صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و پنج - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و پنج - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۴

احتمال لغو تمام بازی‌های استقلال تا بازگشت ملی‌پوشان

حسینی و مطهری با اصــرار قلعـه نویی درهانگـژو

حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار
همراه شدن سید حسین حسینی و ارسلان مطهری با تیم امید ایران که قراراست در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت کند، برگزاری بازی‌های استقلال را تحت‌الشعاع  قرار داده است. درحالی که هنوز اعزام این دو بازیکن به بازی‌های آسیایی قطعی نشده، سازمان لیگ خبر از لغو دربی داده است.
این خبر بدان معنا است که حضور این دو بازیکن در بازی‌های آسیایی قطعی است و استقلال هم که از همان روزهای آغازین طرح موضوع حضور این دو بازیکن را در تیم امید اعلام کرده بود قطعاً در غیاب حسینی و مطهری در دربی بازی نخواهد کرد، مقابل رقیب سنتی قرار نخواهد گرفت.
اما پرسشی که وجود دارد این است که آیا بازی هفته ششم استقلال مقابل هوادار که طبق برنامه چهارم مهرماه برنامه‌ریزی شده آیا در غیاب حسینی و مطهری برگزار خواهد شد؟
درحال حاضر سازمان لیگ هنوز تصمیمی درباره لغو این بازی اتخاذ نکرده و این طور که پیداست متولیان فوتبال ایران منتظرند وضعیت تیم امید در بازی‌های آسیایی مشخص شود و بعد از آن تصمیم بگیرند اما چنانچه تیم امید وضعیت مطلوبی در این رقابت‌ها داشته باشد که احتمالش هم کم نیست و حسینی و مطهری در چین باقی بمانند، به احتمال زیاد جواد نکونام با برگزاری دیگر بازی‌های استقلال در غیاب این دو مهره کلیدی نیز مخالفت خواهد کرد.
در واقع اکنون بحث فقط رویارویی با رقیب سنتی در غیاب دو مهره کلیدی نیست و استقلال که همین حالا با کمبود بازیکن مواجه است، ترجیح خواهد داد تا بازگشت آنها از بازی‌های آسیایی در لیگ حضور نداشته باشد. البته این ماجرا فقط مربوط به حضور حسینی و مطهری در تیم المپیک یا همان تیم امید نیست. به احتمال زیاد سامان تورانیان و محمدرضا خالدآبادی نیز در بازی‌های آسیایی حضور خواهند داشت تا تعداد غایبان استقلال به عدد چهار برسد که در چنین شرایطی به لحاظ قانونی نیز نباید بازی‌های استقلال در لیگ برگزار شود.
با این حال اکنون سازمان لیگ برنامه هفته ششم را اعلام کرده و طبق برنامه اگر استقلال بخواهد مقابل این تیم قرار بگیرد دست‌کم چهار مهره خود را نخواهد داشت، مگر اینکه در روزهای آتی با اعزام حسینی و مطهری مخالفت شود و این دو بازیکن در تمرینات استقلال باقی بمانند که احتمالش چندان هم زیاد نیست.
اصرار به حضور بازیکنان بزرگسال در بازی‌های آسیایی مسأله‌ای است که اکنون برای فوتبال باشگاهی مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده است اما گفته می‌شود پشت همه این ماجرا‌ها و سیاست‌گذاری‌های تیم المپیک و اینکه چه بازیکنان به چین بروند، امیرقلعه نویی حضور دارد. سرمربی کنونی تیم ملی که با حفظ سمت مدیرتیم امید هم هست به رضا عنایتی سفارش کرده برای کسب موفقیت در هانگژو حتماً از بازیکنان بزرگسال استفاده کند تا شاید با کسب یک کارنامه مطلوب از بازی‌های آسیایی بازگردد که همین اصرار سبب شده نام حسینی و مطهری در لیست نهایی ارسالی به کمیته ملی المپیک آسیا قرار بگیرد.
در واقع دو بازیکن استقلال قربانی سیاست‌های نه چندان آینده‌نگرانه تصمیم‌گیران در تیم ملی شده‌اند و اگر اعزام چنین بازیکنانی به طور کلی منتفی می‌شد و بازیکنان جوان فرصت حضور در این رقابت را می‌یافتند بدون شک هم برگزاری بازی‌های لیگ برتر دچار اختلال نمی‌شد و هم اینکه مجال‌دهی به بازیکنان جوان‌تر آینده مطلوب‌تری را در انتظار فوتبال ایران قرار می‌داد.
با تصمیماتی که اتخاذ شده هم فرصت از جوان‌ها گرفته شده و هم اینکه دو بازیکن بزرگسال استقلال بی‌جهت باید به هانگژو اعزام شوند تا برگزاری‌ بازی‌های استقلال در لیگ برتر نیز در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.
***
حتی از گوشه و کنار فدراسیون فوتبال نیز شنیده می‌شود که مسئولان سازمان لیگ بابت سیاست‌گذاری‌های امیرقلعه نویی برای تیم‌های ملی بشدت دلخورند و اعتقاد دارند تصمیمات او در اجرای درست برنامه‌های لیگ برتر اخلال ایجاد کرده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی