صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و یک - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و یک - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۴

پرویزمظلومی: جای ما در لیگ قهرمانان آسیا خالی است

نکونام و خطیر به نفع استقلال آشتی کنند

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار
پرویزمظلومی، پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است که آشتی نکونام و خطیر به آرامش استقلال کمک خواهد کرد واین تیم را در بازگشت به لیگ برتر از لحاظ روحی و روانی در وضعیت مطلوبی قرار خواهد داد. مظلومی غیبت استقلال در لیگ قهرمانان آسیا را نیز خبری تلخ برای این باشگاه می‌داند ومعتقد است برای فصل جدید باید زمینه‌سازی لازم برای بازگشت به آسیا انجام شود.

 

 

در هفته‌های گذشته بیشتر اخبار پیرامون استقلال اختصاص داشت به اختلاف جواد نکونام و علی خطیر. بسیاری از هواداران استقلال نگرانند که ادامه این ماجرا درنهایت لطمه بزرگی به استقلال وارد کند.
دو طرف باید دور از رسانه‌ها صحبت‌های‌شان را با یکدیگر انجام می‌دادند واجازه نمی‌دادند اختلاف‌ها به رسانه‌ها کشیده شود. وقتی برخی مسائل درون خانوادگی در رسانه‌ها مطرح شود مشکل‌ساز می‌شود. به اعتقاد من مدیر و سرمربی پیش از اینکه وارد فصل شوند باید درباره مسائل نقل وانتقالات با یکدیگر به جمع‌بندی برسند. چیزی که ما متوجه شدیم عمده مشکل دو طرف درباره خرید یا خروج بازیکنان است. بخشی از این مسائل هم مربوط می‌شود به مشکلات مالی که گریبان استقلال را گرفته است. اگر استقلال با مشکل مالی مواجه نبود، اختلاف‌ها به حداقل می‌رسید. با همه اینها من اعتقاد دارم خطیر و نکونام می‌توانند درآینده با یکدیگر صلح کنند چون آشتی‌ آنها به نفع استقلال است.
به موضوع نقل و انتقالات اشاره کردید. بسیاری اعتقاد دارند که استقلال باید بعد از جدایی قایدی و محبی بازیکنانی دراین سطح را به خدمت می‌گرفت.
بحث فنی یک طرف ماجرا است اما باید ببینیم بنیه مالی باشگاه در چه سطحی است و آیا باشگاه می‌تواند پرداختی داشته باشد. از طرفی موضوع سقف قرارداد هم هست. همان‌طور که دیدید رعایت نکردن سقف قرارداد باعث کسر امتیاز از سپاهان شد. اگر استقلال هم رعایت نمی‌کرد، مشکل‌ساز می‌شد و به اعتقاد من استقلال ابتدا باید این مسائل را رعایت می‌کرد. البته از لحاظ فنی باید بگویم استقلال تیم خوبی است که توانایی رقابت را دارد. شما دیدید که به‌رغم شکست مقابل سپاهان اما استقلال تیم بهتری بود و حتی می‌توانست در آن بازی برنده باشد. عیار استقلال را در بازی با سپاهان دیدیم که امیدوارکننده بود.
با توجه به کسر امتیاز از سپاهان و رسیدن به رتبه دوم آیا شانس قهرمانی استقلال افزایش خواهد یافت؟
ببینید تعطیلاتی که پیش رو است یک فرصت طلایی برای نکونام است تا تیمش را بهتر کند. یک بازیکن جدید هم به خدمت گرفته شده که در پست مهاجم بازی می‌کند. اگر بازیکن جدید در حد همان فیلم‌هایی باشد که از او منتشر شده، بازیکنی است که به درد استقلال می‌خورد. من به این استقلال امیدوارم. الان وقتی است که باید دست به دست هم بدهیم و تیم را بهتر کنیم. از من پیشکسوت گرفته تا بازیکنان و مربیان و هواداران که رکن اصلی موفقیت تیم هستند باید به موفقیت تیم کمک کنند. استقلال رفته، رفته تیم بهتری هم خواهد شد. الان با توجه به کسر امتیاز از سپاهان فاصله ما با صدرجدول یک امتیاز است. اگر فرض را براین بگیریم که تا دربی دو تیم با همین اختلاف امتیاز جلو بروند در بازی با پرسپولیس فرصت جبران داریم تا به صدر جدول برسیم. استقلال باید از کسر امتیازی که به ضرر سپاهان اعمال شده نهایت استفاده را ببرد و قدر این فرصت را بداند.
با توجه به اینکه چند بازیکن استقلال در هانگژوی چین به سر می‌برند و بازی‌های متعددی لغو می‌شود آیا استقلال لطمه نخواهد خورد؟
باید با برگزاری بازی‌های تدارکاتی این خلأ را پر کنند. به هرحال باشگاه‌ها نمی‌توانند در مقابل تیم ملی بی‌تفاوت باشند. استقلال هم به سود منافع ملی کار کرده و این جای تقدیر دارد که نکونام از بازیکنان خود گذشته است. امیدوارم بازیکنان استقلال در بهترین شرایط روحی بازگردند و استقلال از عقب افتادن بازی‌های خود لطمه نخورد.
البته باید دراین ایام استقلال درلیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کرد اما مجوز حرفه‌ای تأیید نشد و استقلال حضور دراین رقابت را از دست داد. شاید اگر استقلال هم درلیگ قهرمانان حضور داشت فرصت تقابل با بزرگان فوتبال جهان که در باشگاه‌های عربستانی بازی می‌کنند برای استقلال هم فراهم می‌شد.
حذف از آسیا برای همه استقلالی‌ها اتفاق دردناکی است و بابت این موضوع همه ما ناراحتیم. اما در پروسه تأیید مجوز حرفه‌ای مشکلاتی به وجود آمد و درنهایت استقلال حذف شد. امیدوارم برای دور بعد استقلال حتماً درآسیا حضور داشته باشد. جای استقلال در آسیا واقعاً خالی است و غیبت چنین تیمی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا هم اتفاق خوشایندی نیست اما به هرحال باید شرایط حضور درآسیا با رعایت برخی موارد رعایت شود و مدیران باشگاه اقدامات لازم را انجام دهند تا دوباره شاهد حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا نباشیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی