صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد - ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد - ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

نیروی هوایی عراق – سپاهان ایران

خط و نشان زرد برای مدعیان

اکبر منتشلو
روزنامه‌نگار
فوتبال عراق همیشه توانسته برای تیم‌های ملی و باشگاهی کشورمان دردسرساز شود. عراقی‌ها فوتبالی جنگنده و بی‌مهابا دارند و این کار را برای سپاهان در دیداری حساس مقابل تیم نیروی هوایی عراق سخت خواهد کرد.
تیم نیروی هوایی عراق در حالی از زردپوشان اصفهانی میزبانی خواهد کرد که این تیم سابقه شش بازی قهرمانی در لیگ برتر عراق را دارد.
این تیم چندین دوره در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته و به نظر می‌رسد تجربه کافی برای این رقابت‌ها را کسب کرده است.
هدایت این تیم عراقی راایوب اودیشو برعهده دارد. این تیم در فصل گذشته از رقابت‌های لیگ برتر 20 تیمی عراق در رده دوم قرار گرفته و با کسب 23 برد، 9 مساوی و 6 باخت و 78 امتیاز به کارخودش پایان داد.
سپاهان که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان با نیروی هوایی عراق، الاتحاد عربستان و آلمالیق همگروه است، اولین بازی‌اش را مقابل نیروی هوایی انجام خواهد داد.  کاروان سپاهان دیروز ساعت ۱۰:۳۰ صبح اصفهان را به مقصد اربیل عراق ترک کرد. زرد پوشان اصفهانی در حالی به مصاف تیم عراقی می‌روند که احسان پهلوان و امید نورافکن دو مصدوم این تیم هستند.
همچنین حضور رامین رضاییان که در بازی دوستانه تیم ملی ایران مقابل بلغارستان مصدوم شد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و کادر پزشکی سپاهان در تلاش است تا این بازیکن را به اولین دیدار آسیایی شاگردان ژوزه مورایس برساند.
کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای به باشگاه نیروی هوایی عراق اعلام کرد که ورزشگاه اربیل را برای میزبانی این تیم در آسیا تأیید کرده و باید این ورزشگاه قبل از دیدار با سپاهان به VAR مجهز شود.
این باشگاه عراقی در بیانیه‌ای اعلام کرد که کنفدراسیون فوتبال آسیا ورزشگاه فرانسوا حریری در شهر اربیل در کردستان عراق را به عنوان ورزشگاه میزبان این تیم در لیگ قهرمانان آسیا تأیید کرده است.
پیش از این باشگاه نیروی هوایی عراق اعلام کرد که در نامه‌ای به AFC خواستار تغییر محل میزبانی خود از شهر اربیل به شهر دهوک شده که کنفدراسیون فوتبال آسیا با این درخواست مخالفت کرده است.
قضاوت دیدار سپاهان ایران و نیروی هوایی عراق که روز دوشنبه ۲۷ شهریور ماه ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه فرانسو حریری اربیل عراق برگزار می‌شود بر عهده مانینگ؛ داوری چینی خواهد بود؛ ژو فی، ژانگ چنگ و ژانگ لی نیز او را در امر قضاوت یاری خواهند کرد و فو مینگ نیز داور VAR است.  این مسابقه با فناوری کمک داور ویدیویی توسط تیم داوری چینی قضاوت خواهد شد.
سپاهان در حالی به مصاف این تیم عراقی خواهد رفت که از نظر فنی وضعیت بسیار خوبی دارد و در رقابت‌های پیش از این توانسته نتایج خوبی را کسب کند.
سپاهان در چهار بازی لیگ برتر به میدان رفته و هر 12 امتیاز چهار بازی را دریافت کرده است. این تیم یکی دو بازی تدارکاتی خوب هم انجام داده و شرایط ایده‌آلی از نظر تیمی و بدنی دارد، اما حاشیه‌های اخیر برای سپاهان را نباید نادیده گرفت. این تیم در حالی که صدرنشین بود، در خارج از زمین قافیه را به مدعیان باخت و با 4 امتیاز کسر شده روبه‌رو شده و حالا در رده چهارم جدول قرار گرفته است.
این موضوع برای سپاهان درعین حال که می‌تواند باعث تضعیف و به‌هم ریختگی این تیم شود، می‌تواند انگیزه این تیم را بالا برده و انرژی مضاف به بازیکنان این تیم هم بدهد.
در هرحال سپاهان با شرایط عادی روبروی این تیم عراقی قرار نمی‌گیرد و شاید بخواهد با برد این تیم دوباره خط و نشانی برای مدعیان لیگ برتری
بکشد.

ZOOM

برنامه بازی‌ها:
دوشنبه 27 شهریور
نیروی هوایی عراق – سپاهان 19:30
الاتحاد – آلمالیق 19:30
***
دوشنبه 10 مهر
آلمالیق - نیروی هوایی عراق 15:30
سپاهان – الاتحاد 19:30
***
دوشنبه 1 آبان
آلمالیق – سپاهان 17:30
الاتحاد - نیروی هوایی عراق 19:30
***
دوشنبه 15 آبان
سپاهان – آلمالیق 19:30
نیروی هوایی عراق – الاتحاد 19:30
آلمالیق - الاتحاد 19:30
سپاهان - نیروی هوایی عراق 21:30
***
دوشنبه 13 آذر
الاتحاد – سپاهان 21:30
نیروی هوایی عراق – آلمالیق 21:30

 

جستجو
آرشیو تاریخی