صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و نه - ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و نه - ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

3 ستاره سابق خط حمله پرسپولیس از خرید جنجالی باشگاه می‌گویند

شاید دست‌هایی در کار است!

ناصر قراگزلو
خبر‌نگار
خریدهای قبلی یحیی مانند پریرا خوب از آب در نیامد و این یکی از مشکلات در رابطه با جذب مهاجم بود اما خیلی از مسائل دیگر مانند بودجه پایین و بالا نزدن سقف بودجه در صورت جذب مهاجم جدید موجب شد تا این بار هم شخص مدیرعامل پرسپولیس رأساً وارد کار شود و به قولی در فاصله چند ساعته مانده تا بسته شدن فرصت ارسال لیست برای لیگ قهرمانان آسیا اقدام به جذب بازیکن کند. مدیرعامل پرسپولیس که بعد از چند خرید نه‌چندان موفق سرمربی تیمش، خودش لوکادیا را انتخاب و برخلاف میل یحیی به تیم تزریق کرده بود این بار هم بدون آنچه که سرمربی پرسپولیس تلویحاً به آن اشاره کرده بود که بازیکنی که جذب شده در لیست مهاجمان مورد نظرش نبوده این بار هم مدیرعامل بازیکن دیگری جز لیست مهاجمان مدنظر یحیی را به تیمش تزریق کند تا به نوعی باز هم مربی‌اش را در کاری انجام شده قرار داده باشد.
جمشید شاه‌محمدی مهاجم سرزن پرسپولیس در رابطه با تناقض‌هایی که در رابطه با جذب مهاجم به وجود آمده می‌گوید: «من در رابطه با مواردی که مطرح شده حق را به یحیی می‌دهم چون به هر حال مسئول فنی تیم سرمربی تیم است از این رو هرگونه خرید بازیکن باید با نظر سرمربی تیم باشد به همین دلیل در مصاحبه‌ای که سرمربی تیم ناراحتی‌اش را ابراز ساخته من فکر می‌کنم به درستی نظرش را مطرح کرده است.
یحیی فرصتی برای جذب مهاجم نداشته از این رو به نوعی مجبور بوده تن به خواسته مدیر بدهد چون اگر نظری غیر از این داشت مجبور بود تیمش را در مسابقات آسیایی با یک شهاب زاهدی که تنها مهاجم خارجی‌اش است پیش ببرد.»
مهاجم اسبق پرسپولیس در ادامه به موضوع مهم دیگری هم اشاره می‌کند که باشگاه هم زمانی نداشته و به هر حال مجبور بوده که یک مهاجم خوب را به لیست اضافه کند تا شهاب تنها نماند از این رو باید جذب نبیل را به فال نیک گرفت و نباید نگاه بدبینانه به خرید باشگاه داشت چون به هر حال تیم به یک مهاجم خوب و ششدانگ نیاز داشته و باید یک مهاجم جذب می‌شد که مدیرعامل هم این کار مهم که جزیی از وظیفه‌اش بود را به نحو احسن انجام داد. این بازیکن جدید هم اگر حرفه‌ای باشد که هست حتماً می‌تواند در کمترین زمان ممکن خودش را با تیم وفق بدهد هر چند که او نمی‌تواند در بازی با النصر برای پرسپولیس بازی کند.
شاه‌محمدی حرف‌هایش را اینگونه به پایان می‌رساند که در فوتبال ما هیچ چیز سر جای خودش نیست و حالا موضوع جذب مهاجم هم به نوعی از این قضیه تبعیت می‌کند. به هر حال مدیرعامل پرسپولیس مهاجم جدید را جذب کرده و اگر هر گونه مسأله‌ای هم پیش بیاید مدیر باید پاسخگو باشد نه سرمربی تیم.
