صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و شش - ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و شش - ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

زمان بازی‌ها نامشخص، اوضاع تیم‌ها بحرانی

مثل هیچ کجا!

اکبر منتشلو
روزنامه نگار

بازی‌های تیم ملی فوتبال کشورمان از یک طرف و شروع مسابقات لیگ نخبگان آسیا از طرف دیگر حسابی اوضاع لیگ برتر فوتبال کشورمان را به هم ریخته! و انگار هیچ چیزی سرجای خودش نیست. تا چند روز پیش وقتی به برنامه بازی‌های هفته پنجم این رقابت‌ها نگاه می‌کردی، بیشتر از اینکه رقابت فلان تیم با بهمان تیم برایت جذابیت داشته باشد و توجه تو را جلب کند، زمان بازی‌ها بود که نامشخص اعلام شده بود. اصلاً معنی نداشت که زمان بازی‌ها مشخص نباشد و حالا هم که به این برنامه‌ها نگاه می‌کنی باز هم زمان برگزاری چند بازی مشخص نیست. البته در برنامه تیم ملی فوتبال و برنامه لیگ نخبگان آسیا همه چیز مشخص است، هم زمان بازی‌ها، هم مکان بازی‌ها و هم پایان بازی‌ها، اما مشخص نیست که چرا زمان برگزاری هفته پنجم لیگ برتر فوتبال کشورمان نامشخص است. کاملاً واضع است که تیم ملی چه برنامه‌ای دارد و چه زمانی به اتمام می‌رسد.
لیگ نخبگان آسیا هم که مثل همیشه برنامه منظم و زمان مشخصی دارد، اما لیگ برتر همچنان مثل هیچ کجا نیست. شاید همین وضعیت و شاید هم تصمیمات گوناگون و تصادفی! فدراسیون فوتبال اوضاع اکثر تیم‌ها را به مرز بحران رسانده است.
هنوز چهار هفته از بیست و سومین دوره لیگ برتر سپری نشده است، اما از صدرنشین لیگ برتر تا قعرنشین آن گرفتار بحران‌هایی هستند که به نظر یک سر این بحران را باید در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ جست‌و‌جو کرد.
سپاهان که مثل همیشه مشکلات مالی را تجربه نمی‌کند و با برنامه‌ریزی منظم همه کارهای تیمش را انجام می‌دهد و از نتایجی که گرفته کاملاً مشخص است که چقدر با برنامه روی این دوره از رقابت‌ها سرمایه‌گذاری کرده، انگار از همه تیم‌ها اوضاع بحرانی‌تری دارد. در حالی که این تیم بازیکنان مورد نظر سرمربی‌اش را جذب کرده است، مجاز به استفاده از آنها نیست و بخشی از توان این تیم به هدر می‌رود و به احتمال زیاد در هفته‌های آینده با مصدومیت و محرومیت بازیکنان فعلی، حسابی وضعیت آنها به هم بریزد. از طرف دیگر به نظر می‌رسد با وضعیتی که در تنظیم قوانین لیگ برتر وجود دارد، شاید این تیم طی روزهای آینده در خصوص هزینه‌های تیمش بابت برگزاری بازی‌های تدارکاتی هم باید پاسخگو باشد. اینکه سپاهان با تیمی مثل زنیت بازی تدارکاتی برگزار می‌کند، قطعاً هزینه زیادی خواهد داشت و این حجم هزینه به سقف بودجه سپاهانی اضافه خواهد شد که هنوز مجوز استفاده از برخی بازیکنانش را کسب نکرده است.
پرسپولیس به عنوان قهرمان چند فصل گذشته لیگ برتر و حالا با حضور در رده دوم جدول، در بسیاری از پست‌ها بخصوص خط حمله تیمش با مشکل جدی روبه‌رو است و در تلاش است این مشکل را برطرف کند، اما آیا با شرایط فعلی امکان‌پذیر خواهد بود. جالب است که قهرمان چند فصل گذشته لیگ برتر در چهار بازی فقط 5 گل به ثمر رسانده است. این در حالی است که سپاهان و پرسپولیس با این شرایط باید در بازی‌های لیگ نخبگان آسیا هم به میدان بروند. وضعیت استقلال هم که کاملاً مشخص است؛ این تیم که در پایان هفته چهارم در رده سوم ایستاده، واقعاً هنر کرده است و همگان به خوبی می‌دانند که با وضعیتی که این تیم دارد، کسی چنین انتظاری از آبی‌پوشان نداشته و ندارد.
از مدیریت این باشگاه گرفته تا جذب بازیکنان، استقلال در وضعیت بحرانی است و انگار این تیم فقط با حضور جواد نکونام فعلاً سرپا ایستاده است. این وضعیت سه تیم مدعی لیگ برتر است و اگر بخواهیم شرایط تیم‌های دیگر را بررسی کنیم همین وضعیت حاکم است و قعرنشینی تیمی مثل فولاد، کاملاً نشان می‌دهد که اوضاع چقدر رو به وخامت است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی