صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و یک - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و یک - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

بلبشو در روز تاریخی تهران

41 میلیون بدهید به هتل رونالدو بروید

امیر اسدی
روزنامه نگار
بالاخره روز موعود فرا رسید و کاروان النصر با جت اختصاصی راهی ایران شد تا آماده بازی مقابل پرسپولیس شود. ورود النصر به ایران را پیش‌تر هم دیده‌ بودیم اما این بار ماجرا با دفعات قبلی متفاوت است. تنها به این دلیل که کریستیانو رونالدو هم در این تیم عربستانی عضویت دارد و همین مسأله باعث شده تا خیلی از هواداران ایرانی او دنبال راهی برای شکار او و گرفتن عکس یادگاری با ستاره پرتغالی باشند.
از دیروز حوالی ظهر که رونالدو به ایران رسیده، اتفاقاتی رخ داده که شاید نمونه‌اش را در هیچ کجای جهان نبینیم. از شلوغی سالن ورودی فرودگاه امام بگیرید و به درب اصلی هتل اسپیناس‌پالاس برسید. در اینکه رونالدو چهره محبوبی است، هیچ شکی وجود ندارد اما آیا نمی‌شد با یک برنامه بهتر، او را از فرودگاه به هتل برسانیم و در اتاقش مستقر کنیم؟ شاید هنوز برخی نمی‌دانند که چه بازیکن بزرگی وارد ایران شده و چطور باید از او محافظت کرد؟ شاید هم آنها مثل مهدی مناجاتی معتقدند: «اصلاً رونالدو کی هَه؟»
روی برخی موارد کمی ریزتر می‌شویم. مثلاً فرودگاه امام خمینی (ره) و بخشی که پرسپولیسی‌ها می‌خواستند هدیه رونالدو را در اختیار او قرار بدهند. فرش نفیس از جنس ابریشم که رضا درویش به رونالدو اهدا کرد اما در چه شرایطی؟ چندین نفر دور تا دور او و رونالدو را گرفته و بی‌جهت عکس را شلوغ کرده بودند. چرا؟ مأمورها کجا بودند؟ آیا نمی‌شد این هدیه را در جا و مکان بهتری به رونالدو داد؟ مثلاً لابی هتل اسپیناس‌پالاس یا طبقه‌ای که او آنجا مستقر است؟
به موارد منفی، باید هجوم هواداران از پشت هتل به محوطه داخل را هم اضافه کنیم. جایی که هیچکس فکر نمی‌کرد محل ورود علاقه‌مندان رونالدو باشد اما خلاقیت ایرانی یک بار دیگر خودش را نشان داد. هواداران از کوه و کمر و از محوطه پشت هتل دنبال راهی بودند تا به ستاره‌های النصر برسند و البته کسی هم این پیش‌بینی را نکرده بود که جلوی آنها را بگیرد.
در این بین اما اتفاقات مثبتی هم وجود داشت. یکی از کارهای خوب را شهرداری تهران انجام داد. آنها در مسیر فرودگاه به هتل، بنرهایی را نصب کرده بودند که به سه زبان ایرانی، عربی و انگلیسی به کاروان رقیب پرسپولیس خوشامد می‌گفت. در این بنر تصویر کریستیانو رونالدو و سادیو مانه نیز وجود داشت که به جذابیت آن اضافه می‌کرد.
نکته عجیب دیگر که هنوز به طور قطعی نمی‌دانیم واقعیت دارد یا نه، رزرو تمام اتاق‌های هتل اسپیناس‌پالاس است. هتلی که کمتر پیش آمده مملو از مسافر باشد اما به نظر می‌رسد دیشب را با بالاترین نفرات به صبح رسانده است. گویا برای دوشنبه، قیمت اتاق در این هتل 41 میلیون تومان بوده تا هواداری که می‌خواهد به هر قیمتی رونالدو را ببیند، این هزینه را متحمل شود.
در آخرین مورد، رونالدو طبق پیش‌بینی‌ها به کنفرانس مطبوعاتی نرفت تا اتفاقات عجیب دیگری را تجربه نکند. اتفاقاتی که چندین ساعت با آنها کنار آمد تا به اتاقش برسد و در آرامش به فکر موفقیت در بازی امشب مقابل پرسپولیس باشد.

