صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهار - ۰۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهار - ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

بازگشت شیریـــن آبی اناری‌هــــــــــــا به روزهای جذاب

هیجان ژوائو!

بارسلونا در یکی از زیباترین بازگشت‌های تاریخ خود باخت خانگی ۲ بر صفر مقابل سلتاویگو را به پیروزی ۳ بر ۲ تبدیل کرد و اجازه نداد رافائل بنیتس از کاتالونیا دست پر برگردد. سلتا ۴۴ هزار نفر هوادار حاضر در خانه موقت بارسلونا، ورزشگاه المپیک را شوکه کرد و با گل یورگن لارسن با برتری به رختکن رفت، حتی در اوایل نیمه دوم چهار شوت به دروازه میزبان زد در برابر یک ضربه بارسلونا. ژاوی بین دو نیمه لامینه یامال ۱۶ ساله و رونالد آرائوخو را به زمین آورد اما تغییر محسوسی رخ نداد و مهاجم یونانی سلتا، آناستاسیوس دوویکاس با پاس یاگو آسپاس گل دوم را زد. ۱۰ دقیقه مانده به پایان آسپاس خسته از زمین بیرون رفت و ورق بازی به طور کامل برگشت. ژوائو فلیکس به روبرت لواندوفسکی پاس گل داد و فاصله به حداقل رسید. یک ژوائوی پرتغالی دیگر یعنی کانسلو با عبور از خط دفاع میهمان پاس گل دوم را به کاپیتان تیم ملی لهستان داد. بازی هفت دقیقه وقت اضافه داشت اما بارسلونا نیازی به آن نمی‌دید و کانسلو با پاس گاوی گل پیروزی تیمش را زد. بارسا با این برد قبل از دربی شب گذشته مادرید به صدر جدول رفت و خوشحال از اینکه فلیکس و کانسلو درخشش را آغاز کرده‌اند. تیم بنیتس هم بالای منطقه سقوط قرار دارد.

دوباره لا رمونتادا
بعد از لا رمونتادا و بازگشت رؤیایی بارسلونا مقابل پاری‌سن‌ژرمن در سال ۲۰۱۷ هرگز چنین مقاومتی از بارسلونا ندیده بودیم. آبی اناری‌ها ۸۰ دقیقه تیم دست و پابسته‌ای بودند اما در کمتر از ۱۰ دقیقه این بازگشت فوق‌العاده را رقم زدند. بارسلونا نخستین تیم لالیگایی ۱۴ فصل اخیر است که در یک بازی تا دقیقه ۸۰ بیش از یک گل عقب بوده و در نهایت با سه امتیاز از زمین خارج شده است. بر اساس آمار ESPN در این مدت تنها ۱۷ تیم توانسته‌اند بازی را به تساوی بکشانند و در 1963 بازی، تیمی که برتر بوده پیروز از میدان بیرون رفته است.

تغییر نسل
ژاوی که تیمش در شش بازی این فصل لالیگا بدون شکست است، بعد از این بازی گفت: «بازگشت فوق‌العاده‌ای بود. ما تا آخر به آن باور داشتیم و شوق و انگیزه لازم برای آن در تیم ما وجود داشت. این بازگشت نتیجه میل به پیروزی بود، وقتی خوب بازی نمی‌کنید به چنین ویژگی‌هایی نیاز دارید. خیلی ریسک کردیم، گاهی فقط دو نفر در دفاع بودند و بقیه حمله می‌کردند. این پیروزی نشان می‌دهد در نسل بازیکنان بارسا تغییر رخ داده، در خانه با دو گل عقب می‌افتند اما تسلیم نمی‌شوند، این نسل تا آخر مبارزه می‌کند. گاوی، بالده، لامینه و بقیه شخصیت برنده تیم را به نمایش گذاشتند.»
ژاوی به طور خاص گاوی که در نیمه اول جای فرنکی دیونگ مصدوم را گرفت، در این بازگشت تأثیرگذار دانست: «اگر بخواهیم یک نفر را شاخص کنیم، او گاوی است. البته این یک تلاش تیمی بود. گل دوم سلتا در کمتر از یک ربع مانده به پایان ضربه سختی بود، بارسا معمولاً در چنین شرایطی نمی‌تواند برگردد اما این اتفاق افتاد.»
مصدومیت دیونگ
موفقیت بارسلونا تحت‌الشعاع مصدومیت دیونگ قرار گرفت که بر اساس تخمین‌های اولیه به دلیل آسیب‌دیدگی مچ بیش از یک ماه نمی‌تواند بازی کند. ژاوی گفت: «او بازیکن محکمی است که به این راحتی‌ها درخواست تعویض نمی‌دهد، وقتی خواسته بیرون بیاید موضوع مهمی است، باید تست شود.» روزنامه اسپورت گزارش داده بازیکن تیم ملی هلند تا اواسط آبان نمی‌تواند بازی کند.
ضربه بزرگ دیگری برای بارسلونا اینکه پدری را تا سه هفته دیگر در اختیار ندارد به خصوص با در نظر گرفتن اینکه در هفته‌های آتی بازی‌های سختی با پورتو و رئال مادرید دارند. اولین بازی بدون این دو هافبک تأثیرگذار فرداشب در زمین مایورکا خواهد بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی