صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سه - ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سه - ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۴

خطیر زیر فشار هواداران

اسپانسر بگیر ؛ پنجره را باز کن

بعد از کسر امتیاز از سپاهان اوضاع جدولی استقلال بهتر هم شده و آبی‌ها می‌توانند به صدرنشینی در هفته‌های پیش رو امیدوار باشند اما اگر برخی موانع از سد راه برداشته نشود، شانس استقلال برای رسیدن به جام قهرمانی کاهش خواهد یافت.
مدیران استقلال با جذب گوستاوو بلانکوی آرژانتینی اولین قدم را در راستای تقویت تیم برداشته‌اند اما نگاه عمومی به عملکرد باشگاه استقلال این است که مدیران باشگاه همچنان بازیکنان دیگری را مد نظر قرار داشته باشند تا اگر نیاز شد، به جمع آبی‌ها ملحق شوند. درواقع انتظار جذب بازیکنان همچنان وجود دارد و این طور نیست که باشگاه استقلال مأموریت خود را پایان یافته بداند.
درعین حال مشکلات دیگری هم هست که برای استقلال چالش آفرین شده و هواداران این باشگاه را نسبت به آینده بیمناک کرده است. استقلال اکنون با اسپانسر خود اختلاف دارد و مبالغی که برای چهار هفته آغازین لیگ برتر توافق شده بود، پرداخت نشده است. علی خطیر که در یک برنامه تلویزیونی نسبت به انجام رسیدن تعهدات مالی طرف مقابل ابراز اطمینان کرده بود حالا با خلف وعده اسپانسر مواجه شده تا بیش از هرزمان دیگری تحت فشار قرار بگیرد.
مدیر باشگاه استقلال اما باید خودش را آماده چالش‌های بیشتری کند. او نه تنها باید در روزهای باقی‌مانده با اسپانسر به توافق برسد یا اینکه اسپانسر جدیدی را برای باشگاه استقلال انتخاب کند، بلکه بازگشایی پنجره نقل‌وانتقالات نیز به عنوان یک اقدام ضروری دیگر پیش روی او است و باید به سرعت در این راستا اقدامات مالی را انجام دهد تا جواد نکونام بتواند از بازیکن آرژانتینی جدید که بعد از صدور حکم به استقلال پیوسته، بهره بگیرد.
از سوی دیگر هواداران باشگاه استقلال که با حساسیت وقایع تیم خود را دنبال می‌کنند، بر این باورند که خطیر علاوه بر جفت و جور کردن مبالغ لازم برای بهبود اوضاع مالی باید موضوع شکایت از پرسپولیس را هم با جدیت دنبال کند.
براساس صحبت‌هایی که منصور قنبرزاده انجام داده، باشگاه پرسپولیس سقف قرارداد را رعایت نکرده است و اگر باشگاه استقلال به طور جدی پیگیر شکایت خود باشد، احتمال کسر امتیاز از این باشگاه نیز وجود دارد.
استقلالی‌ها انتظار دارند خطیر به دور از برخی ملاحظه‌‌کاری‌ها در راستای منافع باشگاه استقلال قدم بردارد و بدون اینکه تحت تأثیر برخی سفارش‌ها قرار بگیرد، موضوع را از طریق مراجع انضباطی فدراسیون فوتبال پیگیری کند.
این انتظار با توجه به اینکه رأیی قاطعانه علیه باشگاه سپاهان صادر و روشن شد که این باشگاه سقف قرارداد را رعایت نکرده، غیرمعقول نیست و علی خطیر می‌تواند با ابتکاراتی حق استقلال را که پیش از فصل سقف قرارداد را رعایت کرد، بگیرد.
خطیر خود یکی از حامیان جدی قانونی بود که فدراسیون فوتبال به اجرا گذاشت و اعلام شد که باشگاه‌ها حق ندارند بالاتر از سقف اعلام شده بازیکن جذب کنند. حالا که استقلال این قانون را رعایت کرده از خود خطیر توقع می‌رود قانونی که به تأییدش رسیده را این بار به سود منافع استقلال پیگیری کند.
 
خطیر از وزارت ورزش کمک می‌گیرد؟
با انتخاب وزیر جدید ورزش و جوانان خیلی‌ها منتظرند تکلیف مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم مشخص شود. گمانه‌زنی‌هایی درباره برخی تغییرات وجود داشت اما فارغ از این حواشی علی خطیر باید به سرعت رایزنی خود با وزیر جدید را آغاز کرده و از کانال‌های موجود بهره گرفته و در جهت بهبود اوضاع مالی استقلال بهره بگیرد. با توجه به اینکه نگاه وزارت ورزش و جوانان همواره به تیم‌های پرطرفدار بسیار جدی است، پیش‌بینی می‌شود که در مقابل مشکلات استقلال نیز حساسیت بالایی وجود داشته باشد تا برخی موانع در کمترین زمان ممکن از پیش برداشته شود. بدون شک توافق با اسپانسر جدید، تأمین پول برای پرداخت به باشگاه شاهین به جهت بازشدن پنجره نقل و انتقالات و دیگر مسائل مالی می‌تواند از اولویت‌های متولیان برای بهبود اوضاع استقلال در روزهای باقی مانده تا شروع لیگ برتر باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی