صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • هانگژو
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هشت - ۰۸ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هشت - ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

نبی: ارزیابی باشد برای تهران!

تورنمنت بی‌لژیونر!

ایمان گودرزی
روزنامه نگار
روز به روز به فیفادی بعدی نزدیک می‌شویم و تیم امید ایران نیز در هانگژو به دنبال رسیدن به رویای قهرمانی است. عملکرد شاگردان عنایتی تا اینجای کار مورد قبول بوده اما ناکامی در رسیدن به مقدماتی المپیک 2024 پاریس باعث شده که تردید‌هایی در مورد آینده این کادر وجود داشته باشد و البته تا رسیدن به مدال طلا همچنان با بدبینی به این تیم نگاه شود.
حواشی ایجاد شده در مورد برگرداندن بازیکنان پرسپولیسی تیم امید نیز معضل جدیدی برای عنایتی ایجاد کرده تا آرامش از تیم گرفته شود. با توجه به جدول حذفی رقابت‌ها ایران برای رسیدن به قهرمانی اگر اتفاق خاصی رخ ندهد ژاپن و کره را در پیش خواهد داشت و امیدها برای ادامه این راه دشوار باید هرچه سریع‌تر به آرامش دست یابند.
تیم بزرگسالان نیز موضوع قابل بحث بعدی است. به نظر می‌رسد طبق برنامه قرار است که شاگردان قلعه‌نویی در تورنمنتی آسیایی به مصاف حریفان خود برود اما بدون لژیونرها! از طرف دیگر موضوع قابل بحث دیگری که در فوتبال ایران وجود دارد این است که لیگ چه زمانی دوباره استارت خواهد خورد، در شرایطی که تیم امید در چین در حال رقابت است و احتمال رسیدن به فینال زیاد است و از طرفی تا فیفادی بعدی زمانی نمانده باید منتظر باشیم تا بار دیگر بازی‌های لیگ خارج از فیفادی به تعویق بیفتد.
 
ارزیابی عنایتی
برای بعد از بازی‌ها
نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد عملکرد عنایتی در تیم امید گفت: «پس از بازگشت تیم امید از هانگژو گزارش سرمربی و سرپرست این تیم مورد بررسی قرار خواهد گرفت. تیم ملی تا این لحظه به خوبی به مراحل بالاتر صعود کرده و در مورد مسائل فنی آقای عنایتی باید توضیح بدهد نه من.»
 
در تهران صحبت خواهیم کرد
نبی در خصوص اظهارات عنایتی پیرامون احتمال عدم نتیجه‌گیری تیم امید گفت: «زمانی که به تهران آمدند باید در این باره صحبت کنیم اما مشخصاً تیم امید ما، تیم بسیار خوبی است. امیدواریم از این مرحله هم عبور کنند و به تهران بیایند تا با گزارش سرپرست تیم و سرمربی رسیدگی شود.»
 
لیگ تابع تغییرات
کشور است
نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره برنامه‌ریزی لیگ برتر توضیح داد: «لیگ در هر کشوری تابع تغییرات است. ما باید چندین تقویم را روی لیگ لحاظ کنیم؛ تقویم فیفا، AFC، المپیک، مسابقات تیم ملی و نهایتاً لیگ برتر.
او در خصوص تأثیر منفی برنامه لیگ برتر روی عملکرد تیم‌ها گفت: قاعدتاً مسیری که لیگ برتر در سال‌های اخیر داشته، یک جا شروع شده و یک جا پایان داشته است. ما فصل قبل هم طوری برنامه‌ریزی کردیم که لیگ را با 4-3 روز تأخیر نسبت به لیگ اروپا به سرانجام رساندیم. امسال تقویم بسیار شلوغ بوده اما به لحاظ فنی حتماً آقای مهدی
توضیح دادند.»
 
تورنمنت بدون لژیونرها
مهدی نبی، نایب ‌رئیس فدراسیون و سرپرست تیم ملی فوتبال در خصوص شرایط آماده‌سازی این تیم برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در قطر از اردوی شرق آسیای تیم ملی خبر داد: «قبل از اعزام تیم ملی به قطر برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا قرار است این تیم اردویی در شرق آسیا داشته باشد. حامی تیم نیز باید بتواند در چهارچوبی که قرارداد منعقد کرده، کار را دنبال کند. بحث رونمایی را با توجه به برنامه اعزام تیم به قطر برنامه‌ریزی می‌کنیم. داریم روی این موضوع کار می‌کنیم که تیم ملی قبل از رقابت‌های قهرمانی آسیا در تورنمنتی در شرق آسیا حضور یابد. البته این اردو و تورنمنت تدارکاتی بدون حضور لژیونرها به انجام خواهد رسید.»
با توجه به در پیش بودن اردوی مهرماه تیم ملی و همچنین تعطیلی یکماهه مسابقات لیگ برتر به دلیل برگزاری اردوی تیم ملی در شهریورماه و بهانه بازی‌های آسیایی هانگژو و همچنین رقابت نمایندگان ایران در آسیا، مشخص نیست سازمان لیگ چه برنامه‌ریزی‌ای برای برگزاری لیگ برتر در موعد مقرر و هماهنگ‌ کردن تعطیلات نیم‌فصل با پنجره زمستانی نقل و انتقالات خواهد داشت.

ZOOM
درودگر: از دوستان ممنونم که لیگ را تعطیل کردند!
مدیرعامل نساجی درباره تعطیلی بازی‌های لیگ برتر به خاطر مسابقات آسیایی و لیگ قهرمانان آسیا گفت: از دوستان تشکر می‌کنم که به این موضوع نگاه ملی داشتند. بازی‌های ایران در هانگژو و بازی‌های نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان بسیار مهم است. به هر حال تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان برای گرفتن سهمیه‌های سال بعد باید عملکرد خوبی داشته باشند و این مسأله بسیار مهم است. یادتان باشد که در هر رقابتی باید شرایط منصفانه باشد و همه تیم‌ها از شرایط یکسان بهره ببرند. برخی باشگاه‌ها بازیکنان خود را به تیم ایران در بازی‌های آسیایی داده‌اند و اگر هفته ششم برگزار می‌شد، متضرر می‌شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی