صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و یک - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و یک - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۶

رأی اعتماد مجلس به وزیر شناسنامه‌دار ورزش

هاشمی به خانه‌اش برگشت

کیومرث هاشمی مرد باسابقه و شناسنامه‌دار ورزش ایران که سال‌ها سابقه مدیریت شایسته در پست‌های کلیدی مدیریتی ورزش کشور و کمیته ملی المپیک را در کارنامه دارد با رأی اعتماد قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی بار دیگر به خانه خود برگشت.
هاشمی جزو مدیران شایسته و اخلاق‌مدار ورزشی کشور است که سال‌ها در حوزه‌های مختلف مدیریتی ورزش کشور خصوصاً کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان سابقه درخشان دارد. روز گذشته در صحن علنی مجلس جلسه رأی اعتماد به کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
ابتدا سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس برنامه‌های هاشمی برای اداره ورزش و جوانان کشور را قرائت کرد و در ادامه موافقان و مخالفان برنامه‌های هاشمی سخنرانی کردند. هاشمی نیز پشت تریبون رفت و به ارائه برنامه‌های خود برای وزارت ورزش و جوانان پرداخت.
در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از استماع نظرات موافقان و مخالفان و دفاعیات وزیر پیشنهادی، با ۱۶۷ رأی موافق، ۵۷ رأی مخالف، ۱۲ رأی ممتنع و ۱ رأی باطله از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر، به «هاشمی» برای سکانداری وزارت ورزش و جوانان اعتماد کردند.
 
هاشمی: رسالت ما امیدبخشی به جوانان است
کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در نشست علنی روز گذشته در مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح برنامه‌های خود برای تصدی مسئولیت وزارت ورزش و جوانان، می‌گوید: «ضمن تشکر از زحمات دکتر سجادی در دوره تصدی مسئولیت وزارت معتقدم طبق فرموده امام حسین(ع) خدمت به مردم نعمت الهی است و خدمت در نظام اسلامی را یک توفیق می‌دانم. مردم ولی نعمت ما هستند و امروز زمان کار و عمل جهادی و بی‌وقفه است و با توفیق خدمت 30 ساله در سطوح مختلف ورزشی این امر باعث شده به شناخت عمیقی از ساختارهای حوزه ورزش و جوانان برسم و امروز انگیزه و شناخت لازم برای حرکت پرشتاب به سوی حل مشکلات حوزه ورزش و جوانان وجود دارد.»
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اشاره به دغدغه نمایندگان در خصوص موضوع جوانان و اهمیت حل مسائل آنها تأکید داشت: «با توجه به فرمایشات رهبری، نظام در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مرهون اعتماد امام راحل(ره) به جوانان است بنابراین مهم‌ترین رسالت وزارت ورزش و جوانان را آبیاری نهال امید در دل جوانان می‌دانم. این موضوع با فعال‌تر شدن همه ظرفیت‌ها و بسیج همه نیروها در جهت حل مشکلات جوانان امکانپذیر است و باید توجه کنیم مشکلات جوانان یک بعدی و یک وجهی نیست بلکه با مسائلی چند وجهی و فرابخشی مواجه هستیم و نمی‌توانیم با رویکردهای سنتی و با تولید سند و مصوبه بدون ضمانت اجرایی مشکلات جوانان را مرتفع سازیم.»
وی ادامه می‌دهد: «تشکیل شورای عالی جوانان با حضور رئیس جمهور و تشکیل جلسات حوزه جوانان در سطوح مختلف ملی، استانی و منطقه‌ای با مشارکت دستگاه‌های مختلف از ضروریات حوزه جوانان است که در رئوس برنامه‌ها قرار دارد. میدان ورزش امروز به یکی از میادین اصلی جنگ نرم تبدیل شده است و سرمایه‌گذاری سنگین دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن برای اثرگذاری بر جوانان و نوجوانان از طریق ورزش و عفت‌زدایی از این طریق و تحمیل ارزش‌های غربی بسیار گسترده شده است، این در حالی است که قرار بود ورزش از سیاست‌های مغرضانه دور باشد و این موارد از جمله مصادیق جنگ نرم گسترده در حوزه ورزش است.»
 