بعضی مواقع خیلی از موارد پیش می‌آید که ماهیت یک مسأله زیر سؤال می‌رود مثلاً اینکه بازیکن باید با چه ساز و کاری جذب شود که قطعاً در رابطه با جذب بازیکن سرمربی لیست می‌دهد و مدیرعامل هم بر اساس لیستی که اعلام شده بازیکن را جذب می‌کند. کرمانی‌مقدم در رابطه با جذب نبیل برخلاف لیست یحیی هم اعتقاد دارد: وقتی بازیکن برخلاف میل سرمربی تیم جذب می‌شود به هر حال شک و تردید پیش می‌آید که شاید دست‌هایی در کار است. از این رو هواداران هم باید بدانند که یحیی گناهکار نیست و نقشی در حضور مهاجم جدید نداشته است هر چند بار قبلی پریرا را یحیی جذب کرد که خوب نبود اما مهاجم جدید شاید خوب از آب در آمد پس باید منتظر ماند و دید نبیل در میدان عمل چه خواهد کرد و واقعاً پتانسیل فنی‌اش تا چه حد است.
بر خلاف اینکه نام فوتبال حرفه‌ای را چند سالی است که لیگ‌مان یدک می‌کشد اما اقداماتی که در فوتبال ما رخ می‌دهد حرفه‌ای نیست. کرمانی‌مقدم در تأیید این مسأله ادامه می‌دهد بازیکنی که جذب شده مانند هندوانه دربسته است و هیچکس نمی‌داند او چقدر در پرسپولیس کارآیی خواهد داشت اما به هر حال پرسپولیس به یک مهاجم نیاز داشت که حالا چه خوب باشد یا حتی اگر کیفیت متوسطی هم داشته باشد باید از او استقبال کرد.
مهاجم اسبق پرسپولیس که خودش هم سابقه گل زدن در نیمه‌نهایی جام در جام باشگاه‌های آسیا به تیم الهلال را در کارنامه بازیگری‌اش دارد تأکید می‌کند: نبیل که مقابل النصر بازی نمی‌کند اما به هر حال مهدی ترابی هست که به نظرم اگر بازی کند برای پرسپولیس گل خواهد زد و پرسپولیس بازنده بازی بزرگ نخواهد بود و با دست پر از بازی رفت خارج خواهد شد.
در خیلی از مباحث خصوصاً بحث جذب بازیکن جدید که پیش می‌آید بحث به دلال و دلال‌بازی کشیده می‌شود. پیوس هم وقتی بحث جذب نبیل بدون نظر یحیی پیش می‌آید این گونه نظر می‌دهد که شاید بعضی‌ها دوست نداشته باشند یحیی نتیجه بگیرد اما پرسپولیس تیم خیلی خوبی دارد و ان‌شاءالله نتیجه هم می‌گیرد. در جریان جذب مهاجم جدید هم یحیی مقصر نیست. به نظرم باز هم رد پایی از دلال‌ها دیده می‌شود و بازیکن جدید هم مانند هندوانه دربسته است و معلوم نیست چه کارآیی خواهد داشت.
بر اساس ذهنیت قبلی مانند جذب موفق لوکادیا هم پیوس از درویش حمایت کرده و می‌گوید: درویش مدیرعامل خوبی است و خدمات خوبی انجام داده اما به نظرم گروهی دلال دور و بر باشگاه هستند که به قول خودمان چوب لای چرخ باشگاه و تیم می‌گذارند.
پیوس در پایان حرف‌هایش در رابطه با خرید جدید پرسپولیس ابراز امیدواری می‌کند که امیدوار است خرید جدید خوب از آب در بیاید و نیاز تیم را در امر گلزنی بر آورده سازد و در پایان اطمینان می‌دهد که بازیکنان پرسپولیس واقعاً بازیکنان خوبی هستند و مرد روزهای سخت هستند به همین دلیل اطمینان خاطر می‌دهد پرسپولیس با برنامه‌ریزی مقابل النصر موفق عمل خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی