است. کشتی‌گیران کره‌شمالی در دو سه سال اخیر در هیچ رویداد مهم بین‌المللی حاضر نشده بودند و حالا یکی از رقبای سخت ایران در این دوره از مسابقات؛ همین کشتی‌گیران کره‌شمالی هستند. رقیبی ناشناس اما چغر و بد بدن که حتماً در سبک وزن مدعی خواهند بود.
فرنگی‌کاران کشورمان در 4 وزن از صبح دیروز رودرروی کشتی‌گیرانی قرار گرفتند که در این چهار وزن هم قرعه سختی به نام آنها درآمده بود. میثم دلخانی در 60 کیلوگرم، دانیال سهرابی در وزن 67 کیلوگرم، امین کاویانی‌نژاد در وزن 77 کیلوگرم و ناصرعلیزاده در وزن 87 کیلوگرم، 4 کشتی‌گیر اول ایران بودند که روی تشک رفتند که فرنگی‌کاران ایران در سه وزن به کشتی‌گیران کره‌ای برخورد کردند که میثم دلخانی، هان ریو سو را پیش رو دارد؛ امین کاویانی‌نژاد با کیم هیون وو برخورد کرد. دانیال سهرابی هم با رو یون جین از کره‌شمالی برخورد کرد. ناصر علیزاده هم به مصاف آتابک عزیزبکف قرقیز رفت.  
در دو وزن 97 کیلوگرم و 130 کیلوگرم که بیشترین شانس برای رسیدن به مدال طلا وجود دارد و مسابقات هم روز پنجشنبه برگزار می‌شود، محمد‌هادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم در حالی باید مسابقات خود را با رستم آساکالوف ازبکستانی شروع کند که در این وزن فقط 10 کشتی‌گیر حضور دارند. آساکالوف ازبک با مو و محاسن سفید در جهانی بلگراد هم شرکت کرد اما در مصاف با کاسیلوی کوبایی شکست خورد و در شانس مجدد هم نتوانست کاری از پیش ببرد. با این‌ حال او هنوز از فن کمر معروف خود که در جهانی 2015 به حبیب اخلاقی هم زد، استفاده می‌کند. ساروی در این وزن بعید است که به راحتی به این عنواندار جهان امتیاز بدهد.
در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده روی تشک می‌رود که در این وزن هم 11 نفر ثبت‌نام کردند. میرزازاده با طلایی که در قهرمانی جهان کسب کرد، باید اینجا هم راحت به مدال طلا برسد.
بلافاصله بعد از مسابقات کشتی فرنگی، رقابت‌های کشتی آزاد برگزار می‌شود که در این قرعه‌کشی هم خیلی شانس با کشتی‌گیران ایرانی یار نبود.
در وزن 57 کیلوگرم خواری جوان در ترکیب تیم ملی حضور دارد که توشیهیرو هاسه‌گاوا از مهمترین چهره‌های حاضر در این وزن است. خواری در دور اول الوین از فیلیپین را پیش رو دارد اما بعد از عبور از این مرحله باید با برنده امان از هند و کیم سونگ وون از کره‌جنوبی روبه‌رو شود. در وزن 65 کیلوگرم رحمان عموزاد با بهترین‌های این وزن باید روبه‌رو شود.
 رحمان‌اف ازبکستانی در دور اول و بعد از آن یاماگوچی از ژاپن رقبای رحمان هستند. در وزن 74 کیلوگرم که با 19 نفر شرکت‌کننده شلوغ‌ترین وزن است؛ یونس امامی حداقل در شروع قرعه خوبی دارد؛ دور اول با توکتومام‌بتو از قرقیزستان و بعد هم برنده چین و پاکستان که به راحتی می‌تواند از آنها عبور کند.
در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی بی‌رقیب است و مهم‌ترین شانس طلای ایران است. در وزن 97 کیلوگرم گلیج ابتدا با ابراگیموف 38 ساله از ازبکستان روبه‌رو می‌شود و خوبی ماجرا این است که تا فینال با تاج‌الدینوف روس که برای بحرین کشتی می‌گیرد روبه‌رو نمی‌شود. ابراگیموف روس 4 سال پیش با ضربه فنی در فینال همین بازی‌ها به علیرضا کریمی باخت که از 92 کیلوگرم به 97 کیلوگرم آمده بود. در 125 کیلوگرم هم یکی از طلاهای قطعی ایران قرار دارد. امیرحسین زارع در دور نخست انور از پاکستان را پیش رو دارد و بعد هم برنده چین با ترکمنستان را باید ببرد.     

میثم دلخانی در 60 کیلوگرم، دانیال سهرابی در وزن 67 کیلوگرم، امین کاویانی‌نژاد در وزن 77 کیلوگرم و ناصرعلیزاده در وزن 87 کیلوگرم، 4 کشتی‌گیر اول ایران بودند که روی تشک رفتند که فرنگی‌کاران ایران در سه وزن به کشتی‌گیران کره‌ای برخورد کردند که میثم دلخانی، هان ریو سو را پیش رو دارد؛ امین کاویانی‌نژاد با کیم هیون وو برخورد کرد. دانیال سهرابی هم با رو یون جین از کره‌شمالی برخورد کرد. ناصر علیزاده هم به مصاف آتابک عزیزبکف قرقیز رفت.  

 

جستجو
آرشیو تاریخی