صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و نه - ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و نه - ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

صادق محرمی ترک عادت کرد

10 سال صفر گل؛ 3 ماه 2 گل!

امیر اسدی
روزنامه نگار
صادق محرمی ذاتأ یک مدافع راست تدافعی است. بازیکنی سختکوش که خیلی کم دور می‌خورد و وینگرهای مقابل بعید است بتوانند خیلی راحت او را دریبل کنند و جا بگذارند. به همین دلیل شاید آمار گلزنی‌های او به هیچ وجه قابل دفاع نباشد. به عنوان نمونه در مقایسه با رامین رضاییان که در قطر و الشحانیه تا آستانه آقای گلی لیگ ستارگان هم پیش رفت، عملکرد محرمی در فاز تهاجمی نمی‌تواند مقبول باشد.
با این حال در فوتبال روز دنیا، عملکرد یک مدافع راست را با گلزنی نمی‌سنجند. اینکه او اجازه نفوذ را به وینگرهای حریف ندهد، برای خیلی از مربیان کافی است. صادق محرمی هم با این خصیصه بارز سال‌هاست در عضویت دیناموزاگرب قرار دارد و البته در لیگ قهرمانان اروپا هم بازی‌های مهمی را مقابل میلان و چلسی انجام داده است، آن هم با کمترین اشتباه در دفاع و سماجتی مثال‌زدنی مقابل ستاره‌های رقبا.
در چند ماه اخیر اما محرمی ترک عادت کرده و نشان داده که در باز کردن دروازه حریفان هم تبحر و اعتماد به نفس لازم را به دست آورده. او تا اردیبهشت 1402 که حدود 10 سال از حضورش در لیگ‌های ایران و کرواسی می‌گذشت، حتی یک گل هم به ثمر نرسانده بود. در ملوان 2 پاس گل داده بود، در پرسپولیس سه بار و دیناموزاگرب 9 بار. با این آمار اما او هیچگاه شادی گلی به عنوان یک گلزن انجام نداده بود!
31 اردیبشهت امسال اما صادق بالاخره توانست اولین گل دوران حرفه‌ای خود را وارد دروازه ریه‌کا کند. او در هفته سی و پنجم لیگ کرواسی دروازه حریف سنتی دینامو را باز کرد تا نام خود را به عنوان گلزن نیز مطرح کند. بازیکن مورد علاقه مربیان کروات و بخصوص برانکو ایوانکوویچ و دراگان اسکوچیچ چند سال قبل اظهارنظر جالبی درباره گلزنی انجام داده و گفته بود: «شرایط لیگ کرواسی جوری است که باید کار بزرگی انجام بدهی تا به چشم بیایی. من در ایران هم که بودم، گل و پاس گل زیادی به نامم ثبت نشده بود اما اوضاع برایم خوب پیش می‌رفت. اینجا این‌طور نیست، چون باید یا گل بزنی یا پاس گل بدهی که درباره‌ات خبر بنویسند؛ به همین دلیل پست من کمتر به چشم می‌آید.»
عرف است که از مدافعان راست، کسی گل نمی‌خواهد اما به هر حال می‌شود هر فصل و به طور میانگین یک بار دروازه حریف را باز کرد. برای محرمی تا 10 سال این اتفاق رخ نداد تا بازی با ریه‌کا که حدود 120 روز قبل برگزار شد. محرمی اما این عادت مهم را ترک نکرد و مقابل آنگولا هم توانست خود را به دروازه حریف آفریقایی برساند و تور را بلرزاند.
روی پاس عرضی مهدی ترابی، محرمی توانست دروازه خالی را باز کند و نام خود را برای اولین بار میان گلزنان تاریخ تیم ملی فوتبال ایران ثبت کند. او در بیست و چهارمین بازی ملی خود این کار را انجام داد تا شاید بتواند در فاصله چند ماه تا آغاز جام ملت‌ها نظر امیر قلعه‌نویی را تغییر بدهد و برای بازی در دفاع راست از رامین رضاییان سبقت بگیرد.
بازیکنی که در 10 سال حتی یک گل هم نزده بود، حالا در طول کمی بیشتر از سه ماه توانسته دو گل ملی و باشگاهی بزند. اتفاقی که اگر پیش‌تر هم رخ می‌داد، بازی محرمی بیشتر به چشم می‌آمد و می‌توانست مورد توجه رسانه‌ها نیز قرار بگیرد. محرمی درست می‌گوید، در فوتبال ایران و کرواسی باید گل بزنی تا در چشم باشی و این یک رسم اشتباه است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی