صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و پنج - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و پنج - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۶

بهنام محمودی:

داورزنی پشت سر عطایی پنهان شد

بهنام محمودی سال‌ها برای تیم ملی والیبال به میدان رفته و یکی از چهره‌های مطرح والیبال کشور محسوب می‌شود. این ملی‌پوش سابق در دوره گذشته انتخابات فدراسیون والیبال به عنوان کاندیدا شرکت کرد و قصد دارد در انتخابات آتی این فدراسیون هم یک بار دیگر کاندیدا شود. محمودی در چند سال اخیر یکی از منتقدان محمدرضا داورزنی بود. با او در ماه‌های پایانی دوره 4 ساله ریاست داورزنی در فدراسیون والیبال گفت‌و‌گویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.
 
اگر شما رئیس فدراسیون والیبال بودید چه واکنشی در قبال برخی حواشی مثل همین شیشلیک یا بیزینس‌کلاس داشتید؟
من اصلاً نمی‌گذاشتم کار به اینجا برسد. من بازیکن تیم ملی بودم و کسی نمی‌تواند برایم زیر و رو بکشد و نقش بازی کند. از مدیرانی مثل مرادی و تقوی چه توقعی دارید؟ داورزنی از من به عنوان کارشناس کمک بخواهد تا به او بگویم چه کاری در قبال چنین مسائلی انجام دهد. متأسفانه الان تعداد کارشناس‌های مستقل هم کم شده است؛ چون همه بله قربان‌گو شده‌اند. وقتی در مجموعه‌ای افراد در جایگاه خودشان نباشند و از آدم‌های اشتباهی استفاده شود تصمیمات اشتباهی گرفته می‌شود. موسوی و معروف و شهرام در المپیک ریو تصویری از خود در صفحات مجازی‌شان منتشر کردند که با شلوارک نشسته‌اند و در حال تماشای مراسم افتتاحیه از تلویزیون هستند. من اگر رئیس فدراسیون بودم همان روز این بازیکنان را به کشور برمی‌گرداندم. برای من پرچم کشورم مهم‌تر از هر کسی است.
فکر می‌کنید اگر ریاست فدراسیون والیبال را بر عهده بگیرید می‌توانید در این پست موفق شوید؟
قطعاً توانایی‌هایی در خودم دیده‌ام که می‌خواهم کاندیدا شوم. اینکه گفته می‌شود من بی‌تجربه هستم که تقصیر من نیست. من که گفته بودم دوست دارم در بدنه اجرایی فدراسیون کار کنم؛ اما این بی‌عرضگی سیستم است که نتوانسته خانواده والیبال را جذب کند. منِ رئیس فدراسیون اگر عرضه داشتم و ترسی بابت اینکه صندلی‌ام را از دست بدهم نداشتم، با صداقت کار می‌کردم.
شما در هیأت رئیسه فدراسیون والیبال هم حضور داشتید و گفته شد به این خاطر که برای شما حکم رسمی صادر نشد از هیأت رئیسه کنار رفتید.
وقتی انتخابات فدراسیون والیبال به پایان رسید داورزنی گفت حال والیبال خوب نیست. منظور داورزنی از این حرف این بود که چرا همه اعضا به او رأی ندادند. این مسأله یک تلنگر به داورزنی بود. چون توقع داشت همه به او رأی بدهند. سه، چهار ماه پس از انتخابات، یکی از پیشکسوتان که حالش هم خوب نبود و انگار تب داشت با من تماس گرفت و خواست سمت مدیریت فنی تیم ملی را قبول کنم. پاسخ من به این فرد منفی بود و گفتم اگر داورزنی می‌خواهد به من سمتی بدهد حاضرم نایب رئیس شوم.
بعدها این پیشکسوت سمتی در فدراسیون گرفت و در ادامه فهمیدم که اتاق فکری وجود دارد که این اتاق فکر تصمیمات کلان والیبال را می‌گیرد و تصمیماتی که در کمیته فنی و هیأت رئیسه گرفته می‌شود فرمالیته است. پس از مدتی از من خواهش کردند که عضو هیأت رئیسه فدراسیون شوم. من این پیشنهاد را قبول کردم و یک سال هم عضو آن بودم. در ادامه یک نامه به داورزنی نوشتم و عنوان کردم که پس از یک سال حضور در هیأت رئیسه باید حکمی باشد که صورتجلسه‌ها را امضا کنم و با این شرایط دیگر به جلسات هیأت رئیسه نخواهم آمد. یک روز بعد فدراسیون والیبال پیامکی برای من فرستاد. در این پیامک نوشته شده بود که نهادهای نظارتی پاسخی به درخواست فدراسیون والیبال برای تأیید صلاحیت من نداده‌اند. من از فدراسیون خواستم که اطلاعاتی در خصوص اینکه کدام نهاد نظارتی پاسخ نامه را نداده به من بدهد تا خودم پیگیری کنم اما فدراسیون والیبال پاسخی به درخواست من نداد.
انتقاداتی از شما می‌شود مبنی بر اینکه با وجود نداشتن سابقه مدیریت ورزشی، اما به دنبال کسب ریاست فدراسیون والیبال هستید. چقدر این انتقادها را قبول دارید؟
این صحبت‌ها انجام می‌شود تا من را مقابل والیبالی‌ها قرار دهند. زمانی که افشاردوست به عنوان دبیر فدراسیون والیبال انتخاب شد چه سابقه‌ای داشت؟ تقوی هم به همین شکل. من که سال‌ها بازیکن تیم ملی بودم. عضو شورای شهر بودم. من کارآفرین هستم و همین الان تعداد پرسنلی که در شرکت من کار می‌کنند دو برابر پرسنل فدراسیون است. من یازده کسب‌وکار در البرز دارم. یک سال هم در هیأت رئیسه فدراسیون بودم و مالک باشگاه بهنام در کرج بودم.
کسانی که عنوان می‌کنند من سابقه‌ مدیریت ورزشی ندارم و نمی‌توانم کاندیدا شوم ناآگاه هستند. من در مکتبی بزرگ شده‌ام که اعتقاداتم هیچ‌گاه تغییر نکرد و سر جای خودش ماند. سال ۲۰۰۱ با پیکان قهرمان آسیا شدم. در مراسم توزیع مدال‌ها با پیراهن امام حسین روی سکو رفتم. این کارها تظاهر نیست. چون از سال‌ها قبل این مسیر را انتخاب کردم. مکتب یزدانی‌خرم این بود که نماز را سر وقت بخوانیم. همین یزدانی‌خرم بود که دست داورزنی را گرفت و او را به والیبال آورد. زمانی که پزشکان یزدانی‌خرم را جواب کردند بلافاصله داورزنی به دیدار او رفت. داورزنی ۱۷ سال قبل از آن کجا بود؟ من به مراتب تجربه بیشتری نسبت به داورزنی در والیبال دارم. خانواده والیبال را از دهه ۳۰ تا الان می‌شناسم.
عملکرد محمدرضا داورزنی در فدراسیون والیبال را چطور ارزیابی می‌کنید؟
مدیر باید شهامت داشته باشد. داورزنی به خوبی بلد است که افراد را سپر خودش قرار دهد و استاد این کار است. یک بار به او گفتم اگر در این خصوص استاد دانشگاه شوی من حاضرم شاگرد شما شوم تا یاد بگیرم تقصیرها را گردن افراد دیگر بیندازیم. در بحث نتیجه‌گیری هم ترکش‌ها به عطایی خورد، نه به داورزنی چون داورزنی به خوبی می‌دانست در مواقع شکست باید پشت سر عطایی پنهان شود.

جستجو
آرشیو تاریخی