دستاورد بزرگ دولت مردمی برای ورزش ایران

۲ هزار پروژه نیمه‌تمام تکمیل شد

رئیس جمهوری روز گذشته در مراسم تقدیر از مدال‌آوران ورزش ایران اعلام کرد: «من امروز در ۲ سالگی دولت عرض می‌کنم که نزدیک به ۲ هزار پروژه نیمه‌تمام ورزشی در کشور به نتیجه رسیده و تعداد دیگری هنوز باقی و در دست اقدام است. پروژه‌ها و سالن‌ها و مجموعه‌های نیمه‌تمام در شهر و روستا فراوان بوده که دو هزار از این طرح‌ها به نتیجه رسیده و حتماً سایر طرح‌ها که تعدادشان زیاد هم است باید به نتیجه برسد.
تکمیل۲ هزار پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی توسط دولت مردمی در حالی است که بسیاری از کارشناسان باور دارند که کلنگ‌زنی‌ بدون توجه به تاریخ و زمان تکمیل پروژه‌های عمرانی یکی از میراث‌های دولت‌ گذشته بود. پروژه‌هایی که برخی مواقع بر حسب نیاز یک منطقه و در پاره‌ای از اوقات نیز در سال‌های پایانی دولت کلنگ‌زنی می‌شد اما بار مالی و اجرایی آن برای دولت سیزدهم باقی ماند. نمونه این پروژه‌ها در مناطق مختلف و بخش‌های گوناگون زیاد و بخش ورزش نیز از آن بی‌نصیب نمانده است.
میرهادی قره سیدرومیانی معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت ورزش و جوانان اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با اشاره به این پروژه‌ها گفت: «دولت سیزدهم وارث حدود ۴۸۰۰ پروژه نیمه تمام در کشور بوده که برای تکمیل آنها حداقل بودجه ۵۰ همت (۵۰ هزار میلیارد تومان) لازم بود که با تورم جدید این رقم بیشتر هم شد.
اعلام تکمیل ۲ هزار پروژه نیمه‌تمام ورزشی یکی از مهمترین خبرهای روز ایران بود که می‌تواند سهم بسزایی در توسعه ورزش قهرمانی و همگانی داشته باشد. مهمتر از اعلام این خبر تأمین بودجه لازم برای تکمیل این پروژه‌ها است که با شرایط اقتصادی کنونی کار راحتی به شمار نمی‌رود. اگر سخنان معاون حقوقی وزارت ورزش را مبنای عملکرد دولت قرار دهیم، باید گفت دولت سیزدهم در ۲۴ ماه گذشته بیش از ۴۱ درصد از پروژه‌های نیمه‌تمام را به سرانجام رسانده تا جایی که می‌شود با استناد به آمار اعلام کرد متوسط تکمیل پروژه عمرانی بخش ورزش در دولت سیزدهم روزی 7/2 پروژه است که در نوع خود یک رکورد منحصر به فرد محسوب می‌شود.»
اهمیت تکمیل این پروژه‌ها زمانی بیشتر خواهد شد که تکمیل این پروژه‌ها در سایه تحریم‌های یکجانبه غربی و نوسانات نرخ ارز بوده است. نوساناتی که موجب شد تا در پاره‌ای از اوقات نرخ تورم بیش از محاسبه کارشناسان باشد. دولت سیزدهم در تکمیل این پروژه‌ها بدون توجه به مشکلات اقتصادی پیش رو گام‌های مهمی در زمینه ورزش برداشت. اخبار تکمیل پروژه‌های ورزشی در دولت سیزدهم حکایت از آن دارد که تمرکز‌گرایی و توجه ویژه به یک منطقه جایی در تفکر دولت مردمی ندارد بلکه این دولت با راهبرد توسعه متوازن ورزشی در مناطق مختلف به دنبال بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های کشور در بخش زیرساختی و قهرمانی است.
جستجو
آرشیو تاریخی