صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • هانگژو
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نه - ۰۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نه - ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

برای کسب مدال به هانگژو آمده‌ایم

حسن رنگرز: خستــــــه هستیـــــــم

محسن وظیفه
روزنامه نگار

تیم ملی کشتی فرنگی بامداد چهارشنبه هفته گذشته بعد از نایب قهرمانی در مسابقات جهانی بلگراد به ایران برگشت اما روز گذشته راهی بازی‌های آسیایی هانگژو شد تا در این رقابت‌ها شرکت کند. کاری بسیار سخت و دشوار برای شاگردان حسن رنگرز که باید فشار زیادی را تحمل کنند. ترکیب این تیم در سه وزن نسبت به جهانی بگراد قرار بود تغییر کند اما این فقط در دو وزن لحاظ شد و 4 نفر از فرنگی‌کاران حاضر در جهانی باید خودشان را در همین فاصله کوتاه برای حضور در بازی‌های آسیایی آماده کنند. حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره این فشاری که به شاگردانش وارد می‌شود، گفت: «متأسفانه کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی 40 روز پیش به یکباره برنامه بازی‌ها را تغییر داد و در حالی‌که ابتدا قرار بود مسابقات کشتی آزاد برگزار شود و بعد کشتی فرنگی اما زمان مسابقات را جا به جا کرد و حالا دیگر کاری از دست کادرفنی بر‌نمی‌آید.»
 آقای رنگرز هنوز خستگی سفر از بلگراد در‌نیامده باید راهی هانگژو شوید؟
به هر حال برنامه بازی‌های آسیایی تغییر کرد و این به تیم ما ضربه زد. البته تلاش کردیم که در این چند روز بچه‌ها ریکاوری مناسب انجام بدهند و برای حضور در هانگژو آماده شوند. خوشبختانه تیم هم شرایط بدی ندارد.
در این چند روز فرصت کردید
تیم را برای حضور در هانگژو
آماده کنید؟
تلاش‌‌مان را کردیم و سعی کردیم در این چند روز به شادابتر شدن بدن‌ها کمک کنیم و بچه‌ها در این فرصت اندک هم به لحاظ ذهنی و روانی مهیا شوند و هم به لحاظ جسمانی خستگی جهانی را کنار بگذارند. تیم خسته است و سعی کردیم که به لحاظ ذهنی و روانی تیم برگردد.
از همان بلگراد تمرین را شروع کردید؟
دقیقاً از فردای روزی که مسابقات قهرمانی جهان تمام شد، تمرین را در بلگراد شروع کردیم و با توجه به اینکه 4 نفر از تیم جهانی باید در بازی‌های آسیایی حضور داشته باشند، سعی کردیم ریکاوری بهتری انجام شود.
تغییراتی در تیم ایجاد شد. ترکیب اولیه به خصوص در 67 کیلوگرم چیز دیگری بود.
ببینید از همان ابتدا با توجه به وزن کم کردن محمدرضا‌ گرایی تصمیم گرفتیم روی او نظر نداشته باشیم. البته یک سری اتفاقات دیگری هم رخ داد که با نظر فدراسیون تصمیم گرفتیم که در این وزن تغییر ایجاد کنیم.
در وزن 87 کیلوگرم هم توقع می‌رفت که این تصمیم را بگیرید اما باز هم به ناصر علیزاده اعتماد کردید.
چاره‌ای به جز این نداشتیم. در 67 کیلوگرم تصمیمات به دلیل مسائلی که پیش آمد، تغییر کرد و دانیال سهرابی انتخاب شد اما در 87 کیلوگرم جایگزین بهتری نسبت به ناصر علیزاده نداریم. علیزاده را نبریم چه کسی را ببریم؟ موجودیت کشتی فرنگی در حال حاضر همین است.
دانیال سهرابی در جهانی در
 72 کیلوگرم به میدان رفت و حالا در بازی‌های آسیایی در 67 کیلوگرم.
مشکلی وجود ندارد. دانیال کشتی‌گیر 67 کیلوگرمی بوده و قبلاً هم تقریباً اکثر رقبای آسیایی خودش در وزن 67 کیلوگرم را شکست داده و به نظرم در بازی‌های آسیایی هم این کار را تکرار می‌کند. مدالش در هانگژو به نظرم قطعی است حالا شاید رنگش را نتوانیم مشخص کنیم اما مدالش مشخص است.
کمی هم درباره مسابقات قهرمانی جهان صحبت کنید. از عملکرد تیم و نایب قهرمانی که به دست آمد راضی هستید؟
به لحاظ فنی از عملکرد تیم راضی هستم و تیم ما خوب کار کرد. حالا چند تا از کشتی‌گیران به دلیل وزن کم کردن زیاد و قرعه بد نتوانستند خوب کار کنند اما در نهایت نایب قهرمانی جهان در سال قبل از المپیک نتیجه خوبی است.
اما شاید اگر کمی اتفاقات طور دیگری رقم می‌خورد، تیم قهرمان هم می‌شد.
دو وزن 67 و 87 کیلوگرم محمد‌رضا‌ گرایی و ناصر علیزاده خیلی به خاطر وزن کم کردن آسیب دیدند. علیزاده هم می‌توانست سهمیه بگیرد و هم می‌توانست مدال بگیرد اما هر دو را از دست داد.
ولی پتانسیل قهرمانی داشتیم؟
گفتم که از نایب قهرمانی راضی هستم اما واقعاً پتانسیل قهرمانی را داشتیم و این را خوب می‌دانم که مردم ایران لیاقت‌شان فقط قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در جهان بود.
حالا برای بازی‌های آسیایی فکر می‌کنید چند مدال طلا به دست بیاید؟
شرایط سختی داریم و تیم با مشکلات و سختی‌های زیادی به بازی‌ها می‌رود. امیدوارم همه این شرایط را درک کنند که در این فاصله کم باید برای این بازی‌ها آماده می‌شدیم. البته باید بگویم که واقعاً ناامید نیستیم و کشتی‌گیران خوبی داریم. میثم دلخانی به تیم اضافه می‌شود که طلای جهان را سال 2021 کسب کرده و در وزن 77 کیلوگرم هم امین کاویانی‌نژاد به تیم اضافه می‌شود که به تیم کمک می‌کنند و مطمئن هستم که دست خالی برنمی‌گردیم.

جستجو
آرشیو تاریخی