صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • هانگژو
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هشت - ۰۸ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هشت - ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

شوک بزرگ روی نیمکت

نسخه خطیبی برای جبران ناکامی

ایران ورزشی- پیکان در هفته پنجم لیگ برتر مقابل ملوان انزلی تن به شکست داد تا همچنان سه امتیازی باقی بماند و در رده سیزدهم جدول جای بگیرد. درچنین شرایطی رسول خطیبی که با انگیزه زیاد کارش را در پیکان جلو می‌برد و برای رقم زدن نتایج بهتر تلاش می‌کند، دست به ایجاد تغییر در بین اعضای کادرفنی خود زد.
 براین اساس مهدی کمیجانی (مدیرآکادمی باشگاه پیکان) و محسن ارزانی (سرمربی تیم امید پیکان) که در ابتدای فصل با صلاحدید مدیریت باشگاه به کادرفنی رسول خطیبی راه یافته بودند، با نظر سرمربی خودروسازان از جمع مربیان جدا شدند. همچنین آرش لب‌جویی دیگر مربی حاضردر کادرفنی پیکان در این مجموعه حضور نخواهد داشت. از سوی دیگر محمدرضا مهران‌پور که از چهره‌های سرشناس فوتبال ایران به شمار می‌رود، به جمع دستیاران رسول خطیبی اضافه شده و کار خود را شروع کرده است. از باشگاه پیکان خبر می‌رسد احمد مددی، مدیرعامل باتجربه این باشگاه، که اخیراً برای ایجاد ثبات اقدام به تمدید قرارداد با رسول خطیبی در سمت سرمربی تیم بزرگسالان کرده، قصد دارد تغییراتی را در برخی بخش‌های باشگاه از جمله مدیریت آکادمی و... به وجود بیاورد.
در کنار این اتفاق خبرتمدید قرارداد با رسول خطیبی را هم اضافه کنید تا پازل تکمیل شود. در فوتبال ما تمام قراردادها حتی در تیم‌های خصوصی هم تا روز آخرش دوام نداشته است. تیم شما هر چقدر هم خوب بازی کند اما نتیجه نگیرد باید پاسخگو باشید. البته باید دید هدف باشگاه و اولویت‌شان برای حضور در لیگ چه بوده و کادرفنی تا چه اندازه به آن نزدیک یا دور شده است. خطیبی هم که اکنون قراردادش را به مدت یک‌سال دیگرتمدید کرد بدون شک اگر نتایجش ومسیر حرکت تیمش به هدف باشگاه مناسب و خوب باشد قراردادش بازهم قابل تمدید خواهد بود. اما اگر غیراین رقم بخورد آن وقت راحت‌ترین کار قطع همکاری می‌شود. چیزی که به دفعات در فوتبال‌مان دیده‌ایم.
ما (رسانه) در تمرینات حضورنداشته و شکل آماده‌سازی‌شان(قبل از فصل و بعد از تمرینات بدنسازی) را نمی‌دانیم و اصلاً در جریان نیستیم که سرمربی تیم تا چه اندازه با دستیارانش تعامل دارد.
اما آیا واقعاً دلیل نتایج ضعیف پیکان دستیاران رسول خطیبی بوده است؟ یعنی آنها تا این اندازه در چیدمان، جذب بازیکن و شکل تمرینات دخالت داشته‌اند.
درحالی که باید به تصمیم سرمربی احترام گذاشت و تمام آنها را باور کرد، اما زمانی که استوری ابراهیم شکوری قائم مقام باشگاه در حمایت از دو عضو جدا شده با این مضمون: «آرش لب‌جویی و مهدی کمیجانی عزیز، سپاس برای تمام زحمات تان در یک سال گذشته، 3 بازیکن نوجوانان تیم ملی، 6 بازیکن جوانان تیم ملی، 3 بازیکن امید، 7 بازیکن زیر 23 سال در تمرینات تیم بزرگسالان پیکان و جایگاه تیم‌های پایه حاصل زحمات شما، کادرفنی و سایر همکاران عزیز در باشگاه بوده است» منتشر شد، ابهاماتی را به وجود آورد. به هرحال اشاره شکوری به بخشی از کارنامه این دو مربی شاید کنایه‌ای به اتفاق رخ داده باشد. قطعاً اگر شکوری در فضای مجازی این کار را نمی‌کرد حساسیت‌ها نسبت به این موضوع خیلی کم می‌شد اما الان که این اتفاق افتاده باید به مخاطبان‌شان حق بدهند که نگاه دقیق‌تری به این مسأله داشته باشند.
سکوت رسول خطیبی در این مقطع و در آستانه بازی حساس با استقلال خوزستان اگرچه طبیعی، حرفه‌ای و هوشیارانه است اما علامت سؤال را همچنان پررنگ نگاه می‌دارد. سرمربی پیکان حالا با این تصمیم و حمایتی که از باشگاه پشت سر خود می‌بیند کارش سخت‌تر خواهد شد. چون حداقل دیگر برای نتیجه نگرفتن احتمالی بهانه دستیارانش را نخواهد داشت. شاید هم بهتر باشد که باشگاه موضعش را دراین خصوص اعلام کند.
بازی روز پنج شنبه در اهواز یک بزنگاه خیلی مهم برای خطیبی خواهد بود. او به مصاف تیمی می‌رود که سرمربی‌اش اگر برنده نشود شاید دیگر فرصت چندانی برای ادامه فعالیتش نداشته باشد. به همین دلیل نباختن و کسب یک امتیاز هم در این بازی سخت برای سرمربی خودروسازان بسیار ارزشمند خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی