صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و پنج - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و پنج - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۹

شب تاریخی یامال با تیم ملی اسپانیا

رکوردی که شاید شکسته نشود

 

اسپانیا جمعه شب در تفلیس به برد درخشان 7 بر یک مقابل گرجستان دست یافت در حالی که میزبان در سه بازی قبلی خود یک برد، یک تساوی و یک باخت داشت. این تیم که تحت هدایت ویلی سانیول، بازیکن سابق تیم ملی فرانسه قرار دارد، برای جبران باخت مقابل اسکاتلند با تمام توان به زمین آمده بود اما تیم پرستاره اسپانیا بعد از پیروزی 3 بر صفر برابر نروژ و شکست مقابل اسکاتلند که از چهار بازی‌اش 12 امتیاز گرفته، به دنبال یک برد مقتدرانه بود؛ در نهایت تیم خوسه لوییس دلافوئنته به خواسته‌اش رسید. اسپانیا با دو برد از سه بازی در گروه A دوم است. اسپانیا در پنج بازی باقی‌مانده خود چاره‌ای جز پیروزی ندارد اگر می‌خواهد به عنوان صدرنشین به کارش پایان بدهد و با قرعه آسان‌تری در مرحله گروهی یورو 2024 روبه‌رو شود. اسپانیا سه‌شنبه با قبرس بازی می‌کند.
 
یکطرفه
اسپانیا بر بازی مسلط بود و به ندرت اجازه داد گرجستان به دروازه‌اش نزدیک شود. نیمه اول آنقدر یکطرفه بود که میزبان حتی یک شوت نداشت چه برسد که در چهارچوب باشد. گلزنی از دقیقه 22 توسط کاپیتان آلوارو موراتا با پاس مارکو آسنسیو شروع شد. گل به خودی و گل دوست داشتنی دنی اولمو و یک گل دیگر از موراتا کار را در نیمه اول تمام کرد. میهمان 14 شوت در نیمه اول داشت که پنج تا در چهارچوب بود و چهار تایش گل شد.
 
باران بی‌وقفه
در شب بارانی تفلیس، هواداران زیادی برای تشویق دو تیم به ورزشگاه آمده بودند و با وجود بارش بی‌وقفه سر و صدای زیادی ایجاد کرده بودند. نیمه اول برای طرفداران میزبان خوشایند نبود اما چهار دقیقه بعد از شروع نیمه دوم یک گل امیدبخش زدند. گئورگی چاکوتادزه با عملکرد نه چندان قابل دفاع اونای سیمون در دروازه لاروخا به گل رسید و کلین‌شیت سیمون از دست رفت.
 
 هت‌تریک
انگیزه موراتا با دو گل نیمه اول از بین نرفته بود و گل‌های بیشتری می‌خواست. اسپانیا بعد از دریافت گل بی‌رحمانه به دنبال گل‌های بیشتر بود و بازیکن تعویضی، میگل مرینو به کاپیتان پاس گل داد تا هت‌تریکش را کامل کند. بازیکن 30 ساله اتلتیکومادرید حالا در 65 بازی ملی 33 گل زده و می‌تواند خودش را به رائول گونزالس که با 44 گل در رده دوم بهترین گلزنان تیم ملی اسپانیا قرار دارد، نزدیک کند. بازیکن سابق چلسی که نتوانست در لیگ برتر موفقیتی به دست آورد، فوق‌العاده مؤثر بود و با حرکات و ضربات بجا و دقیق خود نقش پررنگی در این پیروزی داشت.
 
تاریخ‌سازی
لامینه یامال در دقیقه 44 بازی به دنبال مصدومیت اولمو فرصت بازی در تیم ملی اسپانیا را پیدا کرد و با 16 سال سن جوان‌ترین بازیکن تاریخ این تیم شد. این تاریخ‌سازی در نیمه دوم بیشتر شد و او هفتمین گل تیمش را به ثمر رساند. دیگر بازیکن تعویضی، نکو ویلیامز پاس این گل را به بازیکن نوجوان بارسلونا داد. یامال با 16 سال و 57 روز سن توانست برای اسپانیا بازی کند و گل بزند و رکورد قبلی را که در اختیار هم تیمی‌اش، گاوی با 17 سال سن بود، بشکند، شاید رکورد گلزنی در این سن هیچ وقت شکسته نشود!

 

جستجو
آرشیو تاریخی