صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنج - ۰۴ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنج - ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اونای امری قاتل چلسی

پوچتینو روی لبه تیغ

فرخ حسابی
روزنامه‌نگار

استون ویلا با سه امتیاز از استمفوردبریج برگشت و با تک گل دقیقه ۷۳ اولی واتکینز چلسی را شکست داد که از دقیقه ۵۸ با اخراج مالو گاتسو یک بازیکن کمتر داشت. این نتیجه در نگاه اول عجیب به نظر می‌رسد اما با در نظر گرفتن عوامل مختلف چندان هم اینطور نیست.
 
خبری از پیشرفت نیست
فصل قبل برای چلسی وحشتناک بود اما حالا که فوتبال اروپایی ندارند انتظار می‌رفت پیشرفت قابل توجهی داشته باشند و در بالای جدول با رقبا روبه‌رو شوند؛ با توجه به خریدهایی که کرده‌اند و موریسیو پوچتینو را آورده‌اند اما تا اینجا که بدتر شده‌اند. این تیم با 5 امتیاز از 6 بازی در رده چهاردهم لیگ برتر قرار دارد. تنها بردشان در این فصل مقابل تیم تازه صعود کرده لوتون تاون بوده و پیروزی نزدیک دیگری مقابل تیم دسته چهارمی ویمبلدون در جام اتحادیه به دست آورده‌اند.
بعد از هر بازی، مربی آرژانتینی به تمجید از تیمش می‌پردازد و تلاش می‌کند نتیجه را بی‌اهمیت جلوه دهد. او به حمایت مدیریت باشگاه از خود اشاره می‌کند اما دیر یا زود واقعیت تلخ جدول لیگ برتر گریبان او را می‌گیرد. بعضی جاها درست می‌گوید. حتی در این بازی تیمش چندان بد نبود، موقعیت‌های خوبی ایجاد کردند که با درخشش امیلیانو مارتینس، دروازه‌بان تیم قهرمان جهان، آرژانتین در موقعیت‌های تک به تک مقابل رحیم استرلینگ و نیکلاس جانسون به جایی نرسید.
اما همان‌طور که بارها گفته شده چلسی یک گلزن تمام عیار ندارد با آنکه خرج زیادی برای رفع این نقص کرده‌اند. قطعاً جایی برای روملو لوکاکو در این تیم نیست که بعد از یک فصل قرضی در اینتر به رم فرستاده شده. شاید بازگشت آرماندو بروخا از مصدومیت طولانی اوضاع را عوض کند اما اگر این اتفاق نیفتد در ژانویه باید به دنبال یک خرید خوب باشند. هواداران امیدوارند تا آن موقع اوضاع بدتر نشود.
 
شرایط خوب ویلا
شرایط ویلا خوب است و این تیم بعد از باخت سنگین روز اول مقابل نیوکاسل خودش را جمع و جور کرده به شکلی که با پیروزی مقابل اورتون، برنلی، کریستال پالاس و حالا چلسی با ۱۲ امتیاز در رده ششم قرار دارد؛ تیم اونای امری در زمین لیورپول هم باخت. مربی اسپانیایی تیم خوبی ساخته که بدون امثال فیلیپه کوتینیو، امیلیانو بوئندیا و تایرون مینگز می‌تواند در لندن چلسی را شکست دهد. واتکینز از سه سال قبل که آمده هر فصل بهترین گلزن تیم بوده و در این فصل هم کارش را شروع کرده اما گل‌ها از همه جای تیم می‌رسند، هیچ کس بیشتر از دو گل نزده اما پنج بازیکن دوگله دارند.
 
کارت قرمز
کارت قرمز گاتسو نقطه عطف بازی بود، تا آن موقع چلسی بهتر بود اما با اخراج مدافع راست ۲۰ ساله فرانسوی به خاطر خطای بدش روی بازیکن هموطن رقیب، لوکاس دینیه ورق برگشت. داور ابتدا به کارت زرد قناعت کرد اما با بازبینی صحنه تصمیمش را ارتقا داد. ریس جیمز کاپیتان چلسی همچنان مصدوم است و باید دید پوچتینو برای بازی بعدی چه کسی را در دفاع راست قرار می‌دهد.
چلسی چهارشنبه در جام اتحادیه با تیم ترسناک این روزها، برایتون روبه‌رو می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی