صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سه - ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سه - ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

عربشاهی: ارنج اولیه پرسپولیس اصلاً خوب نبود

با دست خودمان سر خودمان را بریدیم

ضیا عربشاهی هافبک اسبق پرسپولیس سرمربی تیم را به دلیل ارنج بد و ترسو بازی کردن سرخ‌پوشان در مقابل تیم النصر متهم می‌سازد و معتقد است حتماً راه بهتری برای بازی کردن و نتیجه گرفتن مقابل تیم عربستانی وجود داشته و دارد.

ناصر قراگزلو
خبر‌نگار


صحبت‌مان را با شما از کدام ضعف پرسپولیس شروع کنیم؟
پرسپولیس تیم خوبی است و بازیکنان خوبی در این تیم جدا از خط حمله حضور دارند. در این بین زمانی من بیشتر ناراحت می‌شوم که می‌بینم سه هافبک دفاعی در تیم پرسپولیس به نام‌های سرلک و ریگی و اسدبیگی بازی می‌کنند اما بازیکنانی مانند یاسین سلمانی و عالیشاه اصلاً در ترکیب نیستند و تنها چند دقیقه فرصت بازی پیدا می‌کنند. به نظرم ارنج اولیه پرسپولیس اصلاً خوب نبود و نباید تیم با آن شرایط بدون بازیکن تهاجمی خوب به میدان می‌رفت.
اما ترابی و عمری در پیشانی تیم عملاً وضعیت تهاجمی داشتند که با مصدومیت اجباری ترابی این مشکل به حداکثر رسید.
استفاده از شهاب زاهدی در پیشانی خط حمله اشتباه است چون اصلاً نمی‌توان روی بازیکنی که وینگر بوده به عنوان مهاجم حساب کرد. به نظرم ما با دست خودمان سرمان را بریدیم و به گونه‌ای اصلاً در ورودمان به زمین مشکل داشتیم.
در رابطه با گلزنی دو بازیکن عربستانی در حالی که ما روی بازیکنان ستاره النصر حساب کرده بودیم جه صحبتی دارید؟
من فکر می‌کنم رونالدو جز یک ضربه سر هیچ حرکت خاص دیگری انجام نداد و در بین بازیکنان خارجی النصر تنها سادیو مانه خیلی خوب کار کرد. این مسأله هم یک ایراد دیگر کار بود که نگاه بازیکنان ما به بازیکنان خارجی تیم النصر بود اما ما از بازیکنان داخلی این تیم ضربه خوردیم.
چرا مدافعان کناری ما ایرادات زیادی داشتند؟
متأسفانه دانیال روی هر دو گل خورده هم مقصر بود و اشتباهات خیلی بدی داشت. این در حالی بود که دانیال شاید نصف توانایی‌هایی که در سپاهان داشت را در پرسپولیس نداشته و متأسفانه در مقابل النصر هم بسیار بد بود و به خوبی این موضوع را عیان ساخت.
گویا ناراحتی‌تان تمامی ندارد.
اشتباه سرلک بچگانه بود و مشکلات دیگری هم وجود داشت اما ما حتی یک شوت هم به دروازه النصر نزدیم یا بعضی از بازیکنانمان مانند سعید صادقی 10 درصد از توانایی که از آنها در بازی‌های لیگ دیده بودیم را مقابل النصر به نمایش نگذاشتند. شرایط روحی روانی تیم اصلاً خوب نبود و بازیکنان با شرایط خوبی به لحاظ روحی روانی به زمین نرفتند که حتماً در باخت خانگی ما تأثیرگذار بود. ما مهاجم نداریم در حالی که باید حداقل دو مهاجم خوب دیگر داشته باشیم که بتوانند کار را برای تیم در بیاورند.
اما نبیل آمده ولی به دلایلی هنوز اصلاً شرایطش در پرسپولیس مشخص نشده.
من نمی‌دانم این نبیل چه خصوصیاتی دارد اما چطور مدیرعامل بازیکنی را آورده که مورد قبول سرمربی پرسپولیس نیست. به هر حال از این موضوع حتماً تیم لطمه می‌بیند. ما مهاجمی مانند فرشاد پیوس می‌خواهیم که می‌دانست کجا حرکت کند و چگونه گل بزند یا مهاجمی مانند لوکادیا که باهوش بود و می‌دانست چگونه حرکت کند و گل بزند. من از این ناراحتم که داشته‌های خوبی داریم اما از آنها خوب استفاده نمی‌کنیم. مثلاً سروش را هم نیمکت‌نشین می‌کنیم و از دو هافبک دفاعی در بازی خانگی استفاده می‌کنیم. از طرف دیگر یاسین و عالیشاه را چهار دقیقه مانده به پایان بازی به زمین می‌آوریم که من نمی‌دانم اصلاً از این تعویض دنبال چه هستیم و توقع داریم در این چند دقیقه محدود این دو بازیکن مؤثر برای ما چه کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی