یک ملت؛ حامی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا

یک ملت؛ حامی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیالیگ قهرمانان آسیا امسال با حال و هوایی متفاوت برگزار می‌شود. در دهه گذشته معمولاً بازیکنان سرشناس و گران‌قیمتی اگر به آسیا می‌آمدند در تیم‌های شرق آسیا به میدان می‌رفتند؛ بازیکنانی مثل اسکار یا هالک برزیلی در تیم‌های چینی.
بعدها این روند با حضور بازیکنی مانند ژاوی در تیم‌های قطری شکسته شد و البته آندرس اینیستا و ستاره‌هایی دیگر نیز در فوتبال ژاپن به میدان رفتند. اما ماجرای امسال و فوتبال عربستان،‌ متفاوت از همه سال‌های گذشته است. انتقال کریستیانو رونالدو از منچستریونایتد به النصر عربستان، فصل تازه‌ای را در فوتبال آسیا رقم زد.
در ابتدا تصور می‌شد این یک انتقال در مورد فوق‌ستاره‌ای است که پا به سن گذاشته و می‌خواهد در سال‌های آخر فوتبال خود پولی کسب کند و چند سالی سفیر فوتبال عربستان باشد اما پروژه‌ای عظیم پشت این انتقال در راه بود و حضور بازیکنان سرشناسی که بعضی از آنها در اوج دوران فوتبال خود هستند به سمت خاورمیانه تبدیل به یک امر عادی شد. بازی کردن همزمان فوق‌ستاره‌هایی مثل رونالدو، نیمار، بنزما، سادیو مانه،‌ میتروویچ، بروزوویچ،‌ هندرسون و ...  در لیگ قهرمانان آسیا بدون شک حتی در تصور فوتبال‌دوستان کل قاره هم نمی‌گنجید. این اتفاق همزمان شد با بهبود روابط ایران و عربستان در جنبه سیاسی و طلسم عدم حضور تیم‌های عربستانی در ایران نیز شکست. حالا نمایندگان شایسته فوتبال ایران فرصت رقابت با جمعی از بزرگ‌ترین ستاره‌های دنیای فوتبال در سال‌های اخیر را دارند. نساجی،‌ تیم شایسته شمال ایران در کنار سپاهان نماینده باتجربه و پرافتخار فوتبال ایران،‌ از امشب حضور خود در مهم‌ترین آوردگاه آسیایی را آغاز می‌کنند. آنها در گام نخست به مصاف نمایندگان هند و عراق می‌روند و انرژی مثبت یک ملت را پشت سر خود حس می‌کنند. این بازی‌های ابتدایی،‌ زمینه‌ای مناسب برای آماده شدن هرچه بیشتر و بالا رفتن تجربه بازیکنان هر دو تیم در آسیا است تا برای هفته دوم (10 مهر) که سپاهان باید رودرروی الاتحاد قرار گیرد و نساجی مقابل الهلال، با آمادگی ذهنی و تجربی بیشتری به میدان بروند. به امید موفقیت‌های این دو نماینده در بازی‌های امشب و البته پرسپولیس ایران در نبرد فردا شب مقابل النصر.

 

جستجو
آرشیو تاریخی