دو اتوبوس زرد در اختیار النصر
از جمله مسئولیت‌های باشگاه‌های میزبان در رقابت‌های لیگ قهرمانان، تأمین خودروهای مورد نیاز تیم میهمان از جمله اتوبوس حامل اعضای تیم، خودروی تشریفات، کامیونت برای حمل بار و ون است. در این ارتباط پرسپولیس برای میزبانی هر چه بهتر اقداماتی را فراتر از مسئولیت‌های خود انجام داد که از آن جمله باید به در نظر گرفتن ۵ خودروی سواری تشریفات برای رفت و آمد همراهان تیم و مقام‌های ارشد باشگاه اشاره کرد. همچنین دو اتوبوس تهیه شده که یکی به رنگ قرمز و دارای لوگوی باشگاه پرسپولیس است که سرخپوشان برای این پیکار با آن رفت و آمد خواهند داشت و دو اتوبوس هم به رنگ زرد و دارای لوگوی باشگاه النصر. هر دو اتوبوس نشان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را نیز همراه خود دارد.

دایی به استقبال رونالدو نرفت
ستاره‌های بی‌شمار النصر از جمله کریستیانو رونالدو، مارسلو بروزوویچ، سادیو مانه و... وارد تهران شدند و در بخش CIP استادیوم از آنها استقبال شد. در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها عنوان شد که علی دایی، اسطوره فوتبال ایران جهت استقبال از کریستیانو رونالدو راهی فرودگاه شده تا حضور آنها در ایران را خوشامد بگوید. اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این موضوع صحت نداشته و علی دایی راهی فرودگاه امام خمینی (ره) نشده است.

برای پرسپولیس جبران می‌کنیم
یک کاربر عربستانی از میزبانی و استقبال ایرانی‌ها تعریف کرده است‌. او می‌گوید قبلاً انتقاد داشتیم از میزبانی ایرانی‌ها از میهمانان عرب ولی این بار خیلی خوب بودند. ما هم باید از پرسپولیس خوب استقبال کنیم تا جبران کاری که برای ما کردند را انجام بدهیم. باید برای پرسپولیس سنگ تمام بگذاریم و به بهترین شکل پذیرای آنها باشیم.

«چطوری کریس» روی بیلبورد
با همکاری شهرداری تهران بزرگ و اختصاص تعدادی از بیلبوردهای شهری، باشگاه پرسپولیس نسبت به نصب بنرهایی مرتبط با بازی با النصر از روز نخست رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا اقدام کرد. روی یکی از بیلبوردها تصاویر رونالدو و بیرانوند نصب شده بود. دو بازیکنی که در ترکیب ایران و پرتغال در جام جهانی 2018 مقابل هم قرار گرفتند. همان ماجرای «چطوری کریس» معروف.

فرار به سوی آسانسور
در بدو ورود اتوبوس النصر به هتل و جابه‌جایی رونالدو به سمت اتاقش اتفاقات عجیبی افتاد و در حالی که این بازیکن از سوی چند نفر از کادر النصر محافظت می‌شد، به سختی وارد آسانسور شد و با زدن دکمه از دست افرادی که با موبایل به دنبالش بودند، فرار کرد. این صحنه‌های عجیب یکی پس از دیگری در مکان‌های مختلف رخ داد. البته باید در نظر داشت که رونالدو با این مسائل ناآشنا نیست اما شدت و غلظت آنچه در تهران اتفاق افتاده، کمی بیش از اندازه‌ای است که انتظارش را داشتیم.

هجوم عجیب هواداران به لابی
یکی از عجیب‌ترین صحنه‌ها در استقبال هواداران از کریستیانو رونالدو و کاروان النصر زمانی بود که هجومی ناگهانی به داخل لابی هتل اسپیناس‌پالاس، نیروهای انتظامی و امنیتی را عقب راند و کنترل این مکان را از دست آنها بیرون آورد‌. تصاویری از گوشه‌های لابی هتل اسپیناس‌پالاس در شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است که این صحنه‌های عجیب را به تصویر می‌کشد.

