صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • منهای فوتبال
  • هانگژو
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال ایران
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و یازده - ۱۲ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و یازده - ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

نارضایتی پیشکسوتان از عملکرد هیأت مدیره

لطفاً پولدارها را بیاورید

مهدیه دریابیگی
خبر‌نگار
جلسه آتش بس مدیرعامل و سرمربی استقلال به حضور در خانه کشتی ختم نشد. از فردای روزی که خبر آشتی کنان خطیر و نکو توسط دبیر منتشر شد اهالی فوتبال انگشت انتقاد را سمت پیشکسوتان استقلال نشانه رفتند که چطور با حضور آنها شخصی خارج از گود فوتبال وارد ماجرای قهر استقلالی‌ها شده و این دو نفر را آشتی داده است در حالی که به نظر نمی‌رسید که آشتی صورت گرفته باشد و شواهد امر نشان می‌داد که نکو و خطیر در حضور دبیر به صورت سمبلیک آشتی کرده‌اند، به همین دلیل و بعد از نشست چندی از پیشکسوتان با وزیر ورزش تصمیم بر این شد که خود استقلالی‌ها دست به کار شده و مدیرعامل و سرمربی استقلال را رودررو کنند. سرانجام این اتفاق یکشنبه شب افتاد و چند تن از پیشکسوتان استقلال سرانجام توانستند نکو و خطیر را در کنار هم نشانده و حرف‌های طرفین را بشنوند و به قولی سوء‌تفاهمات برطرف شود(البته اگر ریشه‌ای برطرف شده باشد) به نظر می‌رسد فعلاً در بین استقلالی‌ها حتی به ظاهر آتش بس اعلام شده است. اما در نشست یکشنبه شب موضوع مهمی در خصوص مدیران استقلال مطرح شد که حائز اهمیت است. درجلسه پیشکسوتان با خطیر و نکونام، پیشکسوتان درخواستی مبنی بر افزایش اعضای هیأت مدیره استقلال داشتند. بعد از تمرین عصر یکشنبه استقلال در محل کمپ ناصر حجازی برخی پیشکسوتان باشگاه از جمله حسن روشن، ایمان عالمی، شاهرخ بیانی جلسه‌ای را با علی خطیر و جواد نکونام برگزار کردند و باعث شدند مدیرعامل و سرمربی استقلال بی‌پرده صحبت‌های خود را مطرح کنند و سوءتفاهم‌ها برطرف شود. در بخشی از جلسه موضوعات مالی باشگاه استقلال بار دیگر وسط کشیده شد و پیشکسوتان خواهان آن شدند تا علی خطیر و همکارانش تمام تلاش خود را برای تأمین منابع مالی تا حل مشکلات به کار بگیرند.
 پیشکسوتان حاضر در جلسه همچنین خواهان آن شدند تا به تعداد اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال اضافه شود. در حال حاضر علی خطیر، مهدی افضلی، مهدی حیدرزاده، فرشید سمیعی و علیرضا خانی 5 عضو هیأت مدیره استقلال هستند که پیشکسوتان باشگاه در راستای حل مشکلات مالی به دنبال اضافه شدن دو عضو دیگر شده‌اند. بر اساس اعلام شاهرخ بیانی پیشکسوت استقلال قرار بر این است آنها پیشنهاد افزایش تعداد اعضای هیأت مدیره این باشگاه را به کیومرث هاشمی وزیر ورزش اعلام کنند تا او اقدامات لازم را دراین باره صورت بدهد.
 این احتمال وجود دارد که تعداد اعضای هیأت مدیره استقلال به هفت نفر و یا نه نفر نیز افزایش یابد و افراد جدید بنا به خواسته پیشکسوتان باید طوری انتخاب شوند که بتوانند اوضاع و احوال اقتصادی استقلال را سرو سامان بخشند. استقلال طی سال‌های اخیر بیشترین لطمه را به خاطر مشکلات مالی خورده است. حذف از آسیا، بسته شدن پنجره نقل و انتقالات و بی‌توجهی به لیست نکونام همه و همه نشأت گرفته از وضعیت نامناسب مالی بوده است. استقلال تا به این لحظه رقم قابل توجهی نیز بدهکار است و اخیراً با شکایت سیلوا زنگ خطر برای باشگاه استقلال به صدا درآمده است. بیشترین مشکلی که این روزها دغدغه خطیر شده مشکل مالی است و قطعاً برای انتخاب صندلی‌های بعدی هیأت مدیره باید افرادی به اتاق فکر استقلال اضافه شوند که بتوانند پول خوبی به باشگاه تزریق کنند. تا اینجای کار بعد از نشست پیشکسوتان استقلال با مدیرعامل و سرمربی استقلال این خروجی بیرون آمد که پیشکسوتان خواهان اضافه شدن اعضای جدید هیأت مدیره شده‌اند. از این به بعد باید دید وزارت ورزش چه افرادی را به باشگاه استقلال معرفی می‌کند. نکته‌ای که در خصوص هیأت مدیره استقلال حائز اهمیت است اینکه تاکنون اعضای آن در اتفاقات اخیر منفعل عمل کرده و هیچ راهکاری برای حل مشکلات نداشته‌اند. انتخاب عضوهای جدید می‌تواند در سرنوشت استقلال تأثیر بسزایی داشته باشد. شاید افراد فوتبالی هم بتوانند به این باشگاه کمک زیادی کنند. پیش از این گفته شد هادی طباطبایی و ستارهمدانی دو گزینه برای اضافه شدن به اعضای قدیمی هستند اما این دو نفر هرگونه مذاکره مستقیمی با مسئولان برای قبول این پست را کاملاً رد کرده‌اند. باید دید در نهایت انتخاب وزارت ورزش چه اشخاصی خواهند بود.

جستجو
آرشیو تاریخی