صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سه - ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سه - ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

با پیروزی پرسپولیس تمام معادلات فوتبال به هم می‌خورد

پیروانی: با مصدومیت ترابی گریه‌ام گرفت

حسین برزگر یاری
روزنامه‌نگار

غلامحسین پیروانی از جنس فوتبال است و رنگی نبودنش نسبت به تیمی خاص باعث شده تا همواره حرف‌هایش به دل بنشیند. او مدعی است که در بازی پرسپولیس با النصر عدالت رعایت شد. پیشکسوت دوست‌داشتنی فوتبال ایران نداشتن سخت‌افزار‌های لازم را یکی از مشکلات اصلی فوتبال ما می‌داند. پیروانی هم مثل بسیاری از اهالی فوتبال بر این باور است که می‌شد استقبال بهتری از فوق‌ستاره فوتبال النصر داشت.
 
حتماً بازی پرسپولیس و النصر را دیدید. بعد از بازی انتقادهای زیادی از سوی بازیکنان هر دو تیم و بخصوص تیم میهمان درباره کیفیت نامطلوب زمین استادیوم آزادی به عمل آمد.
باور کنید خدا عادل است. وقتی شما زمین را خوب شخم نزنید، بذر نکارید و آبیاری نکنید، نباید انتظار درو کردن محصول را داشته باشید. البته ما شبی باختیم به تیم النصر که بازی بدون تماشاگر شد. در حالی که حریفان پرسپولیس از حضور 70 یا 80 هزار نفر هراس دارند. من به افشین گفتم غیبت تماشاگر‌های پرسپولیس خیلی به ضرر شما تمام می‌شود و این یک واقعیت غیرقابل انگار بود.
برادرتان هم به موضوع سقف قراردادها اشاره داشت و مشکلاتی که ایجاد کرده است.
من هم سقف بودجه را قبول ندارم. به قول معروف گر حکم دهند که مست گیرند، در شهر هر آن که هست، گیرند.
یکی از بازیکنان النصر به کاپیتان پرسپولیس گفته بود این زمین شبیه مزرعه است؟
مگر حرف ناحقی زده‌اند که ما ناراحت شویم. زمین به معنای واقعی افتضاح بود. قسم می‌خورم وقتی ترابی مصدوم شد گریه‌ام گرفت و دلم را آتش زد. النصری‌ها حرف‌شان درباره کیفیت نامطلوب زمین کاملاً درست بود و ما هیچ جوابی نداریم. به قول معروف چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.
تیم‌های عربستانی هزینه‌های زیادی برای تیم‌های‌شان انجام داده‌اند و...
شما مطمئن باشید با این برنامه‌ریزی‌هایی که کشورهای آسیایی انجام می‌دهند تا چند سال دیگر تیم افغانستان هم یقه ما را می‌گیرد. به عمل کار برآید به سخنرانی نیست. هر تیمی برای موفقیت سخت‌افزار خوب می‌خواهد یعنی چمن خوب، امکانات عالی و... اما ما هیچ کدام از اینها را نداریم و به لحاظ فوتبالی در این بازی تحقیر شدیم. النصری‌ها اگر الان موفق هستند برای اینکه برنامه داشتند، بذر مناسب کاشتند و الان نتیجه‌اش را می‌بینند. من یک نکته را هم بگویم.
بفرمایید.
من کاملاً حواسم به بازی بود. بچه‌های پرسپولیس با اینکه به بازی در این زمین بد تا حدودی عادت داشتند، اما هنگام تعویض مشخص بود که دچار گرفتگی عضله هستند. این بازی تمام شد و باید قبول کنیم که زورمان نمی‌رسد. پرسپولیسی‌ها یک مهاجم خوب نتوانستند بگیرند، یعنی نیست که بگیرند. پادشاهی علم و طبل و سپاه می‌خواهد که ما نداشتیم. خیلی دلم سوخت. بعد از بازی روبه‌روی آینه نشستم و خودم را محاکمه کردم. ما حق‌مان نبود در این بازی برنده شویم اگر این اتفاق می‌افتاد تمام معادلات فوتبال به هم می‌ریخت.
شاید در بازی برگشت شرایط سخت‌تر باشد؟
ما شاید در بازی برگشت با النصر هم زورمان به آنها نرسد اما مطمئن باشید بهتر از این بازی خواهیم بود. دلیلش هم چمن خوب آنها است.
جدا از این مسائل، انتقادهایی هم به شکل بازی پرسپولیس، سیستم و تعویض‌های‌شان وارد شده است.
سیستم پرسپولیس 6- 4 بود به نظرم یحیی باید این کار را می‌کرد  وگر نه بیشتر گل می‌خورد. اگر مهاجم هدفی داشتیم که نداشتیم شاید می‌توانست تغییر سیستم بدهد.
و استقبال از رونالدو که حواشی زیادی به همراه داشت.
به نظر من هم خیلی بهتر از این می‌شد از یکی از بهترین بازیکنان جهان استقبال کرد. رونالدو آدم محبوب، با گذشت و خیری است اما همیشه مرغ همسایه برای ما غاز بوده. ما هم در فوتبال‌مان اسطوره‌هایی داریم که خیلی به آنها توجه نمی‌شود.
دیگر نمایندگان کشورمان را در لیگ قهرمانان چطور دیدید؟
من به سپاهان و بخصوص نساجی تبریک می‌گویم اما امیدوارم مغرور نشوند، چون به نظرم تیم النصر خیلی قوی‌تر از حریفان این دو تیم بود و باید بازی به بازی جلو برویم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی