صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهار - ۰۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهار - ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

بی‌برنامگی عجیب علیه موفقیت پرسپولیس در آسیا!

دور از فرم مسابقه، نگران زمین چمن

محمد قراگزلو
روزنامه‌نگار
پرسپولیس سه سال قبل در آستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا بدون حضور در مسابقات رسمی پا به مصاف با اولسان کره‌جنوبی گذاشت و باخت. سال بعد از آن پرسپولیس در حالی پا به مسابقات مراحل یک هشتم و یک چهارم نهایی مقابل استقلال تاجیکستان و الهلال گذاشت که هنوز لیگ برتر شروع نشده بود و همین مسأله و دوری از شرایط مسابقه در نمایش ضعیف سرخ‌ها طی آن دو مسابقه و حذف دردناک در عربستان تأثیرگذار بود.
پرسپولیس در حالی مقابل النصر عربستان به میدان رفت و با انواع و اقسام اتفاقات تلخ فوتبالی مواجه شد و باخت که قبل از آن 20 روز بازی نکرده بود. آخرین بازی تیم گل‌محمدی روز 8 شهریور در اهواز مقابل فولاد برگزار شد و بعد از آن به خاطر تعطیلی لیگ ناشی از فیفادی‌ها پرسپولیس با دو بازی تدارکاتی مقابل سپیدرود رشت و ملوان انزلی آماده مصاف با تیم پرستاره عربستانی شد و باخت. این اتفاق در حالی رخ داد که النصر عربستان سه روز قبل و سه روز بعد از بازی با پرسپولیس در لیگ عربستان به میدان رفت و قبل از بازی بعدی‌اش در لیگ قهرمانان آسیا دو مسابقه دیگر هم برگزار خواهد کرد.
این داستان اما در ادامه راه نیز به عنوان یک مشکل بزرگ می‌تواند کادر فنی و تیم پرسپولیس را به شکلی جدی تهدید کند چرا که همچنان خبری از مسابقه رسمی نیست و پرسپولیس در بین بازی‌های آسیایی‌اش در لیگ برتر به میدان نخواهد رفت.
بعد از لغو هفته پنجم لیگ و بازی با استقلال به خاطر حضور بازیکنان حریف در بازی‌های آسیایی، دیدارهای هفته ششم لیگ برتر هم لغو شد و حالا بازی بعدی پرسپولیس مقابل الدحیل در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود اما بعد از آن هم خبری از بازی در لیگ برتر نیست.
طبق برنامه پرسپولیس باید روز 2 آبان در تهران مقابل استقلال تاجیکستان بازی کند اما از آن بازی در هفته سوم لیگ قهرمانان تا دیدار برگشت مقابل نماینده تاجیکستان که دوشنبه 15 آبان خواهد بود دو  بازی مقابل گل گهر و  ملوان برنامه ریزی شده که مشخص نیست سر موعد برگزار شود.
نکته اینجاست که حتی اگر بازی 15 مهر سرخ ها مقابل گل گهر سر جای خود بماند و سر موعد برگزار شود از این تاریخ تا 2 آبان زمان دیدار رفت مقابل استقلال تاجیکستان در  هفته سوم لیگ قهرمانان باز هم فاصله زیادی می‌افتد و  پرسپولیس  کار سختی برای ماندن در شرایط مسابقه دارد.
گفتنی است مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی هانگژو نهایتاً تا 14 مهر طول خواهد کشید اما بعد از آن تیم ملی در مسابقات چهارجانبه اردن طی روزهای 21 و 23 مهر به میدان خواهد رفت. بعد از آن شاید فرصتی است که بتوان مسابقات لیگ برتر را ادامه داد اما ظاهراً زمین نامساعد ورزشگاه آزادی اجازه برگزاری دربی  و دیدار با پیکان را نخواهد داد و پرسپولیس  بازی هایش را از هفته هفتم پی می گیرد که باز هم میزبان است.در واقع  با در نظ گرفتن اینکه بعید است شرایط چمن ورزشگاه آزادی تا 15 مهرماه تغییری کند به نظر می‌رسد  یحیی و بازیکنانش کار سختی برای حفظ آمادگی خود خواهند داشت و باید نگران مصدومیت‌های احتمالی قبل از هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا باشند.
در عین حال نگاهی به برنامه سه تیم همگروه پرسپولیس نشان می‌دهد حتی استقلال تاجیکستان هم برنامه بهتری نسبت به پرسپولیس دارد و هر سه تیم دیگر در شرایط مساعدتری دیدارهای آسیایی‌شان را پیگیری خواهند کرد.
هر سه تیم دیگر این گروه برنامه بازی‌هایشان را می‌دانند و مثلا النصر با در نظر گرفتن اینکه مدام در کوران مسابقه است  و بازیکنان ملی‌اش هم در فیفادی پیش رو حاضر هستند اما در شرایط مسابقه و فرم خوب  بازی‌های آسیایی اش را ادامه می دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی