صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و یک - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و یک - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۵

زنگ خطر از همین حالا برای تیم ملی به صدا در‌آمده است

طباطبایی: با اسم من بازی کرده‌اند

مهدیه دریابیگی
روزنامه نگار
همچنان اختلاف بین مدیریت و نیمکت استقلال وجود دارد و هیچ کس به این شکاف حتی اهمیت هم نمی‌دهد چه برسد به اینکه به فکر رفع آن باشد. لج و لجبازی اصل محور ارتباط بین نکونام و خطیر شده است و با همین دست فرمان قرار است به کار خود ادامه دهند. در این میان حتی حرمت سرپرست تیم که بازیکنان باید از این پس از او حرف شنوی داشته باشند، نگه داشته نشده و سامره بین جنگی که میان نکو و خطیر است، گیر کرده و شاید به خاطر مصلحت تیم استقلال سکوت کرده و وقایع را نمی‌گوید. البته این اختلافات به همین جا ختم نشده و حتی پای هاشمی‌نسب هم به این آشفته بازار و ماجرای اختلافات کشیده شده است تا جایی که در تعطیلی لیگ و زمانی که هیچ خبری از باشگاهی بیرون نمی‌آید، استقلال به لحاظ جنجالی محور توجه مخاطب این فوتبال است! اگر تا به این لحظه هم هواداران صبر کرده‌اند و چیزی نمی‌گویند به خاطر نتیجه‌گیری‌های استقلال است و شاید با نخستین باخت؛ ضامن این بمب جنجالی کشیده شود. با توجه به تمام مسائلی که پیرامون استقلال می‌گذرد، به سراغ هادی طباطبایی رفتیم؛ گلر سابق استقلال که بیشتر سکوت می‌کند و کمتر زیر بار مصاحبه می‌رود.

 

 

دعوای نکونام و خطیر تمامی ندارد و هر روز به یک شکل خودش را نشان می‌دهد، نظر شما چیست؟
این اختلاف اصلاً خوب نیست و در نهایت لطمه آن را تیم می‌خورد. به هرحال باید وقتی کادرفنی کار می‌کند تمام شرایط را برای کار او مهیا کنند، اما خیلی قشنگ نیست که این رفتارها را از خود نشان داده‌اند. شما ببینید در ماجرای سرپرست استقلال چه اتفاقاتی افتاد. در اصل کارهای مدیریتی با مدیریت باشگاه است، اما وقتی برای کادرفنی مشکل درست می‌کنند، قطعاً کادرفنی در قبال این مسائل موضع می‌گیرد. ماجرای سرپرستی استقلال نشان داد این اختلافات لایه دیگری هم دارد و کاملاً آرامش را از تیم می‌گیرد.
این روزها تب و تاب بازی‌های آسیایی و حضور کریس رونالدو داغ است و هواداران و بازیکنان استقلال حسرت حذف این تیم را می‌خورند!
متأسفانه عدم مدیریت در استقلال باعث بروز چنین اتفاقاتی شد. استقلال در حذف شدن از آسیا هت‌تریک کرد. این نشان می‌دهد افرادی که مدیران استقلال را انتخاب می‌کنند، کوچکترین توجهی به این نکات ندارند.
خیلی‌ها بر این باور هستند که این انتخاب‌ها برای استقلال کاملاً مغرضانه صورت می‌گیرد. نظر شما در این خصوص چیست؟
نمی‌دانم ملاک آقایان و متر و معیارشان در این زمینه چیست؟ اما در یک سال اخیر استقلال چند بار مدیر عوض کرد و مدیرانی برای این تیم سر کار آمدند که قبلاً امتحان خود را پس داده بودند! در حالی که می‌توانستند مدیر جدیدی را انتخاب کنند که به تیم استقلال کمک کند.
گفته شد شما یکی از افرادی هستید که برای حضور در هیأت مدیره استقلال مد‌نظر مسئولان هستید. در این زمینه با شما صحبتی شده است؟
خیر به صورت مستقیم با من صحبتی نشد. فقط با اسم من بازی کرده‌اند و هیچ صحبت مستقیمی در این خصوص با من نداشته‌اند.
به تازگی چهار امتیاز از سپاهان کم شد و همین مسأله باعث شد تا استقلال در جدول مسابقات دوم شود. نظرتان در خصوص اعمال این قانون چه بود؟
کاری ندارم قانونی که گذاشته‌اند بد است یا خوب. اما اگر قرار باشد قانونی اعمال شود باید تمام و کمال اجرایی شود نه به صورت نصفه و نیمه!
لیگ برای بازی‌های تدارکاتی تیم ملی تعطیل شد، اما تیم ملی با حریفانی بازی کرد که گفته شد چندان قوی نیستند. نظر شما در خصوص انتقاداتی که به تیم ملی می‌شود، چیست؟
تیم ملی در چند سال اخیر روند ثابتی داشته است چون این تیم پشتوانه‌ای ندارد. بخش اعظم تیم ملی لژیونر هستند و اگر آنها کنار بروند هیچ جایگزینی ندارند چرا که پشتوانه‌سازی نشده است. قرار است بعد از این نسل چه کار کنیم. این اتفاقات برای این است که حتی فوتبال ما هم دچار روزمرگی شده است.
پس شما هم اعتقاد به جوانگرایی دارید؟
با چه ظرفیتی باید جوانگرایی کنیم؟ باید جوان‌هایی باشند که جایگزین این بزرگترها شوند. نگرانی من خلأیی است که در این میان به وجود آمده است و زنگ خطر از همین حالا برای تیم ملی به صدا در‌آمده است.
خیلی‌ها بر این عقیده هستند که تیم ملی نسل طلایی هستند و با این نسل باید قهرمان آسیا بشویم.
خیلی سخت است. شاید ما انفرادی خوب باشیم اما بلوغ تاکتیکی خوبی نداریم. همان‌طور که در لیگ‌مان هم بلوغ تاکتیکی نداریم. با چنین شرایطی کار سخت می‌شود.
توانایی آقای قلعه‌نویی را در زمینه فراهم کردن این بلوغ تاکتیکی چقدر می‌دانید؟
کار سخت است. آقای قلعه‌نویی کار سختی را در پیش دارد.
گفته می‌شود افرادی هم که کنار ایشان هستند، چندان نمی‌توانند کمکی بکنند؟
به هر حال آنها کار خودشان را انجام می‌دهند و نقش سرمربی در این زمینه خیلی مهم است. همان‌طور که گفتم کار آقای قلعه‌نویی سخت است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی