صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و هشت - ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و هشت - ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۵

وضعیت عجیب هافبک استقلال

روزهای بی«مهری» ادامه دارد

از 2084 به صفر سعید مهری که تا پایان هفته چهارم لیگ بیست و سوم حتی یک دقیقه هم در ترکیب استقلال قرار نگرفته، فصل پیش در لیگ برتر، جام حذفی و سوپر جام مجموعاً 32 بار در ترکیب استقلال قرار گرفت. او که در 3 پست هافبک دفاعی، هافبک میانی و هافبک هجومی به میدان رفته بود، برای استقلال 2 گل به ثمر رساند و 3 بار هم موفق به ارسال پاس گل شد.
مجموع دقایق حضور این بازیکن در ترکیب استقلال 2084 دقیقه را نشان می‌دهد. میانگین حضور مهری در ترکیب استقلال 69 دقیقه بوده که این نشان از تأثیرگذاری او در استقلال فصل پیش داشته است. هرچند که نارضایتی‌هایی از سوی هواداران و حتی کارشناسان نسبت به شکل بازی مهری در استقلال وجود داشت و او گاه به واسطه نمایش نه چندان راضی‌کننده‌اش زیر تیغ انتقادات قرار گرفت اما به هرحال جزو عناصری به حساب می‌آمد که عمیقاً مورد اعتماد سرمربی پرتغالی فصل پیش استقلال قرار داشت و ساپینتو اعتقاد ویژه‌ای به این بازیکن داشت.
سعید مهری شاید تصور می‌کرد به واسطه حضور چشمگیر در ترکیب استقلال بتواند مدیران استقلال را متقاعد به پرداخت دستمزد ویژه کند اما بر سر تعیین دستمزدش چالش بسیاری به وجود آمد که این منجر به غیبت‌های طولانی این بازیکن در تمرینات شد و مهری زمان قابل توجهی را از دست داد و نتوانست همپای دیگر بازیکنان تمرین کند. نکونام نیز اصرار صد‌درصدی روی حضور این بازیکن نداشت به این دلیل که او قصد داشت شاکله اصلی تیمش را با دیگر بازیکنان بچیند.
عزم نکونام آنجا هویدا شد که او با بازیکنانی همچون چشمی، مهدی‌پور و رضاوند شاکله اصلی تیمش را چیدمان کرد. هرچند که در دو بازی اول سرمربی استقلال به نیک‌نفس نیز میدان داد اما حضور نیک‌نفس در ترکیب استقلال در بازی اول به دلیل محرومیت چشمی بود. در بازی دوم نیز چشمی در خط دفاع به کار گرفته شد تا نیک‌نفس در ترکیب خط میانی به میدان برود اما سرمربی استقلال قصد دارد از همان ترکیب سه نفره چشمی، مهدی‌پور و رضاوند استفاده کند.
این تصمیم بیش از آنکه به ضرر نیک‌نفس باشد، آینده کاری مهری در استقلال را به مخاطره خواهد انداخت. بازیکنی که تا پایان هفته چهارم صفر دقیقه بازی مقابل نام او قرار گرفته و به همین سبب شانس ملی‌پوش شدن را نیز از کف داده است.
مهری فصل پیش چنان پیش رفت که حتی در فهرست تیم ملی نیز دیده شد و امیر قلعه‌نویی در یک بازی تدارکاتی نیز به او میدان داد اما بعید است با توجه به وضعیتی که او در ترکیب اصلی تیم باشگاهی‌اش دارد و درصد کمی وجود دارد که برای استقلال به عنوان مهره اصلی بازی کند، در ادامه لیگ بتواند سرمربی تیم ملی را برای دعوت خود به تیم ملی متقاعد کند.
درواقع مهری برای بازگشت به تیم ملی ابتدا باید جواد نکونام را راضی کند و اگر از خوان جواد بگذرد تازه دوباره امیر قلعه‌نویی خواهد رسید که البته در پست هافبک میانی تیم ملی با تعدد نفرات مواجه است.
زمان اندک تا شروع جام ملت‌های آسیا به احتمال زیاد فرصت حضور در تیم ملی را از مهری خواهد گرفت اما به هرحال این بازیکن برای ادامه حیات خود در فوتبال ایران باید جنگی تمام عیار را آغاز کرده و به رقابت سخت با گزینه‌های اصلی بازی در خط میانی بپردازد.
جستجو
آرشیو تاریخی