صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • هانگژو
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نه - ۰۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نه - ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

امیری هم مثل بیرو به بازی آسیایی پرسپولیس می‌رسد؟

معجزه یا اراده؟


محمد قراگزلو
خبر‌نگار
روزی که علیرضا بیرانوند با مصدومیت شدید در بازی تیم ملی مقابل بلغارستان مواجه شد همه هواداران پرسپولیس نگران حضور گلر شماره یک تیم ملی مقابل النصر شدند. بازی تیم ملی 16 شهریور انجام شد و پرسپولیس باید 28 شهریور مقابل النصر قرار می‌گرفت. بیرو بعد از بازگشت به ایران یعنی فردای همان روز‌ ام‌آر‌آی داد که نتیجه این آزمایش اصلاً جالب نبود. دو روز بعد از مصدومیت بیرو، یعنی 18 شهریور پزشک پرسپولیس اعلام کرد با توجه به اینکه کشیدگی همسترینگ دروازه‌بان تیمش درجه دوم بوده بین دو تا سه هفته نیاز به درمان دارد و قادر به تمرین نیست. بیرو اما به شکل عجیی پروسه درمان را شروع کرد. او در سه مرکز مختلف درمانی در سه بازه زمانی طی روز فیزیوتراپی می‌کرد و حتی رو به استفاده از دستگاه‌های مخصوص ترمیم بافت عضلانی هم آورد.
بیرو از 18 تا 27 شهریور فقط به درمان پای مصدومش پرداخت و در تمرین قبل از بازی با النصر حاضر شد تا بارقه‌های امید نزد هواداران پرسپولیس زنده شود. قبل از آن اخبار متناقضی درباره رسیدن یا نرسیدن این دروازه‌بان ملی‌پوش به النصر شنیده می‌شد. اخبار رسمی حکایت از این داشت که همه چیز در هاله‌ای از ابهام است اما انگار که درون تیم همه می‌دانستند بیرو هر طور شده مقابل رونالدو و یارانش بازی خواهد کرد.
بیرو به آن بازی رسید و با اینکه دو گل خورد اما از معدود بازیکنان شاخص تیمش بود اما به لحاظ پزشکی یک اتفاق ویژه و چیزی شبیه معجزه رخ داد. بعدتر بیرو گفت با 60-50 درصد شرایط جسمانی‌اش مقابل النصر بازی کرده اما این یک اتفاق بزرگ برای پرسپولیس بود که زیر سایه باخت تلخ به النصر و حواشی‌اش گم شد.
حالا اما اتفاقی شبیه آنچه برای بیرو افتاد برای هم‌استانی‌اش وحید امیری در آستانه رخ دادن است. دوشنبه شب هفته قبل وقتی بیرانوند در برنامه فوتبال برتر گفت امیری به بازی الدحیل می‌رسد همه به او خندیدند و فردای آن روز تمام رسانه‌ها موکداً اعلام کردند چنین چیزی واقعیت ندارد اما حالا معجزه پزشکی دوم در پرسپولیس در حال اتفاق افتادن است.
امیری مثل ترابی در بازی با النصر مصدوم شد. مصدومیت ترابی از ناحیه مچ پا بود و گفته شد احتمال رسیدنش به الدحیل وجود دارد اما امیری هم مثل بیرو دچار کشیدگی همسترینگ شده بود و گفته شد سه تا چهار هفته دور از میدان خواهد بود. اخبار تکمیلی حکایت از این داشت که مصدومیت امیری به گونه‌ای است که احتمالاً هفته اول آبان به میدان باز خواهد گشت. امیری از بازی النصر در تاریخ 28 شهریور تا روز جمعه 7 مهرماه که پرسپولیس به قطر رفت اصلاً به ورزشگاه شهید کاظمی نرفت و در مرکز پزشکی پک مشغول درمان بود اما در اتفاقی عجیب و کم‌سابقه در اولین تمرین تیمش در دوحه حاضر شد و با تیم تمرین کرد. امیری در حالی روز شنبه با تیمش تمرین کرد که طبق اخبار اولیه باید سه هفته دیگر بیرون می‌ماند اما انگار در مورد او نیز چیزی شبیه معجزه در حال رخ دادن است.
دیروز از اردوی پرسپولیس خبر رسید مسن‌ترین بازیکن پرسپولیس که اتفاقاً دونده‌ترین‌شان هم هست و همواره یکی از کلیدی‌ترین نفرات یحیی به حساب می‌آید و حکم آچار فرانسه را دارد باید در روزهای شنبه (دیروز) و یکشنبه (امروز) هم تمرین کند و اگر شرایط بازی داشته باشد مقابل الدحیل به میدان خواهد رفت.
با حضور امیری و ترابی در تمرین روز جمعه پرسپولیس تمام اخبار منفی پیرامون این دو بازیکن به ناگاه تغییر جهت داد و حالا همه به حضور این دو ستاره مقابل الدحیل امیدوار شده‌اند. در عین حال اگر امیری به بازی دوشنبه شب برسد و در ترکیب اولیه قرار بگیرد این سؤال پیش می‌آید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟ آیا معجزه پزشکی رخ داده یا دو بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس آنقدر عزم جزمی داشته‌اند که فعل خواستن را صرف کرده و با نحوه درمان فوق‌العاده فشرده آماده بازی تیمشان شده‌اند؟
البته در نظر داشته باشید شرایط و پست بازی وحید امیری نسبت به بیرانوند متفاوت است و او نمی‌تواند با 70-60 درصد آمادگی مقابل الدحیل به میدان برود اما با این روندی که کاپیتان دوم پرسپولیس طی کرده حالا هر اتفاق غیرممکنی تبدیل به ممکن می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی