صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و هفت - ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و هفت - ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

چشم‌ها خیره به مهدی طارمی

پایان طلسم 9 در بازی 8؟

ایران- آنگولا تحت تأثیر آقای گل

امیر اسدی
روزنامه نگار
 مهدی طارمی در سال‌های اخیر آنقدر گل زده که سطح انتظارها را بالا برده. الان شرایط طوری شده که اگر طارمی در یکی دو بازی متوالی گل نزند، همه می‌گویند او افت کرده یا کیفیت سابق را ندارد! با این حال باید نکته‌ای را در نظر گرفت که رقابت‌های اروپایی، بخصوص در سطح لیگ برتر به قدری سنگین است که هر بازیکنی- حتی ستاره‌های بزرگ فوتبال جهان – نمی‌تواند کم‌نوسان و باثبات ظاهر شود و همیشه آمادگی آرمانی خود را حفظ کند.
طارمی هم از این قاعده مستثنی نیست. او در چند فصل اخیر کاری کرده کارستان و همیشه در اوج بوده، چه در بازی‌های ملی و چه باشگاهی. او گل‌های حساس و سرنوشت‌سازی را نه تنها در لیگ پرتغال بلکه در لیگ قهرمانان اروپا زده و البته در رده ملی هم درخشش او تنها در مسابقات مقدماتی جام جهانی خلاصه نشده. مهدی در جام جهانی هم برابر انگلیس دو گل زد و نشان داد فقط قاتل رقبای ساده نیست.
حالا اما چند ماهی است که اوضاع بر وفق مراد طارمی نبوده و او نتوانسته موفقیت‌های سال‌های اخیر خود را تکرار کند. الان حدود 105 روز است که از آخرین گل رسمی طارمی می‌گذرد. آخرین بار او را حدود سه ماه و نیم قبل و مقابل ویتوریا گیمارش در نقش یک گلزن دیدیم و بعد از آن مهدی موفقیتی در این بخش به دست نیاورده است.
او در هفت بازی اخیر رسمی‌اش برای پورتو و تیم ملی ایران موفق به گلزنی نشده و ضعیف‌ترین آمار چند سال اخیر خود را ثبت کرده. او ابتدا در فینال جام حذفی پرتغال که با پیروزی دو بر صفر پورتو مقابل اسپورتینگ لیسبون همراه شد، گل نزد. سپس در سوپرکاپ برابر بنفیکا که با شکست پورتو به پایان رسید، نتوانست دروازه رقیب سنتی را باز کند. در هفته اول لیگ پرتغال، پورتو با نتیجه دو بر یک موریرنسه را برد که طارمی گلی به ثمر نرساند. همین اتفاق در هفته دوم و برابر فارنسه هم تکرار شد. پورتو دو بر یک برد و نام طارمی میان گلزن‌ها ثبت نشد.
هفته سوم مقابل ریوآموه همه امید داشتیم که طارمی طلسم را بشکند اما باز هم پورتو دو بر یک برد و طارمی موفق نشد دروازه تیم سابق خود را باز کند. هفته چهارم لیگ پرتغال و در بازی جنجالی مقابل آروکا که با تساوی یک بر یک تمام شد، مهدی یک پنالتی گرفت اما سهمی در گلزنی نداشت. در نهایت هم بازی تیم ملی مقابل بلغارستان بود که با نتیجه یک بر صفر به سود ایران تمام شد اما طارمی دوباره موفقیتی در گشودن دروازه حریف اروپایی به دست نیاورد.
نزدیکان طارمی می‌گویند او انگیزه زیادی دارد تا در بازی امشب مقابل آنگولا بتواند به این طلسم پایان بدهد و بعد از هفت بازی رسمی نامش را میان گلزن‌ها ثبت کند. او 64 بازی ملی انجام داده و 31 گل زده. بازی با آنگولا می‌تواند سی و دومین گل ملی طارمی را به ثبت برساند و البته طلسم چند ماهه او را پایان بدهد. ما طارمی گلزن می‌خواهیم، همانی که در پرتغال و لیگ قهرمانان اروپا به هیچ حریفی رحم نمی‌کند. اتفاقی که احتمالاً مقابل آنگولا شاهد آن خواهیم بود. بخصوص که هم مهدی چنین هدفی دارد و هم کادرفنی تیم ملی می‌خواهند ستاره پورتو را از این شرایط خارج کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی