صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • هانگژو
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هفت - ۰۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفت - ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

نیمار در اتاق رونالدو؛ ستاره برزیلی چطور مهار می‌شود؟

نساجی ، 50 هزار نفر+ 11 بازیکن

محمدمحمدی سدهی
خبر نگار
 امسال لیگ قهرمانان آسیا یک میهمان ویژه دارد که آن میهمان تیم نساجی مازندران است. این تیم که نخستین دیدار خود را در آسیا برابر بمبئی سیتی هند با پیروزی پشت سر گذاشته بود، حالا میزبان تیم قدرتمند الهلال خواهد بود. رحیم دست‌نشان، سرمربی نساجی در دهه‌های 70 و 80 در خصوص شرایط نساجی به «ایران ورزشی» می‌گوید: «پیروزی مقابل بمبئی سیتی هند دور از ذهن نبود. به هر حال این تیم قهرمان هند است و بردن قهرمان هند در اولین بازی بسیار روحیه‌بخش بود. نساجی در ابتدای بازی با نماینده هند انسجام دفاعی خود را حفظ کرد و پس از آن اقدام به گلزنی کرد که این کار را به خوبی انجام داد. امسال شاکله تیم نساجی تغییر کرده و در حال حاضر بازیکنان خوبی در این تیم حضور دارند که می‌توانند شگفتی‌ساز شوند. علاوه بر این مهدی رحمتی هم مربی خوبی است که می‌تواند در این تیم نتایج خوبی بگیرد.»  او در خصوص بازی با الهلال می‌افزاید: «فوتبال یک بازی تیمی است و یک بازیکن نمی‌تواند صددرصد برای تیمش تأثیرگذار باشد. از نظر من بهترین راه مهار نیمار و مابقی ستاره‌های بین‌المللی الهلال این است که بازیکنان نساجی مقابل اینها نزدیک بازی کنند. به نظر می‌رسد که با درایت رحمتی و بازیکنان نساجی در بازی با الهلال بازنده نباشیم. مگر نیمار مقابل تیم نوبهار ازبکستان چه کرد؟ دیدیم که نماینده ازبکستان می‌توانست با تمرکز بهتر الهلال را شکست دهد.»
این پیشکسوت و مربی اسبق فوتبال در خصوص برگزاری بازی در ورزشگاه آزادی بیان می‌کند: «تهران و ورزشگاه آزادی بهترین مکان برای برگزاری بازی‌های نساجی در آسیاست چرا که فاصله مازندران تا تهران 3 ساعت است و هواداران می‌توانند خیلی راحت برای تماشای بازی به تهران بروند. اگر این بازی در تبریز یا اصفهان برگزار می‌شد، شرایط برای حضور هواداران بسیار سخت بود و مازندرانی‌ها نمی‌توانستند برای تشویق تیم خود به ورزشگاه بروند.»
 دست‌نشان در خصوص زمین خراب ورزشگاه آزادی می‌گوید: «مگر ورزشگاه آزادی مسئول ندارد که زمین این ورزشگاه به این روز افتاده و قارچ در آن روییده؟ بازی بازیکنان درجه یک دنیا در این زمین برای ما آبروریزی است اما جدا از این مسأله، خرابی زمین و حضور تماشاگران به نساجی کمک می‌کند تا مقابل الهلال نتیجه خوبی کسب کند.»
 
معجزه برای فرشید اسماعیلی
 شاگردان مهدی رحمتی پیش از رقابت با نیمار و یارانش یک دیدار تدارکاتی با پرسپولیس برگزار کردند که این بازی را با تک گل فرشید اسماعیلی با پیروزی پشت سر گذاشتند و حالا به فکر رویارویی با تیم قدرتمند الهلال عربستان هستند؛ حریفی که امسال با جذب نیمار، یاسین بونو، کالیدو کولیبالی و... به دنبال کسب پنجمین قهرمانی در آسیاست. اسماعیلی پیش از این با مصدومیت رباط صلیبی روبه‌رو شده بود و معمولاً بازیکنانی که اینچنین مصدوم می‌شوند، زمان می‌برد که به شرایط ایده‌آل برسند اما این موضوع برای اسماعیلی کاملاً برعکس است چرا که او در بازگشت از مصدومیت طولانی‌مدت شرایط فوق‌العاده‌ای در نساجی دارد. اسماعیلی با وجود اینکه هنوز حضور ثابتی در ترکیب نساجی ندارد، در 4 هفته یک گل زده و یک پاس گل داده؛ در لیگ قهرمانان برابر نماینده هند پاس گل دوم تیمش را داد و در بازی دوستانه برابر پرسپولیس هم با یک شوت زیبا از وسط زمین تک گل پیروزی بخش تیمش را زد.
 نیمار در اتاق رونالدو
با توجه به اهمیت این دیدار، باشگاه الهلال عربستان به احتمال فراوان هتلی که کاروان النصر (اسپیناس پلاس) حضور داشت را انتخاب خواهد کرد و نیمار ستاره برزیلی‌اش نیز در اتاقی که کریستیانو رونالدو حضور داشت، اسکان پیدا می‌کند.
 
فروش 50 هزار بلیت
باشگاه نساجی خواستار استفاده از حداکثر امکان میزبانی خود شده است. طبق توافق و هماهنگی صورت گرفته تمام مراحل مرتبط به استقبال از باشگاه الهلال و هماهنگی‌های لازم برای حضور این تیم توسط باشگاه نساجی صورت می‌پذیرد و فدراسیون فوتبال تنها به عنوان نهاد ناظر حضور خواهد داشت. مسئولیت بلیت فروشی بازی با الهلال نیز بر عهده باشگاه نساجی است که به احتمال فراوان ۵۰ هزار بلیت برای حضور زنان و مردان برای این دیدار پیش‌فروش خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی