صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و هشت - ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و هشت - ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۹

پیشنهادهایی برای تغییر در چلسی

راهی به سوی دروازه پیدا کن!


ناتوانی چلسی در مقابل دروازه حریفان در فصل قبل معروف شده بود، در خانه به رقبای ضعیف‌تر می‌باختند و ناتوانی در پیداکردن دروازه رقبا به اندازه دفاع لرزان در ناکامی تیم مؤثر بود. در باخت خانگی این فصل برابر ناتینگهام فارست هم آن نگرانی دوباره احساس شد و حالا موریسیو پوچتینو که تیمش در چهار بازی ابتدایی فصل دو شکست را متحمل شده برای پیداکردن فرمول درست حمله کار سختی در پیش دارد.
 
زمان تغییر
 پوچتینو اعتبار دوران مربیگری خود را با سیستم هجومی 1-3-2-4 به دست آورده اما از وقتی به چلسی آمده به نفع سبک دفاعی 1-2-4-3 تغییر کرده. اگرچه بازیکنان چلسی زیر نظر امثال توماس توخل و گراهام پاتر به دفاع سه نفره عادت کرده‌اند اما این تصمیم به دلیل مصدومیت شدید خرید جدید تیم، کریستوفر انکونکو در پیش‌فصل گرفته شد که قرار بود نقش شماره 10 را پشت مهاجم در سیستم 1-3-2-4 ایفا کند. جای این فرانسوی که در لایپزیگ ماشین مشارکت در گل بود، خالی است اما آمدن کول پالمر از منچسترسیتی با 5/42 میلیون پوند می‌تواند مشکل را حل کند. او در اولین بازی‌اش برای چلسی خیلی روان بازی کرد و تغییر به سیستم 1-3-2-4 شاید راه برون‌رفت از این وضعیت بحرانی خط حمله باشد.
 
احتیاط کمتر
چینش دفاعی و نبود خلاقیت بخشی از مسأله چلسی در حمله بوده و پوچتینو اخیراً از انزو فرناندس در کنار مویزس کایسدو 115 میلیون پوندی و کانر گالاگر بهره گرفته که هیچ یک به خاطر توانایی هجومی شهرت ندارند. انزو فصل را خوب شروع کرده اما بهتر است در سیستم بازی پوچتینو نقش هافبک تنظیم‌کننده را داشته باشد جلوی هافبک دفاعی مثل کایسدو و پشت سر گلزنی مانند پالمر. باید در خط میانی کمتر احتیاط کنند.
 
تکیه به بال ها
چلسی به بازیکنان کناری برای گلسازی تکیه دارد اما در این فصل تنها رحیم استرلینگ نزدیک به روزهای خوبش بوده و کارنی چوکووئمکا که بازی به بازی بهتر می‌شد، با مصدومیت زانو مواجه شده است. پوچتینو حالا باید از نونی مادوئکه و میخایلو مودریک بیشتر بخواهد که هر دو فصل را پایین‌تر از حد انتظار شروع کرده‌اند. اولی تابستان شلوغ و موفقی با تیم زیر 21 سال انگلیس داشته اما مودریک اعتماد به نفسش را از دست داده. باید به آنها فرصت داد تا خودشان را پیدا کنند. مصدومیت چوکووئمکا راه را در بال چپ باز کرده و این دو می‌توانند با تغییری تاکتیکی بهترین بازی‌هایشان را به نمایش بگذارند.
مرد فراموش شده
گزینه دیگر پوچتینو مرد فراموش شده چلسی است، آرماندو بروخا. مهاجم جوان بعد از مصدومیت شدیدش در جام جهانی به تمرین‌های کامل برگشته در حالی که قبل از آن زیر نظر توخل و پاتر فرصت‌های خوبی برای بازی به دست می‌آورد. حالا در بازگشت می‌توان با او مثل یک خرید جدید برخورد کرد که می‌تواند پشتیبان خوبی برای نیکلاس جکسون باشد. محصول آکادمی باشگاه در دوره قرضی بازی برای ساوتهمپتون در فصل
2022-2021 خودش را نشان داد و اگر اعتماد به نفسش برگردد و زمان مناسب پیدا کند، سلاح اثرگذاری خواهد بود.
 
مهاجم مؤثر
 شاید زمان خوبی برای نگرانی نباشد. جکسون در پنج بازی تنها یک گل زده و مقابل فارست یک موقعیت عالی را از دست داد اما این خرید تابستانی می‌تواند یک مهاجم مؤثر در لیگ برتر باشد. کنترل توپش، قدرت دریبل‌زنی و نگه داشتن بازی‌اش تا اینجا چشمنواز بوده اگرچه همان‌طور که مربی آرژانتینی متوجه شده در زدن ضربه آخر کمی مشکل دارد. در واقع با یک هافبک هجومی پشت سرش و دو بال روی فرم در دو طرف، جکسون می‌تواند یک دردسر بزرگ برای خطوط دفاعی رقبا باشد. در این فرصت بازی‌های ملی، پوچتینو باید راهی برای اجرای تاکتیک‌هایش در شروع دوباره رقابت‌های داخلی پیدا کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی