صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • هانگژو
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نه - ۰۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نه - ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

شرط نکونام برای بازگشت استقلال

بدون ملی‌پوش به لیگ برنمی‌گردیم

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار
تیم المپیک ایران اگر امروز
 هنگ کنگ را شکست دهد تا 15 مهرماه در چین باقی خواهد ماند تا بازی نهایی یا رده‌بندی را هم برگزار کند. بعد از آن بازی‌های آسیایی به پایان خواهد رسید و بازیکنان به ایران بازخواهند گشت تا برای باشگاه خود بازی کنند. بازیکنان استقلال نیز که اکنون در بازی‌های آسیایی حضور دارند، بعد از پایان این تورنمنت در اختیار باشگاه قرار خواهند گرفت اما ممکن است بازگشت استقلالی‌های حاضر دراردوی تیم المپیک ایران تأثیری در برگزاری دوباره بازی‌های استقلال نداشته باشد و بازی‌های استقلال بازهم لغو شود.
استقلال درحال حاضر سیدحسین حسینی، ارسلان مطهری، سامان تورانیان و امیدحامدی‌فر را در اردوی تیم المپیک دارد و به دلیل حضور این بازیکنان بازی‌های استقلال در لیگ برتر درهفته پنجم لغو شد. 48 ساعت بعد از پایان بازی‌های آسیایی این بازیکنان قادر به حضور درتمرین استقلال خواهند بود اما بلافاصله بعد از پایان بازی‌های آسیایی قرار است اردوی تیم ملی برگزار شود و اگر از میان این چهار بازیکن هیچ یک به اردوی تیم ملی دعوت نشوند اما باید حضور بازیکنانی همچون محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی و احتمالاً صالح حردانی را در تیم ملی قطعی بدانیم. بازیکنانی که قرار است برای برگزاری اردوی چهارجانبه راهی اردن شوند.
به طور قطع حتی اگر دو بازیکن هم از استقلال به تیم ملی دعوت شوند، جواد نکونام حاضر به بازگشت به لیگ برتر نخواهد شد و تنها درشرایطی راضی می‌شود دوباره با تیمش در لیگ برتر به میدان برود که تمام بازیکنان را دراختیار داشته باشد. گفته می‌شود سرمربی استقلال در نشستی که اخیراً با مهدی تاج داشت حول همین مسائل با رئیس فدراسیون فوتبال به گفت‌و‌گو نشسته و آنجا نیز از رئیس فدراسیون فوتبال خواسته تا اگر استقلال دوباره در تیم ملی بازیکن داشت، بازی‌هایش لغو شود تا به منافع این باشگاه که با فدراسیون فوتبال در ماجرای اعزام بازیکن به بازی‌های آسیایی نهایت همکاری را داشت، لطمه‌ای وارد نشود. ظاهراً مهدی تاج نیز با این موضوع موافقت کرده و به جواد نکونام قول‌هایی درباره لغو بازی‌های استقلال تا زمان بازگشت همه بازیکنان داده است. به هرحال رئیس فدراسیون فوتبال هم به خوبی می‌داند درشرایطی که بسیاری از تیم‌ها حاضر به همکاری با تیم المپیک ایران نشدند و حتی پرسپولیس در میانه‌های راه خواستار بازگشت بازیکنانش به اردوی باشگاهی شد، استقلال اما پشت تیم المپیک ایران درآمد و تمام بازیکنانی که رضا عنایتی خواست را دراختیار تیم المپیک ایران قرار داد. به این ترتیب فدراسیون فوتبال هم با اینکه می‌داند لغو دوباره بازی‌های استقلال در چرخه برگزاری بازی‌های لیگ برتر اخلال ایجاد خواهد کرد اما در هرحال به این درخواست موافقت ضمنی خود را اعلام کرده تا احیاناً برای استقلال مشکلی ایجاد نشود و زمانی به بازی‌های لیگ برتر بازگردد که همه ارکان خود را دراختیار داشته باشد.
***
با توجه به شرایطی که احتمالاً بعد از بازگشت بازیکنان استقلال از بازی‌های آسیایی به وجود خواهد آمد، بازی‌های استقلال بازهم لغو خواهد شد و اولین بازی استقلال زمانی برگزار می‌شود که ملی‌پوشانش از تورنمنت اردن بازگردند. اینکه در چنین شرایطی فدراسیون فوتبال تصمیم به ادامه لیگ برتر بگیرند و دیگر بازی‌ها را برگزار کنند مشخص نیست اما تا همین جا استقلال 3 بازی عقب افتاده خواهد داشت. یکی درهفته پنجم، دیگری هفته ششم که به خواست سازمان لیگ لغو شد و دیگری هفته هفتم که قرار است 15 مهرماه برگزار شود که استقلال قادر به حضور دراین میدان هم نخواهد بود. البته بازی هفته هشتم برای تاریخ 5 آبان ماه برنامه‌ریزی شده و احتمالاً استقلال با همین 3 بازی عقب افتاده آن بازی را برگزار خواهد کرد. طبق برنامه‌ای که تدوین شده بعد از هفته هفتم ، لیگ نزدیک به 20 روز تعطیل است و استقلال هم به سبب حضور ملی‌پوشان قادر به برگزاری بازی‌های عقب افتاده نیست و با 3 بازی عقب افتاده به لیگ برتر بازخواهد گشت.

جستجو
آرشیو تاریخی