صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و نه - ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و نه - ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

امروز نوبت سپاهان است، فردا تیم‌های دیگر

کربکندی: این قوانین بیشتر باعث فساد می‌شود

اکبر منتشلو
روزنامه‌نگار
خیلی‌ها معتقدند اوضاع لیگ برتر اصلاً خوب نیست و اتفاقاتی که می‌افتد باعث شده حسابی فوتبال به‌هم بریزد و این درحالی است که فوتبال کشورمان روزهای حساسی را پیش رو دارد. بازی‌های آسیایی، بازی‌های تیم ملی و... در حالی نزدیک می‌شود که انگار کسی توجه‌ای ندارد و قبل از اینکه بخواهیم به این چیزها فکر کنیم، درحواشی گرفتار هستیم.
کسر امتیاز از سپاهان در حالی‌که صدرنشین بود حسابی شایعات و حاشیه‌ها را داغ کرده است. رسول کربکندی پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص این مسائل حرف‌هایی دارد که ممکن است به مذاق برخی‌ها خوش نیاید.

حواشی فوتبال زیاد شده و انگار نباید منتظر روزهای خوب در فوتبال بود.
متأسفانه در زمان بدی هم این حواشی به وجود آمده است و حتماً دود این حواشی به چشم فوتبال کشورمان خواهد رفت.
با قوانینی که وضع می‌شود، حالا سپاهان با وجود بودن درصدر جدول در گیرودار این قوانین افتاده است.
به هر حال ببینید با قوانینی که در کشور وضع می‌کنیم بیشتر باعث حواشی می‌شویم و قوانینی وضع می‌شود که در هیچ کشوری دیده نمی‌شود. یک سال سقف قرارداد برای بازیکنان گذاشتند که کلی حاشیه درست کرد و آپارتمان، ماشین و طلا و... وارد قراردادها شد. امسال هم برای باشگاه‌ها سقف بودجه گذاشتند که بازهم باعث فساد خواهد شد. این اصلاً خوب نیست که ما بخواهیم روزمره فوتبال را اداره کنیم و هرازگاهی چیزی را وضع کنیم که درست و حسابی برای آنها کارشناسی نشده است.
این بحث‌ها به نظر در شأن فوتبال حرفه‌ای نیست.
داریم درخیلی از کشورها فوتبال حرفه‌ای را می‌بینیم، اینکه ما بخواهیم هر فصل یک جور فوتبال را اداره کنیم، نتیجه‌اش همین بحث‌ها می‌شود. فوتبال حرفه‌ای هیچ وقت هزینه در فوتبال را محدود نمی‌کند.
باشگاه سپاهان هم که به خاطر هزینه در فوتبال، جریمه و کسر امتیاز شد.
باشگاه متمول می‌تواند در فوتبال هزینه کند، چرا باید جلوی این کار گرفته شود. یک باشگاهی پول دارد و هزینه می‌کند تا قهرمان شود، مگر قرار است همه باشگاه‌ها قهرمان لیگ برتر شوند، یک باشگاهی هم با حضو در لیگ برتر، بسته به توان مالی‌اش، به فکر ساختن بازیکن در سطح حرفه‌ای فوتبال است، ما هنوز این چیزها را هضم نکردیم به خاطر همین فوتبال را از حالت حرفه‌ای خارج
کردیم.
این وضعیت در شرایطی رخ می‌دهد که روزهای حساسی را در فوتبال پیش رو داریم.
لیگ نخبگان آسیا را پیش رو داریم و باشگاه‌های پرسپولیس، سپاهان و نساجی در بازی‌های سختی باید به میدان بروند، در این شرایط این اتفاقات اصلاً خوب نیست چرا که از نظر روانی روی باشگاه‌ها اثر منفی می‌گذارد و امروز یقه سپاهان را گرفته‌اند و سپاهان هم ادعا کرده که دیگر باشگاه‌ها هم تخلف کرده‌اند. به هرحال با این وضعیت امروز نوبت سپاهان بود، شاید فردا نوبت تیم‌های دیگر باشد. این‌طور که نمی‌شود این فوتبال را حرفه‌ای نامید.
پایان این بحث‌ها فکر می‌کنید چه اتفاقی رخ دهد؟
ببینید باید بپذیریم که سقف بودجه، سقف قرارداد و... منطقی نیست و باعث فساد می‌شود، اگر بلد نیستیم برویم نگاه کنیم ببینیم باشگاه‌هایی مثل بارسلونا، رئال مادرید و... چطور اداره می‌شوند، اصلاً مگر ممکن است قانونی بگذاریم که در فوتبال کسی هزینه نکند، اگر در فوتبال و ورزش هزینه نشود، کجا باید هزینه شود؟
معتقد هستید که این شرایط تأثیر منفی در رقابت‌های آسیایی خواهد گذاشت، اما همین‌طوری هم شرایط باشگاه‌های ما قابل مقایسه با خیلی از حریفان نیست؟
همین‌طور است، در شرایطی که تیم‌های ما به هر دلیلی از هر نظر قابل مقایسه با حریفان نیستند، این‌طور تضعیف روحیه تیم‌ها، بیش از گذشته به فوتبال آسیب خواهد زد.

جستجو
آرشیو تاریخی