صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و شش - ۰۵ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و شش - ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

جرأت نیمکت‌نشین کردن مودریچ و کروس را دارم!

آنچلوتی: امیدوارم ژابی به آرزوی خود برسد!

ایمان گودرزی
روزنامه‌نگار

رئال مادرید پس از باخت سنگین در دربی باید در هفته هفتم لالیگا به مصاف لاس پالماس برود. خبر خوب برای سفیدپوشان حضور وینیسیوس جونیور و دنی کارواخال به لیست تیم است، از طرفی آردا گولر استعداد جوان این تیم نیز پس از مصدومیتی که از پیش فصل داشت آماده بازگشت به میادین بود که بار دیگر با مصدومیت در تمرین روز گذشته تیم باید 3 الی 4 هفته برای اولین بازی رسمی خود صبر کند. کارلو آنچلوتی پس از شکست در دربی مورد انتقاد زیادی به خاطر تصمیماتش در این بازی قرار گرفت. در کنفرانس قبل از بازی با لاس پالماس بهترین زمان بود که مرد ایتالیایی به خاطر عملکردش مورد مؤاخذه خبرنگاران اسپانیایی قرار بگیرد.
انتقادات؟ «زمانی که شرایط خوب پیش نمی‌رود انتقادات طبیعی است، اهمیتی نمی‌دهم، این بخشی از مربیگری در رئال مادرید است. قبول دارم اشتباهاتی داشته‌ام اما تعداد آنها بسیار کم هستند. در چنین مواقعی شما باید تمرکز خود را حفظ کنید. ارزیابی من با آنچه دیگران انجام می‌دهند متفاوت است. نقطه ضعف‌هایی وجود دارد و سیستم لوزی ما هنوز شکل کاملی به خود نگرفته است، البته این سیستم نقاط قوتی نیز دارد و اجازه می‌دهد که از بالا پرس کنیم. اما گاهی همین موضوع باعث می‌شود که بازیکنان جا بمانند و این همان چیزی است که به دنبال برطرف کردن آن هستیم.»
 آخرین اخبار تیمی؟ «همه بازیکنان در دسترس هستند به جز گولر، کورتوا و میلیتائو.»
 تمدید با رئال مادرید؟ «همه می‌دانند که اینجا احساس خیلی خوبی دارم، اما در حال حاضر این مهم‌ترین مسأله برای ما نیست. بازی‌های زیادی وجود دارد که باید به فکر آنها باشیم.»
گل خوردن در دقایق ابتدایی بازی؟ «این اتفاق بارها تکرار شده و از این قضیه آسیب دیده‌ایم، باید نگرش خودمان را عوض و این مشکل را برطرف کنیم.»
نبود مهاجم به تیم آسیب رسانده است؟ «هر کسی می‌تواند در این مورد نظر خودش را بدهد، از آنجایی که فوتبال مورد علاقه افراد بسیار زیادی است برای همین هر کس ایده خودش را دارد. من نمی‌توانم مانع این اتفاق شوم. بالانس تیمی مهم‌ترین چیز است و من آن را در تیم دارم. زیر سؤال بردن همه چیز منصفانه نیست.»
آردا گولر؟ «او باید به بازی در این تیم عادت کند. چیزی که تا این لحظه نشان داده، او استعدادی بی‌نظیر است، فوتبال در خون اوست.»
مشکلات در خط دفاع؟ «بله، همه دیدیم چه گل‌هایی را خوردیم. باید قوی‌تر عمل می‌کردیم و در حملات حریف بازیکنان در موقعیت بهتری قرار می‌گرفتند.»
 انتقادات در مورد مودریچ و کروس؟ «من انتقـــــــــــــــــادی ندیدم، اما اینکه می‌گویند من جرأت نیمکت‌نشین کردن آنها را ندارم درست نیست. آنها این فصل دقایق زیادی بازی نکرده‌اند و هر زمان که به میدان آمدند به تیم کمک کردند. اگر مجبور باشم به همه انتقادات پاسخ دهم، باید زمان زیادی را اینجا بگذرانم و فکر می‌کنم لازم نیست.»
 به تغییر سیستم فکر می‌کنید؟ «گفتم هر سیستمی نقاط ضعف و قوت خودش را دارد با سیستم فعلی، موقعیت بلینگام به ما برتری داده است و فکر می‌کنم با بازیکنانی که در اختیار داریم می‌توانیم به این سیستم عادت کنیم. در مقابل اتلتیکو کمی وظایف‌مان را فراموش کردیم.»
 بعد از تماشای دوباره دربی به چه نتیجه‌ای رسیدید؟ «دو گل اولی که خوردیم تأثیر زیادی روی تیم ما گذاشت. اشتباهاتمان در این بازی هزینه زیادی برای ما به همراه داشت.»
 شایعات آمدن ژابی شما را اذیت نمی‌کند؟ «او شاگرد من بوده است و به خوبی او را می‌شناسم، ژابی دانش بالایی دارد و توانایی هدایت تیمی مثل رئال مادرید را مانند رائول و آربلوا دارد. آنها بسیار دوست دارند سرمربی تیم اصلی رئال مادرید شوند و امیدوارم روزی به خواسته خود برسند. بدون شک این سه نفر توانایی هدایت مادرید را دارند.
 سیستم لوزی عملکرد کروس و مودریچ را زیر سؤال نمی‌برد؟ «نه، من اینطور فکر نمی‌کنم، این دو بازیکن به دلیل کیفیت و تجربه‌ای که دارند می‌توانند در هر سیستمی بازی کنند.»
 عملکرد کپا و گل‌های خورده او؟ «او دروازه‌بان بسیار خوبی است و اعتماد به نفس بالایی دارد و به خوبی در ترکیب تیم جا افتاده است. سه گل خورده تقصیر او نیست و مشکل همه است. در هر سه مورد او نمی‌توانست کار خاصی انجام دهد.»

جستجو
آرشیو تاریخی