امیدوار به آینده با هاشمی

سیدجواد بشیری
سرپرست روزنامه ایران ورزشی

کیومرث هاشمی با دریافت رأی اعتماد از مجلس به عنوان وزیر ورزش انتخاب شد. مدیری که پیش‌تر او را در سمت‌های مختلفی دیده بودیم. وزیر ورزش مدتی ریاست کمیته ملی المپیک را بر عهده داشت که در زمان حضور او –المپیک 2016- ورزش ایران دوره درخشانی را به لحاظ کسب مدال سپری کرد. هاشمی همچنین در دوره انتقالی که مربوط به فدراسیون فوتبال –بعد از جام جهانی 2006- بود با تصویب اساسنامه کار بزرگی انجام داد که می‌شود این مسأله مهم را جزئی از رزومه موفق او دانست.  
وزیر ورزش البته در زمان ریاستش بر کمیته ملی المپیک ارتباط حسنه‌ای با تمام فدراسیون‌ها هم برقرار کرد. نمونه‌اش حضور او در مسابقات کشتی قهرمانی جهان در سال 2015 بود. جایی که او جلسات متعددی با نناد لالوویچ –رئیس اتحادیه جهانی کشتی- برگزار کرد و این مذاکرات در نهایت به کسب کرسی جهانی منجر شد.
هاشمی میان اهالی ورزش هم چهره مقبولی است. کمتر کسی است که کارنامه او را نقد کند و انتخابش به عنوان وزیر ورزش را زیر سؤال ببرد. او در همین دو هفته اخیر هم روزهای پرکاری را پشت سر گذاشته و فعالیت‌های مثبتی انجام داده. هاشمی بلافاصله بعد از انتخاب به عنوان وزیر ورزش به ورزشگاه آزادی رفت و پیگیر آماده‌سازی این استادیوم قدیمی شد. ضمن اینکه او بلافاصله پیگیر پرداخت پاداش ورزشکاران شد؛ ورزشکارانی که در مسابقات چند سال اخیر صاحب مدال شده بودند اما پاداش آنها پرداخت نشده بود. این پاداش در آستانه برگزاری بازی‌های آسیایی هانگژو به ورزشکاران تعلق گرفت تا آنها با روحیه‌ای بالا در این تورنمنت مهم شرکت کنند.  
هاشمی در همین مدت کوتاه ثابت کرده که با مصائب و مشکلات این کار آشنا است و خوب می‌داند چطور و با چه روشی به رتق و فتق امور بپردازد. نتیجه اینکه با حضور هاشمی می‌توانیم به آینده ورزش، چه در بخش قهرمانی و چه سخت‌افزاری امیدوار باشیم.

جستجو
آرشیو تاریخی