مدیریت امروز ورزش نیازمند هوشمندی و خودباوری است
وی افزود: در شرایطی که ورزش بین‌الملل در حال ورود به سطوح پیچیده‌تری است، باید بپذیریم مدیریت این شرایط نیز نیازمند هوشمندی، خودباوری و اتخاذ سیاست‌های شجاعانه است تا بتوانیم این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و به قول سردار دل‌های‌مان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست. بر این اساس بنده تأکید ویژه می‌کنم مسئولیت راهبری سازمان‌های ورزشی و بویژه فدراسیون‌های ورزشی، مسئولیتی حساس و فرهنگی است.»
هاشمی در ادامه به چهار رویکرد اصلی خود برای عبور از این شرایط حساس و مدیریت عرصه ورزش اشاره کرد و گفت: «1- توجه مضاعف به ملاحظات فرهنگی حوزه ورزش با تکیه بر سخنان مقام معظم رهبری که می‌فرمایند اگر محیط ورزش دینی، معنوی و ارزشی باشد، جوانان پاک ما به طور طبیعی ارزشی خواهند شد. 2- تحقق حکمرانی عالمانه در فدراسیون‌ها و سازمان‌های ورزشی کشور با محوریت تنظیم عزتمندانه با نهادهای بین‌المللی ورزش و صیانت فعالانه از ارزش‌های نظام و انقلاب در میادین و مجامع بین‌المللی ورزش. 3- گفتمان‌سازی و استفاده از ظرفیت ورزش در جهت تدوین ارزش‌ها و مقابله با جریانات ضدفرهنگی در سطح بین‌الملل. 4- بهبود معیشت، رفاه و تأمین اقتصادی و رفاهی قهرمانان ورزشی با حمایت دولت و مجلس محترم که خوشبختانه در قانون برنامه توسعه توجهات لازم به این مهم از سوی نمایندگان محترم صورت گرفته است.»
 
ورزش باید اخلاق‌مدار
و عاری از فساد شود
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در بخشی دیگر از سخنان خود تأکید دارد: «بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، انتظار رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی از مدیران ارشد حوزه ورزش این است که این حوزه انسان‌ساز و سلامت‌محور، گام‌های عملی استوار و هدفمندی در جهت تمدن‌سازی نوین اسلامی بردارند. از این رو و بر اساس بیانیه مذکور، ضروری است ورزش ایران از منظر همگانی به ورزشی جاری و نهادینه در سبک زندگی مردم، از منظر قهرمانی به ورزشی مقتدر و عزت‌آفرین، همچنین از منظر حکمرانی به ورزشی عدالت‌خواه و عاری از فساد و از نظر فرهنگی به ورزشی اخلاقی و مملو از معنویت، از منظر اقتصادی به ورزشی مقاوم و درون‌زا و در نهایت از منظر علمی و پژوهشی به ورزشی سالم و پیشرو تبدیل شود. تحقق این چشم‌انداز نیازمند توجه به پیشران‌های توسعه ورزش است که از مهمترین آن می‌توان به بهبود فرایندهای سیاستگذاری، رشد و توسعه اقتصاد ورزش و بهبود محیط‌های قانونی و حقوقی ورزش با محوریت برچیدن بسترهای فسادزا اشاره کرد.»
 
ایجاد شبکه ملی مشاوران ازدواج و ترویج ازدواج آسان
هاشمی درخصوص ترویج ازدواج آسان در بین جوانان می‌گوید: «به شما نمایندگان محترم اطمینان می‌دهم این وزارتخانه در اجرای همه این وظایف مسئولیت‌پذیر، هوشمند و پاسخگو ظاهر خواهد شد اما آنچه انتظار حداکثری است ایجاد احساس رضایت قلبی در جوانان مؤمن و پاک ایران اسلامی است که تحقق این مهم نیازمند اجرای صحیح و دقیق وظایف قانونی تعیین شده از یک طرف، همچنین سوق‌دهی جوانان به سمت ارزش‌ها و آرمان‌های تمدن نوین اسلامی است که شما به خوبی می‌دانید تحقق این رسالت مهم و محوری نیازمند اقداماتی جهادی و فراتر از رویه‌های جاری و معمول است، به همین منظور برنامه‌ای منطبق بر قانون و سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و اسناد فرادستی تهیه شده که کلیات آن به محضر شما نمایندگان محترم تقدیم شده است.»
 
برنامه جدی برای اشتغالزایی
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در پایان به اشتغالزایی برای جوانان نیز اشاره دارد: «پنجمین راهبرد اتخاذ سیاست‌های حمایتی در جهت اشتغال جوانان است که در همین راستا عدم انطباق بین نیروهای بازار کار و مهارت‌های جوانان و همچنین عدم نیازسنجی و آینده‌پژوهی بازار کار توسط نهادهای آموزشی و دستگاه‌های متولی اشتغال در کشور از جمله به یک چالش جدی در مسیر اشتغال جوانان تبدیل شده است.»

ZOOM

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان معتقد است، در حال حاضر نبود ثبات مدیریت، بی‌توجهی به آمایش سرزمینی، وابستگی فدراسیون‌ها به اعتبارات دولتی، نامناسب بودن وضعیت حکمرانی برخی فدراسیون‌های ورزشی و در نهایت عدم استفاده مناسب از ظرفیت پیشکسوتان ورزشی از مهم‌ترین چالش‌های ورزشی است. در همین راستا برنامه جامعی طراحی شده که نقطه ثقل آن باشگاهداری عمومی و همچنین استقرار نظام مشاغل و صلاحیت ورزش حرفه‌ای است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی