یک استقبال شایسته و حرفه‌ای

فرخ حسابی
روزنامه نگار

ورود ستارگان سرشناس فوتبال جهان به ایران برای بازی مقابل نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا با حضور تیم الاتحاد عربستان در اصفهان ادامه پیدا کرد. این بار تیم زردپوش عربستانی قرار است مقابل نماینده زردپوش فوتبال ایران یعنی سپاهان قرار بگیرد تا بعد از حضور کریستیانو رونالدو، مانه، بروزویچ و ایمریک لاپورت و دیگر ستاره‌های تیم النصر عربستان که مقابل پرسپولیس به میدان رفتند حالا فوتبال ایران شاهد حضور بازیکنانی مثل انگولو کانته، لوئیز فلیپه، رومارینیو و ... است که این بار به جای تهران، به اصفهان آمده‌اند.
برخلاف مرتبه قبلی که آشفتگی عجیبی در پذیرایی از تیم عربستانی النصر به وجود آمد، این بار باشگاه سپاهان ایران با پیش‌بینی تمهیدات لازم، استقبالی حرفه‌ای و موقر را از ستارگان حریف داشت و هیچ گونه بی‌نظمی در این مورد دیده نشد تا تیم میهمان با بهترین شرایط ممکن راهی هتل محل اقامت خود شود و قاب‌های زیبایی نیز از حضور بازیکنان سرشناس حریف در ایران ثبت شود.
حضور ستارگان بزرگ فوتبال دنیا در ایران که حالا به لطف ثروت تیم‌های عربستانی و قطری در منطقه غرب آسیا تبدیل به یک مورد عادی شده می‌تواند اتفاقی مثبت و بزرگ را برای فوتبال ایران در سطح ملی نیز رقم بزند و البته می‌توان این موضوع را به کل فوتبال آسیا نیز بسط داد. آنچه در بازی پرسپولیس ایران مقابل النصر اتفاق افتاد به وضوح نشان داد که اختلاف آنقدرها هم که گفته می‌شد فاحش نیست و در صورت مهیا بودن زمین خوب و شرایط روحی مناسب و البته کمی هم چاشنی شانس توانایی امتیاز گرفتن و حتی شکست دادن تیم‌های متمول عربستانی را نیز داریم. فراموش نکنیم الهلال عربستان (حریف نساجی ایران در روز سه‌شنبه) با نیمار و میتروویچ و همه بازیکنان سرشناس خود، در بازی اول در لیگ قهرمانان آسیا در زمین خود با تساوی 1-1 مقابل نوفباخور ازبکستان متوقف شد. بنابراین هم سپاهان و هم نساجی توانایی ارائه یک نمایش پایاپای با حریفان خود را دارند و بدون ترس از نام رقیب و ستارگان آنها می‌توانند به کسب هر سه امتیاز بازی‌های خود نیز فکر کنند؛ اتفاقی که امیدواریم برای پرسپولیس ایران نیز در تقابل با الدحیل قطر رخ دهد.
جستجو
آرشیو تاریخی