رونالدو گرد و خاک فرش را گرفت!
رضا درویش به همراه مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس و یک ایرانی ساکن آلمان که با دو تخته فرش نفیس به فرودگاه امام خمینی (ره) آمده بود، در مرکز تصویری حضور دارند که قرار است هدایا را به ستاره پرتغالی اهدا کنند. زمانی که فرش دستباف مقابل رونالدو باز می‌شود تا این ستاره پرتغالی که کمی هم متعجب شده، در واکنش به این اتفاقات اقدام به تکاندن فرش کند (چیزی شبیه به گرفتن گرد و خاک فرش با تکاندن آن)؛ صحنه عجیبی که به شدت در توئیتر عربی در حال دست به دست شدن است. این مسأله در انداختن عکس یادگاری با ستاره پرتغالی هم نمود داشت؛ جایی که به نظر می‌رسید رونالدو در حال این پا و آن پا کردن برای رفتن است اما استقبال‌کنندگان ایرانی به دنبال عکس یادگاری واضح با او بودند.

رونالدو طرفداران خردسالش را ندید
رونالدو هواداران بسیاری در ایران دارد که البته سن و سال آنها هیچ همخوانی خاصی با هم ندارد. از پیر و جوان گرفته تا خردسال و سالخورده، خیلی‌ها هوادار این ستاره پرتغالی هستند. نمونه‌اش هم حضور خردسالانی بود که با عکس‌های رونالدو نزدیک محوطه هتل اسپیناس پالاس خودی نشان دادند. آنها به امید ملاقات رونالدو ساعات بسیاری را مقابل هتل گذراندند اما به خواسته خود نرسیدند.

خوش‌شانس‌ترین راننده جهان
درحالی که تعداد زیادی از هواداران رونالدو در حسرت یک ثانیه دیدن او از نزدیک هستند، راننده اتوبوس النصر شانس دیدار با همه اعضای این تیم و رساندن آنها به هتل محل اقامت‌شان را داشت. از این راننده خوش‌شانس‌تر در جهان وجود ندارد؛ کسی که اینقدر نزدیک به رونالدو باشد و بتواند او را به هتل برساند.

دویدم و دویدم
به رونالدو نرسیدم
هواداران ایرانی رونالدو که شاید دیگر او را در ایران نبینند، به هر دری زدند تا ستاره پرتغالی را از نزدیک رؤیت کنند. یک عکس ویژه هم از این ماجرا شکار شده. جایی که هواداران پشت اتوبوس النصر می‌روند تا به رونالدو برسند. دویدن‌های بی‌ثمر پشت اتوبوس رونالدو! این قاب عجیب نیز در توئیتر باشگاه النصر منتشر شده است.

مانه هم در امان نبود
با اینکه تمام نگاه‌ها به حضور رونالدو در ایران بود اما در این بین النصر بازیکنان مشهور دیگری را هم همراه خود داشت، از جمله سادیو مانه، ستاره سابق لیورپول که او هم از سیل شدید جمعیت در امان نبود و به سختی از لابی هتل عبور کرد و به اتاق خود رسید. ماجرا برای ستاره‌های دیگر النصر نظیر بروزوویچ، لاپورت و تالیسکا اما طور دیگری بود و آنها راحت‌تر از مانه و رونالدو تردد کردند.

ZOOM
چند سال بعد از ژاوی

آخرین چهره مهمی که ورزشگاه آزادی در لیگ قهرمانان آسیا در بازی پرسپولیس از او پذیرایی کرده، کسی جز ژاوی هرناندز، ستاره بارسلونایی تیم السد نیست که آخرین بازی خود از فوتبال را در آزادی برگزار کرد .ژاوی هم بازیکنی بزرگ و مربوط به دوره‌ای است که رقابت شدیدی بین رئال و بارسا در جریان بود. با این حال اهمیت سلبریتی سرمربی امروز بارسلونا بسیار کمتر از رونالدویی است که هواخواهانش دیروز می‌خواستند هتل را از جا بکنند.

 

 

 

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی